Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastoinnin kompressorin ohjaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmastoinnin kompressorin ohjaus

    Näin helteiden alettua ei ilmastointi pelaa. Näyttäisi siltä, että kompressorin kytkin ei saa ohjausvirtaa. Tietääkö kukaan kuinka ohjaus on toteutettu? Saako kytkin suoraan ohjauksen ilmastointilaitteen ohjausyksiköltä vai onko välissä jokin rele? Ja auto on A4 Avant 1.9 TDI -99

  • #2
    Ettei olis kylmäaine ja järjestelmäpaine vähissä?

    Comment


      #3
      Sen verran paljon hörppää virtaa että on siellä rele välissä. Voipi olla että ohjauslaite ei haluakaan kytkeä sitä jos on aineet vähissä kuten yllä mainittu.

      Comment


      • #4
        kylmäaineet ovat ainakin kohallaan kun sitä vartavasten lisättiin. Missähän se rele sijaitsee? Onkohan kennelläkään kytkentäkaaviota ilmastoinnin sähköjärjestelyistä?

        Comment


        • #5
          Toimiiko nämä ohjeet Tuomon laitteistoon? http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml
          Josko sivun lopussa olevat "OBD Channel 52 - A/C Compressor switch-off codes" kertois että miksei kylmäkone pyöri.

          Comment


          • #6
            Näyttäisi olevan koodilista vähän erillainen. Minun laitteessa on koodit 1c - 87c ja tuossa sinun listassa on vain koodit 1c - 61c.

            1c on 0.0 -> no mal function
            20c A/C Compressor (A/C Clutch) voltage (Volts) on 14.0

            52c on 16 -> mitä lienee merkinnee

            VagCom:lla tarkasteltu Air control unit:ssa ei ole vikoja. Jännitemittarilla mitattuna ohjausjännite on 0V ja vastusta kytkimessä maata vasten on noin 4 ohmia, mikä voisi olla varsin reaalinen arvo solenoidille.

            Missähän se kytkimen rele sijaitsee? Ei kai se vain ole siellä moottorin kontrolleri boksissa?

            Comment


            • #7
              Ovatpa menneet muuttamaan, olis ollu niin helppo diagnostiikasta hämmästellä syytä kompuran pysähtyneisyyteen.

              Omassa vanhemmassa kulkineessa rele on konetilan releboxissa, varmaan sieltä suunnalta vois sinullakin alkaa etsiä. Josko relelaatikoiden kansien kaavioista irtoais vinkkiä.

              Comment


              • #8
                Tässä vehkeessä ei ole erillisiä relebokseja. Ainut boksi on moottorin ohjausyksikön boksi, missä on kylläkin kolme relettä, joku niistä on varmaan sitten kytkimen ohjausrele.

                Olis tietenkin hyvä tietää tarkalleen oikea rele eikä alkaa kokeile ja kauhistu menetelmällä tekemään vikadiagnostiikkaa.

                Comment


                • #9
                  No nyt löyty syyllinen. Kävin kaikki releet läpi mitä löysin ja syyllinen oli tietty se vimonen. Kojelaudan alla, peitepanelin takana oli piilotettu ryhmä releitä ja viallisessa oli numero 267. Rele saa ohjauksen, mutta kytkentä ei toimi. Ohitin releen hyppylangalla ja jo rupes kylmää puskemaan sisätiloihin. Ei muuta kuin uutta relettä peliin.

                  Kyllä kunnon dokumentit auttais huomattavasti vianhaussa; ei tarvitsis käsikopelolla etsiä...

                  Comment

                  Working...
                  X