Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 D2 -95 sähköhäikkää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 D2 -95 sähköhäikkää

    Jees, eli tuli ensimmäinen oma Audi pihaan. Kyseessä siis 1995 A8. Tossa viikolla oli kaupan pihassa varashälytin aktivoitunut, (ei ilmeisesti kannata koiraa jättää tässä autossa sisälle) eli vinkkejä otetaan vastaan aiheesta sisätilavalvonnan kytkeminen hevo*kuuseen.

    Sen jälkeen vilkut ovat temppuileet ihmeellisesti. Aamuisin toimii vilkut niin kuin pitääkin, mutta määrittämättömän ajomatkan jälkeen (10 - 350km) vilkkua aktivoidessa viiksestä alkaa kaikki vilkut välkyttämään, niin kuin hätävilkut olisivat päällä. Lopettavat vilkkumisen kun viiksen palauttaa keskiasentoon, mutta oireet pysyvät samana kunnes seuraava aamu koittaa jolloin pelaavat normaalisti.

    Vikakoodin lukijana toimi V-checker jolla en saanut mitään valoihin liittyvää ulos, mahtaako vcds toimia paremmin?

    Sen verran tiedän autosta, mikä voisi liittyä vikaan: vilkkuviiksi vaihdettu uuteen jokin aika sitten. Voisiko olla mahdollista että sieltä jokin liitin olisi jäänyt huonosti ja aiheuttaisi tällaista. Lisäksi ajoneston avaimen lukupuola temppuaa välillä, joka voisi olla peruja tuosta viiksen vaihdosta.

    Siinä tuli tarinaa kerrakseen. Pallo on teillä asiantuntijat.

  • #2
    Eikös siellä ole se nappi josta saa sisätilan valvonnan pois päältä. Yleensä B-pilarissa, joissakin autoissa ovessa.

    Valot ei ole tuossa mallissa diagnostiikan piirissä. Vilkkujen rele vois olla seuraava arvaus.

    Ajoneston lukupuola yleensä tokenee liittimen rassauksella ja kontaktispraylla.

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen vai jälkiasennushälytin?
      Juu B-pilarissa pitäisi olla painike josta saa sisätilantutkan pois toiminnasta.
      Käynnistykseneston yksikön liittimien juotoksia noista on ainakin murtunut.

      Comment


      • #4
        Ei löytynä pilarista tai ovesta nappia. Luulisi olevan alkuperäinen järjestelmä, tarratkin ikkunoissa...

        Pitteepi tutkia relettä, onkos se tässä hätävilkkujen kytkimen kanssa samassa paketissa vai ratin takana?

        Comment


        • #5
          En muista A8:sta oliko siinä nappia. -96 vuoden a6:sta en ole nappia myöskään löytänyt, ja todistetusti koira saa hälyn päälle jos pistää ovet lukkoon koiran ollessa autossa.

          Comment


          • #6
            Kyllä A8:ssakin nappi löytyy.

            Comment


            • #7
              Jos jollekin jäi epäselväksi, niin auto on vm- 1995, A8 D2 malliltaan, eri asia kuin D2 face-lift saatikka D3

              Mutta, ongelmat jatkuvat..., pimeni pitkien merkkivalo, mitenkä helppo tossa on mittariston polttimoihin päästä käsiksi?

              Comment


              • #8
                A8 tullut ilmeisesti -97 se liiketunnistimen sammutusnappi. VCDS:llä ilmeisesti voi ainakin säätää liiketunnistimien herkkyyttä. Jostain tuon oon lukenut, mutta parempaa tietoa ei ole valitettavasti.

                Oisko tuosta apua kojetaulun irroittamiseen:

                http://www.audipages.com/upgrades/dashrings.html

                On kyllä facelift malliin, mutta päällisin puolin näyttää samalta kuin PFL. Akku varmaan kannattaa irrottaa ennen purkua.

                Comment


                • #9
                  Omassa -95 A8:ssa oli myöskin se nappi. VCDS:llä pystyy säätämään sisätutkan herkkyyttä, siin äon sen verran säätövaraa että saa vaikka sisätilanlämmittimestä aiheutuvan turhan hälytyksen eliminoitua mutta ei niin paljon että autoon jätetty koira ei huudattaisi hälyä.

                  Comment


                  • #10
                    Elikkäs, viat johtuivat luultavasti huonoista liitoksista. Putasailin ne ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.

                    Kaukosäädinkin alkoi toimia patterien vaihdon jälkeen, kun tarpeeksi rämpytti, kapula taitaa vanhuuttaan oireilla...

                    Seuraava ongelma ilmaantui eräs aamu, kun ei Startti lähtenyt pyörimään. Vikana oli se tyyppivika, eli paksu kaapeliliitos vänkärin pyöräkotelossa oli hapettunut poikki. Korjailin sen ja taas mennään.

                    Sisätilavalvonnan nappia ei löyty, noh, koira lähtee sitten kauppareissulle kakkosautolla.

                    ABS hälyt alkoivat vituttamaan, uusi anturi + johto niin korjaantui. Oli ihmeellisesti vanha anturi ottanut hittiä, oli yhdeltä reunalta rutussa. Varmaan kivi mennyt väliin.

                    Comment


                    • #11
                      Etupyörän ABS-anturin johto on niin yleinen vika a8:issa että siitä löytyi jo 5v takaperin netistä kuva mistä kohdalta se menee poikki. Otin riskin kun uusi anturi johtoineen oli niin kallis ja katkaisin siitä kohdasta pätkän pois. Tilalle meni ensimmäinen käteen sattunut parikaapeli eli kaiutinjohto ja juotin sen kiinni. Päälle vulkanointiteippiä ja abs valo sammui. Pysynyt pimeänä jo yli 5v joten taidanpa antaa sen olla siellä edelleen. If it ain´t broken don´t fix it..

                      Comment


                      • #12
                        Ainakin prefacelift B5 a4.ssa, jossa sisätilanappia hälylle ei ole, tunnistimet sai pois päältä pitämällä kättä ultraäänianturin päällä about 10 sekkaa. Hälyn merkkivalo, joka oli sumuvalon kytkimessä, ilmaisi tunnistimen poiskytkeytymisen punaisella merkkivalolla palamalla hetken.

                        Itse käytin toimintoa sisätilalämppärin turhien hälyjen välttämiseen. Toiminekko D2.ssa samalla logiikalla?

                        Comment

                        Working...
                        X