Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vag-Com ja Seoksen säätö

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Vag-Com ja Seoksen säätö

Onkohan kenelläkään mitään havainto miten ECUn opittu seoksen säätö nollataan?

Eli scene on seuraava:
    Vaihdoin MAF:in autooni. Kaikki tuntu toimivan hyvin.. Hetken aika. Sitten auto veti safemodeen ja vikoili "system too rich". Eli uusi MAF mittaa ilmamäärää suuremmaksi kuin vanha. Lahden Laakkosella sanoivat että oppivassa ECUssa on jokin opittu seoksen rikastus arvo. Eli MAF mittaus antaa jonkin seos arvon ja siihen päälle tulee vielä rikastus kerroin.
    Nyt ongelmana mulla on kun uusi maffi mittaa reilusti enemmän ilmaa kuin vanha, niin tämä rikastus kerroin tekee seoksesti liian rikkaan. Näin ollen sitten Lambda kiukkaa siitä ja laittaa auton safemodeen.
    Eli nyt tämä rikastuskerroin pitäisi nollata. Tietääkö kukaan voiko sitä VAG-Com:illa tehdä ja miten?
    Vai pitääkö mennä Laakkoselle nollauttamaan?

Sehän onnistuu pelkästään irroittamalla ecun sulakkeet, tai nappaamalla akunkegän irti joksikin aikaa.

Comment

Audi vag-com workshop pdf:ssä on sanottu tuo "oikea" tapa, muistaakseni sivulla 45. Itse eilen sitä yritin kiireessä kokeilla, mutta en ihan päässyt kärryille niiden ohjeiden perusteella. Siinä siitä kuitenkin puhutaan.

Comment

Löytyyks tuo pdf Rosstech sivuilta vai mistä?

Comment

http://www.ross-tech.com/vag-com/tou...on_screen.html

Tuota soveltamalla ainakin omani sain nollattua. Eli tuo Channel 00 juttu :)

Comment

Joo hiffasin kanssa ohjeen ja savesin tuon 00 kanavan. Saas nähdä miten vaikuttaa vai vaikuttaako mitenkään. Toistaisksi tuntu toimivan muuten lukuunottamatta pieniä hassuja nykimisiä. Ilmeisesti juhtunee ECUn opettelusta.

Comment

Mä ehdotin tuota ecun sulakkeiden irroittamista siksi, että se nollaa kaikki opitut arvot. Se on todennäköisesti nopeampi tapa kuin nollata manuaalisesti yksi funktio, ja odotella että muut sopeutuva siihen (esim. lambda).

Comment

Molemmilla sama lopputulos, kyl toi Vagcomilla tehty adaptaatio nollaa kaiken tarvittavan eli tekee saman kun ecun irroitus / akkukengän irroitus -> palauttaa tehdasasetukset. On vaan vähän helpompi + ei tarvitse esim. radion turvakoodia syöttää uudestaan.

Edit: sanamuotoa....

Comment

Vähän vielä jatkoa aiheeseen.
                  Mistä kanavasta on paras seurata seoksen arvoa? Ilmeisesti jostain 30 > kanavista.
                  Jo toinen kyssäri. Miten niitä arvoja tulee tulkita? Milloin rikkaalla ja milloin laihalla?

Okei okei... Olen vähän nyybbä noissa mittatulosten tulkinnoissa. =)

Comment

032:sta näet kumpaan suuntaan säätää. plussat rikastaa miinukset laihentaa. sulla siis laihentaa jos näyttää väärin myös idle ja osakaasulla.

onkohan sulla oikea maffi tai ahtovuoto? ei mun mielestä pitäis tulla koodia kun vaihtaa ehjän maffin jos on entiset vikailmot nollattu.

lokita 003 täyskiihdytys kolmosella loppuun saakka ja laita tänne tulokset. sitä ennen vois painetestata jos vaikka vuotaa pahasti?

Comment

Sen verran kerkesin tuossa seurailla lambdan spec ja actual arvoja että tyhjäkäynnilla on ihan samoissa. Tasasessa ajossa on ihan kanssa samassa. Eli esim cruise päällä. Pientä hammastusta on on Actual arvossa. Täytyy kattoa tuota 032 ku pääsee töistä.

Comment

toi 032 vaatii jonku 50km ajoa nollauksen jäkeen. sen näkee sitten vaikka kone sammutettuna joten sitä ei tarvi lokittaa.

Comment

Joo eilen mä vasta niinku sain oikeesti nollattua ton Ecun sen MAF:in vaihdon jälkee. Ja nyt tuntuu kyllä toimivan ihan erilailla kun ennen nollauksia uudella MAF:illa. Tosin kilometrejä ei vielä nollauksesta ole tullut kuin noin alta 50km eli eiköhän se kohta voisi vaikka ruvata toimimaa. Tai sitte ei...

Comment

Working...
                          X