Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Latureiden kesto A6 C6

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Latureiden kesto A6 C6

Miten on yleisesti laturit kestäneet näissä? Alkaa omalla olla ajettuna 280tkm eikä vaihdosta tietoakaan, että olisi tehty.

Onko näissä jotain "tiettyä" km määrää milloin ne about kosahtaa, vai kestää miten kelläkin kestää..?

Ehjän korjaaminenhan on typerää täysin, mutta jos koittaisi valmistua tulevaan :D

435 tkm ainakin.

Comment

Samaa oon miettinyt minäkin ja 280tkm alkaa olla mentynä mutta tuo 435tkm kyllä kannustaa jatkamaan ajamista :D

Comment

355tkm kohdalla suunilleen matka katkesi.

Comment

Itsellä hiilet loppui 300tkm kohdalla. Tilalle meni 100tkm ajetusta autosta oleva jännitteensäädin, joissa hiilistä oli jäljellä n. 2/3 osaa.

Liukurenkaistakin oli ton 300tkm aikana poistunut yli puolet, joten itse näillä kokemuksilla suosittelisin laturin tarkistusta ennen 400tkm lukemia.

Comment

Näkeekö laturin heikkenimisestä esim latausjännitteestä yms? Vai meneekö näistä kerralla putput.

Comment

VCDS:llä voi katsella laturin kuormitusastetta, jos se alkaa tyhjäkäynnillä (ilman mitään isompaa sähkökuormaa tai puolityhjää akkua) näyttämään yli 50 prosenttia niin ehtoopuolella ollaan.

Comment

Omasta ainakin loppui käytännössä kerrasta. Muutumissa tapauksissa olen kuulut että on väläyttänyt laturin valoa muutaman kerran ennen loppuaan.

Se laturin irroittainen on helppo homma, mutta irtonaisel laturin taittelu konehuoneesta pihalle on aiankin V6 dieselin kanssa hiemna haastavaa. Käytännössä moottoria tarvii tiputtaa vähän alaspäin avaamalla moottorinkannakkeiden kiinnityspultteja (ei tarvitse varsinaisesti irroittaa kokonaan). Ilmajousitetussa yksilössä kompura osuu vielä ikävästi juuri siihen kohdalle, mistä laturi mahtuisi muuten pihalle.

Comment

Silloin kun tuo laturin kuormitus on 100% niin jännite alkaa laskemaan kuin lehmän häntä, mutta tuo latauksen merkkivalo ei vielä syty, se syttynee vasta joskus alle 12 volttiin mentäessä. Hetken aikaa ajelin paskan laturin kera ja livenä dataa seurattaessa aina tyhjäkäynnillä pompattiin 100% kuormalle ja jännite tipahti 12.x volttiin, maantiellä 2000rpm ajaessa päästiin jo 14 volttiin ja 80% kuormitukseen.

Comment

Itsellä siis latasi kunnolla loppuun asti, kunnes hiilet vain eivät enää ottaneet kontaktia liukurenkaille.

Comment

Noniin no nyt se meikäläisenkin A6 rupesi laturin valoa vilkuttelemaan eli vaihtoon menee samalla kun hoidan nuo suuttimetkin..

Mitenkäs olette asian hoitaneet? Koko laturi kerralla vaihtoon vai pelkästään nuo hiilet? Hintoja mitä katsellut niin laturi itse on 200-450e luokkaa riippuen merkistä ja mistä tilaat, mutta itse hiilet eivät taida kovin kalliita olla?

Comment

Jos harrastaa haluat niin vaihdat pelkät hiilet ja liukurenkaat. Laakerit vaihtaisin myös samalla. Näin olen itse korjannut useamman laturin.

Comment

Noniin, no periaatteessa voisin mutta laturin purkaminen ja asennus hoituu erään pajan kautta kun en itse ole maisemissa silloin niin he tuskin joutavat hiiliä ja liukurenkaita vaihtelemaan..

Eli koko laturi siis vaihtoon kerralla niin ei tarvitse surra jälkeenpäin.

Comment

Kannattaa sitten valita jokin muu kuin ebayn halvin laturi, ne eivät kovin kauaa kestä.

Comment

Ai. Mulla on halvin(120e)kestänyt Passatissa jo 1.5 vuotta.

Comment

Juu, pari vuotta kesti tuo mun ATP-autoteilen kiinalainen paska josta tuossa ylempänä kirjoittelinkin..

Comment

Joo, tarkoitus ei ole siis ebaysta tilata vaan lähtee suoraan varaosa tiskin kautta boschin tai vastaavasti hieman halvempi lechnerin.

Jos kokemuksia jälkimäisesti merkistä niin saa laittaa, netistä löytyy hieman molemmin puolin mutta mistäpä asiasta ei..

Comment

Onko joku selvittänyt mikä noissa latureissa hajoaa? Omasta, B8 tosin, meni 258tkm kohdalla laturi ja se näyttää päällepäin mekaanisesti ehjältä ja laakeritkin ihan "äänettömät". Liukurenkaat on kyllä kuluneet mutta ei lähtenyt tulille edes uudella jännitteensäätimellä joten siinä laturi osassa se vika on, nyt avk:lta vähemmän rullattu tilalla ja taas lataa.

Comment

Multa poksahti todennäköisesti yksi tasasuuntaajan diodeista, alkoi puskemaan AC:tä ulos ja tappoi akunkin siinä melko lyhyessä ajassa.

Comment

Yhden hajoaminen johtavaksi tekee oikosulun ja avoin piiri hävittää puolijaksoja.

Comment

Lauberin laturi lähti tilaukseen autodocilta, hintaa noin 240e kahden vuoden takuulla. Ensi viikolla lyön paikalleen ja katsotaan miten pitkään sillä päästään.

Otan vanhan laturin talteen ja kurkin ja koitan paikkailla että mikähän paikka sieltä on antanut periksi. Infoan tänne sitten.

Comment

Auto A6 3,0 tdi BMK.

Alkuperäinen Valeon 180 A:n laturi jaksoi 436 tkm. Kerran välähti laturin valo ja seuraavana päivänä mykkeni kokonaan.

Tehdaskorjattu Valeon vastaava paikalleen ja taas toimii. Sen huomasin, että latausjännite nousi 13,9 V:sta 14,1 volttiin.

Vaihtotyö oli oikeastaan helpompi mitä arvelin, reilu tunti siinä taisi mennä. Neljä kättä auttoi kyllä huomattavasti, koska mitään koneenkannakointeja ei löysätty. Irtonaisen laturin pyörittely ulos oli kuin rubikin kuution pelaamista, sieltä se lumpsahti alas vain yhtäkkiä.

Comment

Working...
                                            X