Terve, vuorossa taasen vikavisa.
Auto: Audi 200 TQ Avant -88
Ongelma: Tippakannun kuva autocheck näytössä, summeri huutaa
Taustaa: K-jet vaihdettu Megasquirtiin, kierroslukutieto tuotu Megalta ECU:n (MAC-12) pinnille 7, kierroslukumittari toimii, samoin tyhjäkäynnin säätö (ainakin jotenkin), öljyn alapaineanturi rikki (vastus ääretön myös kone sammuksissa, johto maatettuna huutaa öljynpainetta vaikka moottori ei ole käynnissä, muuten vasta käynnissä ollessaan), Autocheck varoitus ei sammu kierroksilla, n.3000rpm syttyy moottorin varoitusvalo öp-mittarin yläpuolella, painemittarin lukemat normaalit (minimissään n.2bar@1000rpm), mittaristo avattu (kaikki liittimet tinattu uudestaan)
Lötköni edellinen omistaja on asiaa jossain määrin foorumissa tutkinut, mutta ratkaisu ei kuitenkaan löytynyt puuttuvasta kierroslukutiedosta. Myös jotain muuta signaalia tms. puuttuu...
Onko kellään kykyä selittää öljynpainevaroitusjärjestelmän sielunelämä kansantajuisesti, tai ainakin ymmärrettävästi? Linkistä http://www.isham-research.co.uk/quat...yp44/sp04x.jpg avautuvassa kaaviosta ymmärrän sen että paineanturit maadoittavat Autocheckiä tietyissä painerajoissa, mutta selkeästi yksikölle tulee ja sieltä lähtee myös muita signaaleja. Konemiehenä en tuota kaaviota osaa täysin tulkita, mutta onko 1/61 mahdollisesti lähtö varoitusjärjestelmän releelle, vai onko matkalla J139:lle jotain kytkimiä? Entä mitä ovat haaroitukset 157 ja 31 jne?
Auto: Audi 200 TQ Avant -88
Ongelma: Tippakannun kuva autocheck näytössä, summeri huutaa
Taustaa: K-jet vaihdettu Megasquirtiin, kierroslukutieto tuotu Megalta ECU:n (MAC-12) pinnille 7, kierroslukumittari toimii, samoin tyhjäkäynnin säätö (ainakin jotenkin), öljyn alapaineanturi rikki (vastus ääretön myös kone sammuksissa, johto maatettuna huutaa öljynpainetta vaikka moottori ei ole käynnissä, muuten vasta käynnissä ollessaan), Autocheck varoitus ei sammu kierroksilla, n.3000rpm syttyy moottorin varoitusvalo öp-mittarin yläpuolella, painemittarin lukemat normaalit (minimissään n.2bar@1000rpm), mittaristo avattu (kaikki liittimet tinattu uudestaan)
Lötköni edellinen omistaja on asiaa jossain määrin foorumissa tutkinut, mutta ratkaisu ei kuitenkaan löytynyt puuttuvasta kierroslukutiedosta. Myös jotain muuta signaalia tms. puuttuu...
Onko kellään kykyä selittää öljynpainevaroitusjärjestelmän sielunelämä kansantajuisesti, tai ainakin ymmärrettävästi? Linkistä http://www.isham-research.co.uk/quat...yp44/sp04x.jpg avautuvassa kaaviosta ymmärrän sen että paineanturit maadoittavat Autocheckiä tietyissä painerajoissa, mutta selkeästi yksikölle tulee ja sieltä lähtee myös muita signaaleja. Konemiehenä en tuota kaaviota osaa täysin tulkita, mutta onko 1/61 mahdollisesti lähtö varoitusjärjestelmän releelle, vai onko matkalla J139:lle jotain kytkimiä? Entä mitä ovat haaroitukset 157 ja 31 jne?
Comment