Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kysymyksiä antureista t44 2.0

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kysymyksiä antureista t44 2.0

    Siis päevää sano!Joo vaimolle saatiin tuollainen -88 vuosmallia oleva 100 avant 2.0 moottorilla
    ja sitten alkoi remontti....Aikoinaan jo korjannut kyseisestä autosta(siis appiukon vanha)mittariston eli juottamalla kuntoon,mutta tuo kuuluisa lämpömittari ei vaan suostu toimimaan.Kunnes vaihdoin autosta syylarin ja samalla korjasin siinä ylävesiletkun koneen päässä letkun alapuolella olevasta anturista johdot,kun olivat melkain kaikki poikki....Niin katsos mittari suostui toimimaan ,.mutta vain hetken.....=( nyt vaihdettu saman letkun yläpulella oleva lämpöanturi mutta mittari edelleen mykkä.
    Sitten toinen onkelma:auto lähtee hyvin käyntiiin mutta kylmänä käy kuin separaattori eli erittäin epävakaasti eikä ota kunnolla kierroksia mutta kun lämpenee niin jo rupeaa viitoskone käymään....
    Ja nyt kerrottava että mulla ensimmäinen ruisku kone joten ohjeita tarkkaan eli missä ja minkänäköinen palikka....Autoja purettu ja kasattu kyllä mutta niis ollu kaasari joten audi ja ruisku mulle uus tuttavuus.Joitain saitteja ja ketjuja jo luinkin noista mittariasioista mutta joku tieto jäi puuttumaan siis lämpömittarista.Tiedoista kiitollinen jo etukäteen HÄN(tai pikemmin vaimo kun pääsee ajelemaan)

  • #2
    eli oliko kysymys : - missä sijaitsee lämpömittarin anturi ja ohjaako sama anturi ruiskun toimintaa ?

    Comment


      #3
      Joo OLI nimenomaan....

      Joo kyllä se lyhennetysti oli ja meni mutta ilmeisesti kun en osaa palstalle ominaista tyyliä kirjoittaa ja ilmeisesti myöskin automme on liian tavis niin kukaan ei vaivautunut vastaamaan joten se sit siitä.....Kiitos tomiop kuitenki.

      Comment


      • #4
        timo tässä tulee nyt toimintaohjeet, lue tarkasti

        1. hanki se nelinapainen vesi-anturi vaikka hammerfestistä, voin lähteä kartanlukijaksi.

        2. jos kohta 1 ei tuottanut toivottua tulosta hanki riittävän paksu käynnistyskaapeli ja kytke sen toinen pää akun +napaan ja toinen tukevasti auton runkoon (- napa pitää olla tietysti myös kytkettynä). Mene nauttimaan vaimon kanssa iltakahvit :-)

        Comment


          #5
          Hammerfest kuulostaa erittäin hyvältä ja syvältä myös mutta luovitaanko matkasuunnitelma ensin etapista ja siitä sitte meijän tavislötköllä etiäppäin?Ei saatettais päästä ihan hammerfestiin mutta onneksi on tämä netti,voi aina kysyä neuvoa esim onko autoni rikki jos avaimen kääntämisen jälkeen etuosasta kuuluu ääni?ja saada noin sata vastausta....Joo siis etappi hiar ai kame eli koska mennään ????

          Comment


          • #6
            Tieto mittariston lämpötilamittarille tulee ns. monitoimianturilta. Anturi on juuri se sama, josta korjasit johtoja. Vanhat anturit ovat nelinapaisia, eivät kestä jäähdytysnestettä kovin hyvin ja ovat kertakäyttöisiä mitä korjaamiseen tulee. Uusia antureita saa merkkiliikkeestä hintaan ~75? ja ne ovat 3-napaisia.

            Huonoon kylmäkäyntiin voi olla montakin syytä, joten en ala arvailemaan siitä sen enempää.

            K-Jetin vianetsinnän voi aloittaa täältä: http://ffp-motorsport.com/tuning/k-jetronic.php

            Tulee enemmän vastauksia jatkossa, jos lukaset ensin foorumin (oikeinkirjoitus)säännöt. Raskasta lukea tekstiä, jossa ei ole välejä lauseiden välillä.

            Comment


            • #7
              Olikos se kans niin että mittariston vian pystyy sulkemaan pois sillä ku vetää yhen niistä monitoimianturin pistokkeen nastoista jumpperilla maihin. Tällöin sen viisarin pitäs kivuta aika reippaasti kohti huippuja. Kun vaan muistais että mikä, ei ainakaan se mihin tuli 12 V. Ite löysin tuon anturin purkaamolta hintaan 5 euroa, oli vielä uudempi malli. Toimii ainaki vielä.

              Comment


                #8
                Jep Kiitos petri! Vastauksesi oli juuri se mitä kysymyksellä hainkin.

                Joo myönnetään että olen hieman vihreä näissä nettiasioissa,joten aina välillä hankalaa.

                Mutta vastauksesi oli erittäin tyhjentävä ja sen perusteella helppo vikaa hakea,tällä hetkelläö haussa kokeiluun juuri tuo nelinapainen lämpöanturi.
                Kun ei viitsi ostaa kallista osaa josko vika onkin juuri muualla.

                Lämpömittarin sain testattua otettuani sille testisähkön toisaalta.

                Mutta kiitos edellisestä,näin homma toimii.

                Lupaaan opetella kirjoittamaan oikein.

                Comment


                  #9
                  Ai niin vielä kun joku olis mitannu tuon kyseisen anturin arvot jotta tietäis kun romikselle suuntaa osaa etsimään ettei ota risaa mukaan turhaan.

                  Eli jos jollain tietoa arvoista niin oisin kiitollinen.

                  Ja mikko mistä romikselta tuon löysit kun ite en ole onnistunu pongaamaan mistään....

                  Comment


                  • #10
                    Jyväskylässä sattu vaan olemaan yks satku purkamisen alla, ni nappasin siitä sit irti tuon. Testasin toimivuuden silleen että pistin liittimen paikalleen ja tumppasin sen pakosarjaa vasten nortin ajaks ja kipasin kattomaan värähtääkö viisari. Ei tietysti "ihan" tarkka konsti oo.

                    Comment

                    Working...
                    X