Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vinkkiä tarvittaisi A4 Defan kojepistorasian vaihtoon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vinkkiä tarvittaisi A4 Defan kojepistorasian vaihtoon

    Moro,

    Lähdin ruudusta matkaan Defan narun ollessa kiinni ja myös keulaan kiinnitetty pistorasia hajosi vaihtokuntoon. Vaurion korjaaminen tarkoittaa Defan tuotteilla ensimmäisen johdon vaihtamista Y-haaralle asti. Kyseinen touvi on vedetty asennuksen tehneellä pajalla kuskin puolen sumarimaskista vänkärin puolella sijaitsevalle Y-haaralle jäähdyttimen kennon takana hihnojen alapuolella. Johto ja haara näkyvät hyvin konepellin avaamisen jälkeen, mutta piuhan vaihtaminen on nähdäkseni suoritettava alakautta. Pääsenkö työmaahan käsiksi jonkun pohjalevyn irrottamisella, vai pitääkö keulaa purkaa enemmänkin? Miten sumarimaski irtoaa?

    Auto on vuoden 2009 A4 Avant 3.0TDI quattro S-line

  • #2
    Sen pelkän elementtikaapelin toki saa erikseen mutta kannattaa harkita koko kytkentäsarjaa sillä se on hinnaltaan lähes identtinen ja siinä tulee enemmän vastinetta rahalle.

    Comment


    • #3
      Jes, johdot ovat jo hallussa. Lähinnä mietityttää tuo operaatio, eli miten päästä käsiksi tuonne konetilan syövereihin.

      Comment


        #4
        Sumarimaskin pitäisi irrota ihan vetämällä. On pienillä väkäsillä kiinni.

        Comment


        • #5
          Nyt on keulassa ehjä pistorasia. En ole aikaisemmin näiden kanssa touhunnut, mutta pelkän moottorin alapuolisen pohjapahvin irrottamisella kaikki relevantit komponentit tulivat mukavasti näkyviin. Sumarimaski irtoaa tosiaan kevyesti käsin vetämällä, joten kojepistorasia kannattaa sen läpi tuotaessa kiinnittää Defan sarjan mukana tulevalla muovisella "kulmaraudalla" puskurin kiinteään osaan.

          Ohessa valokuva moottoritilassa kulkevista Defan kaapeleista myöhemmille ihmettelijöille referenssiksi. Eräällä pajalla teetetty asennus on nyt toiminut muutaman vuoden ja mitään käynnistymisongelmia ei ole ollut. Ilmeisesti lämmitin on siis lämpötila-antureiden kannalta järkevässä paikassa.

          vihreä: letkulämmitin
          keltainen: kuskin puolen sumarimaskista tuleva kojepistorasian kaapeli
          punainen: y-haara
          sininen: apparin puolelle jatkuva sisätilalämmittimen kaapeli

          Comment

          Working...
          X