A4 B8 2010 antaa kuskin ovesta alla olevaa herjaa.
"Implausible signal" suomeksi käännettynä viittaisi että jotain järjetöntä signaalia tulee ovelta.
Käytännössä ainoa ongelma jota ovessa huomaan, on se että pakkasilla lukitus ei aukea, eikä siten ulkokahvasta saa ovea auki. Tällöin kahva on myös hitusen löysempi eli jokin vaste sieltä puuttuu. Käyttämällä manuaalista avainta oven saa aina auki, ja sen jälkeen toimii taas ihan normaalisti pitkän aikaa (seuraaviin pakkasiin asti). Lisäksi jos ulkokahva ei ovea avaa, niin sisäkahvaa kääntämällä ovi aukeaa 50% todennäköisyydellä. Eli matkustaja pääsee sisään ja voi sitten avata kuskin oven, ja tämä toimii noin puolella kerroista. Mahtavaa :)
Netistä bongailin jo että "Usually its related to a faulty electric drive motor within the door lock assembly, and it means generally you need to replace the door lock assembly. Fairly common apparently. "
Kuitenkin jotkut prot vinkkaavat ulkomaisilla foorumeilla että VCSD:llä voisi jotenkin tarkemmin "debugata" että mikä voisi olla syynä. Ilmeisesti vika voi olla kaapeloinnissakin, ja/tai lukkomoduulissa. En kuitenkaan löydä tarkempia ohjeita moiseen "debuggailuun".
Kiinnostaisi tietää enemmän ennen kuin lähtee mitään pahimmillaan satojen eurojen osia vaihtamaan.
Onko kellään käynyt vastaavaa?
-------------------------------------------------------------------------------
Address 42: Door Elect, Driver (J386) Labels: 8K0-959-793.clb
Part No SW: 8T0 959 793 M HW: 8T0 959 793 D
Component: TSG FA H08 1401
Revision: -------- Serial number: --------------
Coding: 011C12204000410001
Shop #: WSC 02391 823 56573
VCID: 53AEF2E132B0CADA24-8006
1 Fault Found:
02115 - Locking Unit for Central Locking
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 6
Reset counter: 157
Mileage: 155099 km
Time Indication: 0
Date: 2016.11.29
Time: 08:41:57
"Implausible signal" suomeksi käännettynä viittaisi että jotain järjetöntä signaalia tulee ovelta.
Käytännössä ainoa ongelma jota ovessa huomaan, on se että pakkasilla lukitus ei aukea, eikä siten ulkokahvasta saa ovea auki. Tällöin kahva on myös hitusen löysempi eli jokin vaste sieltä puuttuu. Käyttämällä manuaalista avainta oven saa aina auki, ja sen jälkeen toimii taas ihan normaalisti pitkän aikaa (seuraaviin pakkasiin asti). Lisäksi jos ulkokahva ei ovea avaa, niin sisäkahvaa kääntämällä ovi aukeaa 50% todennäköisyydellä. Eli matkustaja pääsee sisään ja voi sitten avata kuskin oven, ja tämä toimii noin puolella kerroista. Mahtavaa :)
Netistä bongailin jo että "Usually its related to a faulty electric drive motor within the door lock assembly, and it means generally you need to replace the door lock assembly. Fairly common apparently. "
Kuitenkin jotkut prot vinkkaavat ulkomaisilla foorumeilla että VCSD:llä voisi jotenkin tarkemmin "debugata" että mikä voisi olla syynä. Ilmeisesti vika voi olla kaapeloinnissakin, ja/tai lukkomoduulissa. En kuitenkaan löydä tarkempia ohjeita moiseen "debuggailuun".
Kiinnostaisi tietää enemmän ennen kuin lähtee mitään pahimmillaan satojen eurojen osia vaihtamaan.
Onko kellään käynyt vastaavaa?
-------------------------------------------------------------------------------
Address 42: Door Elect, Driver (J386) Labels: 8K0-959-793.clb
Part No SW: 8T0 959 793 M HW: 8T0 959 793 D
Component: TSG FA H08 1401
Revision: -------- Serial number: --------------
Coding: 011C12204000410001
Shop #: WSC 02391 823 56573
VCID: 53AEF2E132B0CADA24-8006
1 Fault Found:
02115 - Locking Unit for Central Locking
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 6
Reset counter: 157
Mileage: 155099 km
Time Indication: 0
Date: 2016.11.29
Time: 08:41:57
Comment