Onkos kellään ilmennyt samaa: jäähdyttimen flekti käy ykkösteholla jatkuvasti, vaikka kone olisi kylmä ja sammutettuna (2.0E ABK, 1992). Vika alkoi satunnaisena ja on nyt muuttunut ilmeisesti pysyväksi.
Otin jäähdyttimen alaosasta pelkääjän puoleisesta päädystä anturin piuhan irti (2-piikkinen), ei vaikutusta. Oikosuljin piuhan karvat toisiinsa, ei vaikutusta - eli tuuletin käy ykkösteholla, olipa anturin piiri auki tai kiinni. Anturista siis tuskin on kysymys.
Rele 272 sulakeboksissa on näemmä se joka toimittaa jännitteen flektin 3-johtimisen piuhan keskimmäiseen karvaan, joka liittyy tuohon flektin ykköstehoon. Otin releen irti (flekti sammui), avasin sen kuoret ja kokeilin: rele napsahtaa kiinni (ja flekti käynnistyy) heti kun releen laittaa paikalleen.
Olisikohan rele viallinen, konkat kuukahtaneet vanhuuttaan tai jotain. Muita ideoita? 1992 B4 ABK:n sähkökaavio olisi hyödyllinen, sattuuko kellään olemaan?
Otin jäähdyttimen alaosasta pelkääjän puoleisesta päädystä anturin piuhan irti (2-piikkinen), ei vaikutusta. Oikosuljin piuhan karvat toisiinsa, ei vaikutusta - eli tuuletin käy ykkösteholla, olipa anturin piiri auki tai kiinni. Anturista siis tuskin on kysymys.
Rele 272 sulakeboksissa on näemmä se joka toimittaa jännitteen flektin 3-johtimisen piuhan keskimmäiseen karvaan, joka liittyy tuohon flektin ykköstehoon. Otin releen irti (flekti sammui), avasin sen kuoret ja kokeilin: rele napsahtaa kiinni (ja flekti käynnistyy) heti kun releen laittaa paikalleen.
Olisikohan rele viallinen, konkat kuukahtaneet vanhuuttaan tai jotain. Muita ideoita? 1992 B4 ABK:n sähkökaavio olisi hyödyllinen, sattuuko kellään olemaan?
Comment