Niin, eli tiedän, että kyseinen kapine menee ko. mallissa aina joskus vaihtoon. Oireina ääntäminen ja kierrosten hakeminen. Noh kyseinen kapine on vaihdettu muutama vuosi sitten ja nyt kierrokset hakevat taas. Mikä on siis tollasen pumpun keskimääräinen elin ikä, vai pitääkö vikaa hakea muualta?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 100 bensapumppu
Collapse
X
-
JuggisAvainsanat: Ei mitään
-
oh8jvf
gasobumppu
Itselläni meni ko.osa vaihtoo n.279 Tkm kohdalla paikallisen ostarin parkkipaikalla -35 C pakkasella, käräytti samalla releensä. Onnex tajusin audia ostaessani tingata pumpun kaupanpäälle :)
Kyllä niiden "pitäs" pelittää ainakin sen 150 Tkm ellei enemmän, oisko kierrosten haun syy esim. ilmavuodot?
-
Juggis
Jaa-a, oisko ideaa mistä päin sitä vuotoa kannattais lähteä etsimään? Nuo tosin tarkastettiin vuosi takaperin.
Comment
-
Kysäisen nyt sitten täältä kun en juttua asiasta löytänyt mistään.
Elikkä olen vaihtamassa Audiini bensapumppua. Audi on mallia 100 ( C4 ) ja 2litraisella koneella. Huomasin että alkuperäisen Boschin pumpun päällä on jonkinnäköinen alipainesäädin ( ? ) ja se on pumpussa kiinni banjoliittimellä. Uusi pumppu on taas halkaisijaltaan pienempi ja siihen polttoaineletku tulisin ihan vain painamalla kiinni.
Eli mitä tuo säädin tuolla tekee ja voiko sitä jättää pois jos tämän uuden pumpun sinne heittää?
Comment
-
Hyvin mahdollista. Itselläni ei ole minkäänlaista tietoa mikä se on. Löysin foorumin kautta jonkinlaiset ohjeet pumpun vaihtamiseen ja siinä on kuvassa suurinpiirtein samanlainen pumppu jonka tuohon hankkisin eikä siinäkään ole tuota mokkulaa.
Eli nyt haluan vain tietää vaikuttaako jotenkin negatiivisesti jos sen jättää pois?
Comment
-
http://etka.auto2.ru/epc/etka/B112/045200.png
Se alipainekellon näköinen mötikkä (kuvassa 44) on jokin vaimennin. Vaimentaa luultavasti äkillisiä paineiskuja järjestelmässä. En tiedä tarkalleen, mikä sen tehtävä on. Takaiskuventtiili (kuvassa 44) on sen alla ensimmäisenä pumpussa kiinni.
Takaiskuventtiili on varsin tärkeä osa, se pitää olla. Sen vaimentimen tarpeellisuudesta en osaa sanoa. K-jetin juttuja. Kaikissa K-jetin versioissa ei tuota näytä olevan.
lisäys: Se mötikkä on todellakin paineentasaaja. Luultavasti tasaa k-jetin määräjakajan ilmaläpän nopeiden sulkeutumisten (moottorijarrutus) aiheuttamaa painepiikkiä, jota vanhan malliset pumput eivät itsessään kestä. Tai sitten se tasaa vain syöttöä. Uudemmissa pumpuissa tuota ei enää tarvita.
http://www.sjmautotechnik.com/troubl...g/fuelpump.htmViimeksi muokannut jasso; 15.10.2008, 21:40.
Comment
-
http://www.elektro.com/~audi/fuelpump/
Tuossa kuvassa on samanlainen pumppu kuin mitä tuo uusi nyt on. Eli siis näitä systeemejä ei voi keskenään vaihtaa?
Pitäisi auto saada ajoon eikä viitsisi motonetista ostaa 150e:n boschin pumppua
EDIT: okei nyt homma selkeni paljon. Kiitos sinulle erittäin paljon näistä tiedoistaViimeksi muokannut Los_Bastardo; 15.10.2008, 22:00.
Comment
-
Uusi pumppu on Biltemasta niin ei sillä taida sen kummallisempaa merkkiä olla. Vanhasta pumpusta en voi numeroja antaa, koska en ottanut sitä vielä tankista pois kun rupesin näitä eroavaisuuksia pohtimaan
Comment
-
Typ44:ssa on kuulemma tehtaan jäljiltä jokin vaimennin pumpun päällä. Sitä ei enää varaosaan tule mukaan, eikä kuulu laittaa, vaan osa korvataan kruunumutterilla.
Näin siis Typ44:sta minulle VW:llä kerrottiin. En tiedä, miten muissa malleissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Los_Bastardo Näytä viestiUusi pumppu on Biltemasta niin ei sillä taida sen kummallisempaa merkkiä olla.
Motonestista vaan osanumerolla uusi pumppu, niin kaikkein helpoimmalla ja halvimmalla pääset.
Comment
Comment