Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Turvavyön pistorasia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Turvavyön pistorasia?

    Tyhmä kysymys!
    Tänään tuossa pisti silmään vaan, että mikä piuha tuosta kuljettajan turvavyön "pistorasiasta" lähtee? Onko jotain tekemistä tuon sähkötuolin kanssa? :)

  • #2
    Oiskohan tuo turvavyön kiristäjälle menevä piuha?

    Comment


    • #3
      Osuvampi arvaus ? : turvavyön varoitusvalon anturi eli varoittaa vyöttä ajamisesta.

      Comment


      • #4
        Varoitus valoa ei taida olla... Miksi tämä piuha on pelkästään kuljettajan penkissä jos se on kiristäjä?

        Comment


        • #5
          Kiristin pitäis olla turvavyön rullassa, ei lukossa. Lukossa taas on katkaisin joka kertoo airbagin eculle onko turvavyö kiinni vai ei.

          Comment


          • #6
            No niin, tulihan se sieltä! Airbagia ei ole kuin kuskin puolella...

            Comment


            • #7
              Bagi ei siis laukea jos vyö on auki?

              Comment


              • #8
                Tuskinpa vain. Vai onko ajateltu, että kuljettaja joka ei vaivaudu turvavyötä käyttämään ei ansaitse edes turvatyynyä...

                Comment


                • #9
                  No mutta jos ei ole vyötä niin ei bägistä saa kuin lisää vammoja. Näin olen ymmärtänyt.

                  Comment


                  • #10
                    Luulisi, että samalla lailla se bägi vaimentaa iskua, oli vyötä tai ei. Tosin ilman vyötä ei bägistä takuulla ole sen suurempaa hyötyä selviytymisen kannalta.

                    Tosin, ilman vyötä voi istua varsin epäturvallisessa asennossa penkissä, jolloin bägi laukaisee niskat nurin. Jos kuitenkin istut normaalisti, bägi avautuu ennen sinun iskeytymistäsi, tietysti.

                    Comment


                    • #11
                      Turvavyö auki -> bägi laukeaa pinemmissä mälleissä kuin yleensä. Tämä siksi koska tällöin ei ole vyötä estämässä rintakehän ja ratin kosketusta. Näin ainakin toisessa saksalaisessa vankkurissa, kai audillakin on sama logiikka.

                      Comment


                      • #12
                        Turvavyö auki -> bägi laukeaa pinemmissä mälleissä kuin yleensä
                        Pistoke olisi siis tuota varten. Ajattelin juurikin sitä että jos se bagi laukeaa siinä vaiheessa kun naama on jo ratissa niin ei hyvä... Mutta se taitaa aktivoitua niin nopeasti että tyyny "ehtii väliin".

                        Comment


                        • #13
                          Jarin mukainen logiikka kuulostaa jo järkevältä. Ja tosiaan, kyllä se bägi poksahtaa ennen kuin naama on ratissa kiinni. Eihän siitä muuten olisi lainkaan hyötyä edes vöiden kanssa.

                          Comment


                          • #14
                            Kaivellaan vähän vanhaa ketjua kun osuu niin sopivasti.

                            Auto on C4 A6, ja siellä on nuo kiristimet kolaritilanteen varalta. Apparinpuoleinen on poksahtanut ja turvavyö on täten korjauskelvoton. Tuleeko tuolta tieto airbagin eculle? Jostain aiemmasta ketjusta luin, että C4:ssa menisi joku vaijerihässäkkä vaihdelaatikolle ja se kiristäisi turvavyötä mutta ei tuo nyt ihan sellaiselta vaikuttanut?

                            Minua kiinnostaa vain se, että saan sinne toimivan turvayön ja airbagin vikakoodin kuitattua pois.

                            Comment


                            • #15
                              Jostain aiemmasta ketjusta luin, että C4:ssa menisi joku vaijerihässäkkä vaihdelaatikolle ja se kiristäisi turvavyötä mutta ei tuo nyt ihan sellaiselta vaikuttanut?
                              Tuo systeemi on procon-ten ja mikäli sellainen on ollakseen, menee vaijeri ohjauspylväästä laatikolle.

                              Muistelin ensin, että ei liittyisi turvavöihin mitenkään mutta taitaa se kolaritilanteessa vöitäkin jotenkin kiristää.

                              Comment


                              • #16
                                Ilmeisesti kyseessä ei ole tuo procon-ten systeemi, vaan tuommoinen panos mikä kolaritilanteessa poksahtaa ja kiristää vyön. Tai sitten olen ihan hakoteillä.. Eli jos joltain sellainen löytyy niin ostan poies.

                                Comment


                                • #17
                                  Jos on mitään apua, niin procon-tenissä ei sähköä ainakaan kulje, että se on ihan mekaaninen systeemi.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X