Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 2.0E B4 -92 Bensamittarin "sopeutus", mite

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi 80 2.0E B4 -92 Bensamittarin "sopeutus", mite

Eli otsikon mukaisesta asiasta on kysymys.
    Bensamittari näyttää hieman omiaan, eli tankkasin 18 litraa ysifemmaa ja mittari nousi ensin hitaasti lähes tappiin asti ja sen jälkeen seilannut 0 ja ½ tankin välillä.
    Bensamittarin vieressä on tuo bensamittarin sopeutus nuppi (muistuttaa alaspainettua trippitappia), miten laite toimii (jos toimii)? painelin sitä ja ei siitä ainakaan ihmeemmin mtn tapahtunut?

Oisko tuossa ennemminkin anturi tai joku muu kosketushäiriö vika.
    S2 centralista löytyy ohjeita tuohon mittarin kalibroimiseen.

Comment

Mulla ainakin mittariston kalibrointi on ihan vaan manuaalisesti jollain aseella pyöritettävä sopivan nollakohdan etsiminen, ei sillä siis mitään tee... Ei liity tuohon vikaan varmastikaan.

Comment

Mulla on silleen outo et ei tankkauksen jälkeen mene ihan tappiin vaan pikkuhiljaa.Saattaa näyttää muutamia kilsoja ensin vajaata.Kerran lähdin samantien motarille 120kmh tauluun ja yhtäkkiä katoin että pudonnut lähes puoleen tankkiin!Eikun parkkiin kattoon mut sen jälkeen alkoi nousta ja meni tappiin niinkuin piti.Ihme juttu.Muuten on kyllä tarkka ja näyttää mitä pitää, voin aika tarkkaan arvioida ennakkoon koska valo syttyy:)Monesti syttynyt kun mittari näkyy jo.

Comment

Olen myös välillä ihmetellyt kasikympin polttoainemittarin näyttämää. Joskus tuntuu että se näyttäisi ajotavan mukaan joko täydempää tai tyhjempää tankkia, mutta ilmeisesti kyseessä on vain kosketushäiriöt tai jotain muuta häirää.

Kerran olen mittariston ottanut irti kun lämpö- ja polttoainemittarit näytti välillä nollaa. Pienellä rapsuttelulla vaivat korjaantuivat, paitsi mitä bensamittari välillä haahuilee siellä sun täällä. Vissiin tyyppivikoja.

Onko muuten niin että B4:ssä ei ole polttoaineen loppumisen varoitusvaloa kuin Autocheckin yhteydessä?

Comment

Tuolla on aiheesta juttua: http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=16887

Mitä todennäkösemmin mittariston jänniteregulaattori.

Comment

Toinen mahis on itse tankissa olevan anturin maadoitus. Oma ammoinen typ89 omasi tyypillisiä mittarivikoja, mukaan lukien bensamittarin. Mittarin vaihdolla tuli kuntoon nopeus- ja lämpöpuoli mutta bensaneulan huojunta jäi.
              Ostin "uuden" anturinkin mutta ei. Lopulta selvitin yleismittarilla anturin liittimeltä, että kumpi on maa ja nykäisin siitä johdon auton runkoon. Rauhoittui kummasti, vaikka kyllä se kurvatessa edelleen hieman huojui suuntaan tai toiseen (riippuen kurvin suunnasta) mutta sen voisi jo lukea ominaisuudeksi anturipuolella.

Comment

Working...
              X