Ongelmat latauksen suhteen jatkuvat. Latausjännite ei nouse kuin 13.8v mikä on kyllä liian alhainen ja näin ollen akku tykkää tyhjentyä melkoisesti jos autolla ei pariin päivään pakkaskeleillä ajella, jos on MMI näyttöön uskominen. Akkuhan on juuri uusittu ja koodauskin on oikein.
Käyttöautolla totesivat saman kuin minä itse eli kommunikaatio katkos can-väylän ja laturin välillä. Voiko tuo nyt sitten olla syynä alhaiseen latausjännitteeseen vai onko mahdollisesti laturin jännitteensäätimessä jotain vikaa? Kuinkakohan niitä osaisi näin tavis autotalliruuvari mittailla? Ensi kuun puolelle on taas varattu aikaa vian etsimiselle, mutta 100€/h vian etsinnästä lisää haluja ratkoa itse tämä ongelma. Varmasti olisi hyvä käydä johtosarja läpi CAN-väylän ohjaimen ja laturin väliltä. Mittariston takaa näyttäisi lötyvän J533 ohjain.
Jotenkin jäi tunne että ei ne tuolla Käyttöautollakaan ihan kuusalla ollut mistä sitä vikaa rupeis hakemaan. :( Ei sillä että itse parempaan pystyisi, mutta josko joku olisi paininut tällaisten asioiden kanssa aiemmin ja osaisi hieman helpottaa asian ratkaisua.
-Jaska
Address 19: CAN Gateway (J533) Labels: 4F0-907-468.clb
Part No SW: 4F0 907 468 M HW: 4F0 907 468 F
Component: GW-BEM 4CAN-M H06 0035
Revision: LB100029 Serial number: 2900L10429819F
Coding: 000303
Shop #: WSC 31414 790 00001
VCID: 3973C02FB0854C8ACE-806C
Subsystem 1 - Part No SW: 8K0 915 181 D HW: 8K0 915 181 D
Component: J367-BDM H07 0125
Serial number: 00000000002790219873
1 Fault Found:
02252 - Generator
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 118
Mileage: 102008 km
Time Indication: 0
Date: 2016.12.06
Time: 16:57:45
Freeze Frame:
Bin. Bits: 11111
Voltage: 13.40 V
Count: 7
Bin. Bits: 10011
Käyttöautolla totesivat saman kuin minä itse eli kommunikaatio katkos can-väylän ja laturin välillä. Voiko tuo nyt sitten olla syynä alhaiseen latausjännitteeseen vai onko mahdollisesti laturin jännitteensäätimessä jotain vikaa? Kuinkakohan niitä osaisi näin tavis autotalliruuvari mittailla? Ensi kuun puolelle on taas varattu aikaa vian etsimiselle, mutta 100€/h vian etsinnästä lisää haluja ratkoa itse tämä ongelma. Varmasti olisi hyvä käydä johtosarja läpi CAN-väylän ohjaimen ja laturin väliltä. Mittariston takaa näyttäisi lötyvän J533 ohjain.
Jotenkin jäi tunne että ei ne tuolla Käyttöautollakaan ihan kuusalla ollut mistä sitä vikaa rupeis hakemaan. :( Ei sillä että itse parempaan pystyisi, mutta josko joku olisi paininut tällaisten asioiden kanssa aiemmin ja osaisi hieman helpottaa asian ratkaisua.
-Jaska
Address 19: CAN Gateway (J533) Labels: 4F0-907-468.clb
Part No SW: 4F0 907 468 M HW: 4F0 907 468 F
Component: GW-BEM 4CAN-M H06 0035
Revision: LB100029 Serial number: 2900L10429819F
Coding: 000303
Shop #: WSC 31414 790 00001
VCID: 3973C02FB0854C8ACE-806C
Subsystem 1 - Part No SW: 8K0 915 181 D HW: 8K0 915 181 D
Component: J367-BDM H07 0125
Serial number: 00000000002790219873
1 Fault Found:
02252 - Generator
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 118
Mileage: 102008 km
Time Indication: 0
Date: 2016.12.06
Time: 16:57:45
Freeze Frame:
Bin. Bits: 11111
Voltage: 13.40 V
Count: 7
Bin. Bits: 10011
Comment