Tervehdys!
Toissapäivänä olin auton kanssa pesulla ja nosturilla nitkuttelemassa niveliä. Takavakaajan pystytangot menee vaihtoon, kiitos kysymästä. Auto oli kuivien hommien ajan CTEKin päässä, kun on ollut Eberiä ja lyhyttä ajoa viime aikoina.
Kotiin ajellessa kuitenkin huomasin, että ahtoäänet on kadonneet ja voimaakin puuttui. Kävin sitten eilen lukemassa koodit ja tulos oli P1547 Ahtopaineenrajoittimen magneettiventtiili: oikosulku maadoitukseen (staattinen).
Mittasin itse venttiilin ja vastus oli luokkaa 27 ohmia. Naksuttelut on toistaiseksi jääneet vielä tekemättä, kun näin alustavasti venttiili vaikuttaisi ehjältä? Katsoin myös sulaketaulua ja moottorielektroniikan sulake 34 oli palanut, vaihdoin ja paloi uudestaan. Varoitusvaloja ei ole syttynyt ja moottori toimii ihan hyvin noita ahtoja lukuunottamatta.
Johtosarjaa siis syytä tutkia seuraavaksi? Mitenkäs sitä kannattaa lähteä korjaamaan, jos vika on keskellä johdinta tai liittimessä, josta piuhat ilmeisesti toisinaan irtoilee?
Toissapäivänä olin auton kanssa pesulla ja nosturilla nitkuttelemassa niveliä. Takavakaajan pystytangot menee vaihtoon, kiitos kysymästä. Auto oli kuivien hommien ajan CTEKin päässä, kun on ollut Eberiä ja lyhyttä ajoa viime aikoina.
Kotiin ajellessa kuitenkin huomasin, että ahtoäänet on kadonneet ja voimaakin puuttui. Kävin sitten eilen lukemassa koodit ja tulos oli P1547 Ahtopaineenrajoittimen magneettiventtiili: oikosulku maadoitukseen (staattinen).
Mittasin itse venttiilin ja vastus oli luokkaa 27 ohmia. Naksuttelut on toistaiseksi jääneet vielä tekemättä, kun näin alustavasti venttiili vaikuttaisi ehjältä? Katsoin myös sulaketaulua ja moottorielektroniikan sulake 34 oli palanut, vaihdoin ja paloi uudestaan. Varoitusvaloja ei ole syttynyt ja moottori toimii ihan hyvin noita ahtoja lukuunottamatta.
Johtosarjaa siis syytä tutkia seuraavaksi? Mitenkäs sitä kannattaa lähteä korjaamaan, jos vika on keskellä johdinta tai liittimessä, josta piuhat ilmeisesti toisinaan irtoilee?
Comment