Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8P lukkolaite

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A3 8P lukkolaite

Terve!

Kolmosen lukkolaite alkanut syöttämään seuraavaa vikakoodia:

00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)
    008 - Implausible Signal

Ideat alkaa loppumaan, kun lukkolaite itsessään toimii aivan normaalisti. Lukitus ja avaus toimii sekä avaimesta että sisältä.
    Mikrokytkin tunnistaa oven auki ja kiinni -asennon. Testasin varalta myös rosstechin 'Output Testillä', ok.

Ainoa ero, ettei vilkut välähdä enää lukituksesta, ainostaan avatessa. (?)

Liittimet putsattu & mitattu, ok.
    Virtaa pitäisi riittää kyllä tarpeeksi.
    Lukon liike vaikuttaa ihan normaalilta, ei takertele tai jumita.

Mitä kannattaa seuraavaksi kokeilla, oliskohan hörpännyt vaan vettä yms sisäänsä ja uutta tilaukseen?

Tarkistitko johdot kunnolla? Rikkoutuva johtosarja on hyvinkin todennäköinen lukkosekoilujen alkulähde, jos itse lukkolaite on varmasti kunnossa.

Comment

Johdot pitäisi kyllä olla kunnossa. Mietin, että voiko viallinen lastinnostimen moduuli käyttäytyä noin, lukkolaitteen johdothan menee ainakin osaksi sen kautta (?).
      Vilkut välkkyy normaalisti lukituksessa ja avauksessa, kun lukkolaitteen liitin on irti.
      Eli oliskohan vika kuitenkin itse lukkolaitteessa, vaikka vaikuttaa toimivan normaalisti..

Comment

Aiemmin oman auton lukko-ongelmia selvitellessä tulin siihen tulokseen että internetin tietotoimiston perusteella todennäköisin syyllinen lukko-ongelmiin ovat läpivientikumin sisällä olevat murtuneet johdot, toiseksi todennäköisin lukkolaite. Ohjainlaitevikoja ei ole tietääkseni näissä juurikaan esiintynyt. Implausible signal voisi viitata juurikin johdon takia pätkivään signaaliin.

Omassa oli molemmat viat, eli johtojen eristeitä rikki, pari johtoa poikki ja lukkolaitteessa mikrokytkimessä vika. Kannattaa ne johdot sulkea pois vikalistalta mittaamalla kunnolla läpi eri asennoissa. Sen jälkeen veikkaisin syylliseksi itse lukkolaitetta.

Comment

Working...
        X