Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Auto ei starttaa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Auto ei starttaa.

    Elikäs isäukon vm:85 100 quattro lopetti starttaamisen.

    Vaihettiin uusi startti ja rele, mutta ei vaikutusta.

    Olisiko virtalukko jo niin kulunut ettei kytke virtaa starttiin. Vaikka rele kyllä naksaa startattaessa.

    Tätä epäilen koska, kun välillä starttasi ei tapahtunut mitään, kun yritti kerran tai kaksi uudestaan sitten läksi käyntiin.

    Eli tälläinen ongelma vaatisi selvitystä.

    #2
    Ei se ainakaan virtalukossa ole, jos startin pendixi naksaa. Startin virta tulee suoraan akulta. Varmista vielä, että siellä on todella sähköä.

    Comment


      #3
      Kokeile naputtaa startin päässä olevaa kuppia kyljistä startatessa. Itsellä oli aikoinaan vika siinä. Kuppi ajan kuluessa ilmeisesti hieman laajenee ja väljistyy eikä moottori enää maadoitu. Kevyt puristus kyljistä muokkaa kupin jälleen riittävän pieneksi.

      Comment


      • #4
        Mittailin mittarilla niin kyllä startti virtaa saa, ja kyllä se maadoittuikin.

        Teki muuten semmoisen tempun, kun yritin startata ei mitään, kun rupesin kääntämään avainta takaisin niin silloin startti pyörähti, jonka jälkeen taas ei mitään eloa.

        Mitenkäs tuon virta lukon saa pois niin pääsis sitä vilkaisemaan, jos nyt vika siinä on.

        Comment


          #5
          Virtalukonpohjan vikahan tuo selvästi on. Nyppää vain pohja irti lukon rungosta ja hommaa uusi.

          Comment


          • #6
            Tänään soitto purkaamolle ja hekin epäilivät virtalukkopohjaa.
            Nyt tuollainen uusi ja eiköhän se vika siitä häviä.

            Comment


            • #7
              Nyt on uusi pohja hankittu, vielä kun saisi neuvon kuinka se siitä lukon rungosta nyppäistään irti.

              Comment


              • #8
                Eipä se vika ollut siinä virtalukon pohjassakaan.

                Rupee jo usko olemaan koetuksella tämän vian kanssa.

                Solenoidille kun tulee ne 2 pientä piuhaa, mikäs niiden tehtävä on. Ja paljonko virtaa niille pitäisi
                startattaessa tulla.

                Comment


                  #9
                  Eli kun avainta kääntää, niin solenoidi napsahtaa vai? Mutta ei kuitenkaan pyöritä?

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä, juurinäin tekee.

                    Comment


                      #11
                      Solenoidi ei varmaan yhdistä isompaa virtaa startille. Solenoidin vaidolla pitäs korjaantua.

                      Comment


                        #12
                        No sittenhän vika on solenoidissa. Sanoit aiemmin että rele napsahtaa kun starttaa, joten en ajatellut että tarkoitit solenoidia.

                        Comment


                        • #13
                          Solenoidi rikki? Ihkauus startti ostettiin ja siinä uus solenoidi. Epäilen että ois solenoidissa vika.

                          Comment


                          • #14
                            Moottorin maakaapeli poikki, ei saa tarpeeksi virtaa? Laita apuvirtakaapeli akun miinuksesta koneen kylkeen ja kokeile.

                            Tai



                            Varmista vielä, että siellä on todella sähköä.

                            Comment


                              #15
                              Oikeesti uusi, vai kunnostettu? Mulla kesti kaupasta ostettu kunnostettu yksilö kaksi päivää ja ~10 starttia... Solenoidivika siinäkin, mutta oireili erilailla.

                              Comment


                              • #16
                                Tarkistaisin kuitenkin että akku on kunnossa, itselläni oireet olivat samanlaiset: toimii hyvin, mutta yht'äkkiä ei starttaa. Esimerkiksi sammutat moottorin jonottaessasi drive-inillä ja kun yrität käynnistää moottorin kuuluu vain naks naks, hetken aikaa kiroat hyvää onneasi ja sitten käynnistyykin.

                                Lensi 1,5 v vanha kiina-akku kaarella kartanolle kirosanojen saattelemana ja tästedes pitäydyn varta - exide -akselilla. amen.

                                Comment


                                • #17
                                  Uusi on. Tuo akku voip olla syypää. Kun auto ostettiin vähän aikaa sitten, ex omistaja oli vaihtanut käytetyn akun hatävarana koska autossa kiinni ollut oli päässyt tyhjenemään.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Shit! Ei ollut vika startissa (testattiin testerissä) eikä akussa. Uus kiinni.

                                    Nyt on auto ammattilaisilla niin ettikööt vian.

                                    Ois vaan ollut mukava ajella tolla satasellakin motoparkissa. No onneks vielä toinen pelaa niin ei hommaa kokonaan ole menetetty;)

                                    Comment


                                      #19
                                      Yksi melko epätodennäköinen vaihtoehto:
                                      http://www.sjmautotechnik.com/troubl.../elec.html#chg

                                      Mutta jos ko. yksilössä vastaava kaapeli ja riittävän huonossa kunnossa, niin _saattaa_ aiheuttaa moisen oireilun kun ei virta riitä startin pyörittämiseen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Noniin, vikaselvis ja se on virtalukon pohja.

                                        Eli kun kokeilimme uutta pohjaa, me tökättiin se piuhoihin ja kokeiltiin sitä meisselillä kääntämällä
                                        että hörähtääkö, mutta se pohja olisi pitänyt asentaa kokonaan virtalukkoon jotta se olisi toiminut
                                        oikein. Ja merkkiliikkeessä (savilahden auto) sanottiin että kokeile sitä pohjaa ennen kuin laitat sen
                                        kokonaan kiinni, mutta sepäpitikin laittaa kokonaan kiinni jotta se ylipäätään toimi.

                                        Mitä opimme tästä?

                                        Comment


                                          #21
                                          Täh?

                                          Eihän se vlukon pohja tiedä että käännetäänkö sitä meisselillä vai avaimella virtalukon kautta. Kyllä mulla on tähänasti ainakin kaikki pohjat toiminut meisseleillä kääntämällä, jopa samanlaisissa autoissakin. Noh, toivotaan että nyt toimii :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tämäpä ei toiminutkaan. Mutta auto tuli sentään kuntoon:)

                                            Comment


                                              #23
                                              Vaikuttaakohan tuohon se, että meisselillä olisi pitänyt painaa sitä pohjaa vähän? Koska virtalukossahan on se avain paikallaan -asento. Mutta aivan sama, hyvä että toimii.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X