Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 teksti mittaristossa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 teksti mittaristossa

    Osaisiko joku kertoa mitä trippimittariin ilmestyvä FUSE teksti tarkoittaa?
    Ilmestyi oven avattuani ja poistui noin minuutin kuluttua auton käynnistyksestä.
    auto on A6 1.9TDI-PD vuosimalli 2002

  • #2
    Tapaus ei ole tuttu, mutta fuse tarkoittaa sulaketta. Eli ei muuta kuin palanutta sulaketta etsimään ja palamisen syytä selvittämään.

    Comment


      #3
      Tarkastin kaikki sulakkeet. Mikään ei oo palanut ja kaikki näyttäisi toimivan ok...
      Ei kai tuo vekotin niin viksu ole, et ilmoittaisi itekseen palaneesta sulakkeesa :)

      Comment


        #4
        Nyt kerkesin räpsästä huonon kuvan tuosta textistä mittaristossa...

        Tuo ilmaantuu harvakseltaan ruutuun joko heti oven avauksen jälkeen tai hetken kuluttua käynnistyksestä. Pysyy siinä 5 sek -> puoleen minuuttiin.

        Comment


          #5
          Onko kaikki muutenkaan ok kun mittari näyttää 25 ja jännitemittari nollaa

          Comment


          • #6
            Vanhan threadin nostoa, mutta itsellä ilmestyi myös tuo FUSE teksti mittaristoon vm- 01 A3:ssa seuraavanlaisessa tilanteessa:

            Jonoteltiin ruuhkassa Tammisaarentiellä, missä oli sattunut liikenneonnettomuus. Jono eteni about 100m/h, joten siinä tuli sammuteltua ja käynnisteltyä autoa muutamaankin kertaan. Ilmastoinnin ja stereot otin pois päältä akkua säästääkseni ja homma meni hyvin kunnes viimeisellä starttiyrityksellä auto ei enää käynnistynytkään. Tuo FUSE teksti loisti trippimittarin kohdalla, releruksutusta kuului ja auton ikkunat teki ihan omiaan. Starttimoottori ei enää edes yrittänyt pyörähtää. Siinä sitten työnnettiin auto tiensivuun (ja tietenkin vähän sen jälkeen alkoi liikenne hiljakseltaa taas sujua), kävin kaikki sulakkeet läpi, mutta tuloksetta. Vasta kun sain käynnistysapua kaapeleilla hinausautosta, niin homma lähti kerrasta pelittämään, eikä nyt ole vuorokauteen tuottanut minkäänlaista ongelmaa. Kaikki valot ja sähkölaitteet toimivat niinkuin pitääkin ja ainoastaa kello ja kalenteri pitäisi säätää vielä oikeaan aikaan.

            Ilmeisesti tuo starttailu veti akun loppuun, mutta tosiaan ihmetyttää tuo FUSE teksti itseäkin. Liekkö sitten viittaa kuitenkin akkuun ja sen hyytymiseen, kun eivät Audi-liikkeessäkään osanneet tuohon muuta kommentoida.

            Akkua kun siinä sitten tuli ihmeteltyä ja epäiltyä, niin ostettiinpa siinä sitten matkanvarrelta ABC-asemalta uusi. Ei ilmeisesti ole mikään kovan menekin tuote, kun oli suoraan hyllystä täysin purkautunut malli. Muilta ko. seudun huoltoasemilta moista artikkelia ei edes saanut. Onnea matkassa sinäänsä, että tapahtui valoisaan päiväaikaan ja näin keväällä, sekä about ihmisten ilmoilla, eikä talvella keskellä erämaata...

            Comment


              #7
              Minulla tuo FUSE teksti taisi johtua rikkinäisestä mittaristosta.
              Pikkuhiljaa rupes tulemaan muitakin kummajaisia mittaristoon ja lopulta siinä ei toiminut kuin valaistus. Uudella mittarilla ei ole ongelmia tullut.
              Ensimmäinen oire mittariston hajoamisesta oli info ruudun valaistuksen "humpaus". Seuraavaksi kuoli jännite mittari ja sitten järjestyksessä seuraavat: polttoaine-, nopeus-, nesteiden lämpö-, kierroslukumittari. Ainoa toimivana pysynyt oli öljynlämpömittari (ja valaistus :) ) Loppumetreillä rupes käynnistyksenestokin temppuileen. Aikaa kaikenkaikkiaan ensimmäisestä viasta kuolemaan kului 2 vuotta...

              Comment


              • #8
                No justiinsa. Jonkin aikaa sitten kyselin rundikellon omituisesta (ja satunnaisesta) temppuilusta käynnistettäessä, jolloin meini muutamia sekunteja startin jälkeen, ennenkuin mittari herää. Voisikohan olla, että on mittaristossa sitten vikaa kertymässä.

                Osaako joku muuten sanoa, voiko mittariston vikaantuminen vaikuttaa akun latautumiseen rinkulamerkkisissä kulkineissa? Muistelisin, että kaveri törmäsi vanhan E30 BMW:nsä kanssa ongelmiin latauksen kanssa, kun oli latauksen merkkivalo mittaristosta palanut ja ajeli ilman ko. lamppua kohti tarvikeliikettä, jolloin akku ei latautunut ja jossain vaiheessa sitten meno tyssäsi, kun virta loppuo.

                Comment


                  #9
                  Omassa kulkineessa ei latauksen kanssa ollut mitään ongelmia. Vaikka sitä ensimmäisenä epäilin jännitemittarin ailahtelun vuoksi.
                  Rundari aloitti sekoilunsa juurikin nuin. Meni muutama kuukausi ja hukkasi "nollakohdan", eli pysyi kyllä moottorin kierrosten mukana kohtuudella mut näytti joko liikaa tai liian vähän.

                  Comment


                  • #10
                    Onko sulla vanha mittaristo tallella? Onko kukaan yrittänyt korjata sitä, vai onko aivan toivoton elektroniikkakasa?

                    Comment


                      #11
                      Mittaristo ei ole tallella. Vaihdoin merkkiliikkeessä uuteen ja hinta oli 200 eskoa halvempi, kun luovutti vanhan pois.
                      Yritin kyllä ite katella et josko sen sais korjattua, mut kun mistään ei saa siihen kytkentäkaavaa. Ja ilman sitä homma on melko mahoton

                      Comment


                      • #12
                        Ainahan voi aloittaa käymällä juotokset läpi kolvilla, jos vaikka sattuisi olemaan vain murtuma jossain.

                        Comment


                          #13
                          Aika epätoivonen urakka. Tieten jos sattuu näkemään kylmäjuotoksen, niin äkkiäkös sen juottas uudelleen, mut kaikkien juotosten läpikäynti... huh. Ei pääsis tuntipalkoille. Uus mittaristo makso "vain" ~600€. Ja tulipahan sille samalla rahalla 2 vuotta takuuta.

                          Comment

                          Working...
                          X