Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi s6 c5 vm. -00 Konepellinlukon anturi

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi s6 c5 vm. -00 Konepellinlukon anturi

Tervees.

En löytänyt selailullani kyseiseen aiheeseen tarkemmin liittyvää asiaa joten kysyn näin.

Autona kyseinen s6 c5 vm. -00 4,2 V8 avant.

Elikkä kyseessä tuo konepellinlukon alla oleva kytkin ja sen toiminta. Itsellä ei näy mittaristossa ilmoitusta onko konepelti kiinni vai auki. Kaikkien muiden ovin kohdalla näkyy. Anturia/kytkinkä olen tutkaillut ja painellut kieltä mutta vaikutusta ei ole. Samoin johdot sen alla ovat ehjät.

Jos anturi olisi rikki luulisi mittariston näytön herjaavan pellin auki oloa kokoajan? Vai olenko väärässä?

Tätä vikaa haluaisin paikantaa paremmin koska näytössä palaa surullisen kuuluista keltainen öljykannu sekä sensor teksti. Anturin olen vaihtanut uuteen ja johdot tarkistanut. Jostain satuin lukemaan ettei tässä mallissa tuolla konepellin kytkimellä olisi merkitystä öljyntasoanturin kuittaukseen mutta pitääkö väite paikkaansa?

öljyn pinnanmittaus valo

oljyn pinnan mittaus valo oli ainakin -01 passatissa yhteydessä sen mikrokytkimen kanssa joten vaihda kytkin niin pinnan mittaus valo sammu eli saa kuittauksen että olet tarkastanut öljyn pinnan avaamalla konepellin ja sulkemalla sen

Comment

Juu no tähän tulokseen olen itsekkin tullut. Itselle ei vain aukene se että mittariston näytössä ei näy mitään konepellin asennosta tietoa, että onko auki vai kiinni. Luulisi kun otan kytkimen johdot irti tai liitän hyppylangalla pinnit yhteen tapahtuvan jotain.
      Vai onko tuo vaan nyt niin, että koska kytkin on rikki ei tietoa aukiolosta tule. Oli sitten johdon liittimet irti tai ei tai liitetty langalla ns. yhteen.

Comment

Ei sillä konepellin kytkimellä ole mitään tekemistä mittariston "aukiolo" näytön kanssa.

Comment

Okei. Olen siis ymmärtänyt asian väärin.
          Tänään tein testin, että avasin konepellin auki ja painoin tapilla kytkimen lipareen pohjaan että kytkin naksahti, laitoin ovet lukkoon ja pidin liparetta pohjassa noin 30sek jonka jälkeen nostin ylös. Varashälytin lähti komeasti tööttäileen.
          Eikö tämä testi kerro, että kytkin olisi kunnossa? Vai olenko jälleen kerran väärässä.

Comment

Oikeassa olet, toimii sitten. BTW, siitä jää vikakoodi myös.

Comment

Okei no tämä varmistaa mielen rauhan tälle kytkinmekanismille. Ei muutakun seuraavia testejä ja vikoja paikantamaan.

Mitenkäs tässä sitten tuolla konepellin käytöllä saa valon kuitattua jos kerta anturi/kytkin toimiikin?
              Viimeksi muokannut _mara_; 5.3.2017, 20:37. Perustelu: lisä kysymys

Comment

Working...
              X