Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Automaatti-ilmastointi ei tottele + kahden avaimen kauko ei toimi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Automaatti-ilmastointi ei tottele + kahden avaimen kauko ei toimi

    Ensimmäiseen Audiini pikkuhiljaa tutustun. Auto haettu Saksasta marraskuun alussa. Automaatti-ilmastoinnin aste-säätö ei mielestäni toimi oletusten mukaan. Saan sisätilan viilennettyä vain asettamalla lämmityksen LO-asentoon. Näppituntumalla auton sisälämpö noin 20 astetta vaikka säätäisin 16,5-asteeseen. Kertokaahan nyt viisaammat, reistaileeko lämmitys-/ilmastointilaite vai onko freonit vähissä?

    Toinen ongelma on se, että kolmesta avaimesta vain yhden kaukosäädin tottelee. Kahteen avaimeen vaihdoin paristot, mutta kauko ei reagoi. Pääsen autoon sisään vanhanaikaisella tyylillä ja auto käynnistyy mutta aikaa tuohon on vain noin 10 sekuntia tai sitten alkaa hälytys huutaa. Pitääkö avaimet jotenkin koodata pariston vaihdon jälkeen?

    Edit: Avainten koodausta yritetty 19.12. VCDS-laitteella, ei onnistunut. VCDS-laite ei myöskään ilmoittanut vikaa ilmastoinnissa joten uuden Audi-kuskin kuumotus lienee uutuuden jännityksestä johtuvaa. Kiitos auttajille :)
    Viimeksi muokannut Ooddi; 19.12.2016, 19:16. Perustelu: Päivitys tietoihin VCDS-kokeilun jälkeen

  • #2
    Käyttöohjekirjassa on ohjeet avainten kaukosäätimien parittamiseen. VCDS:llä onnistuu myös.
    Samoiten VCDS:llä kannattaa lukea ne vikakoodit. Sieltä löytynee climaan liittyen muutamia vikakoodeja noilla oireilla.

    Comment


      #3
      Kiitos Martin vastauksestasi mutta en vielä puhu "audia" eli mitä tarkoittaa VCDS?

      Ps.Käyttöohjekirjakin on saksankielinen joten edelleen toivon vinkkejä viisaammilta
      Viimeksi muokannut Killeri; 16.12.2016, 16:03. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

      Comment


      • #4
        VCDS http://www.ikatech.fi/tuotteet.html?id=7/70

        Itse vaihdoin toisen avaimen patterin juuri eilen. Ja synkronointiin (oma)ohjekirja antaa suomenkielellä seuraavan ohjeen:
        "-Paina jotain kauko-ohjaimen painikkeista.
        -Avaa tai lukitse auto yhden kerran ovenlukosta kauko-ohjausavaimen mekaanisella avaimella.
        -- Synkronointi saa kestää enintään 30 sekuntia."
        Auttaisiko tuo? Tiedä sitten onko mallien välillä eroja?
        Sain kyllä oman avaimen toimimaan tuolla ohjeella siten, että ovet aukeaa ja sulkeutuu,(keskuslukitus toimii etänä) sekä käyntiin lähtee.
        Ed. takaluukku aukeaa myös erikseen siitä avaimen keskinapista.
        ps. kirjoita/kopsaa tänne se saksankielinen synkkaohje, jos joku avittaisi käännöksessä. Tai voisi koettaa google kääntäjällä suomentaa.
        Viimeksi muokannut ADHWAU; 18.12.2016, 15:07.

        Comment


          #5
          Kiitos Hannu!
          Tuota pitääkin kokeilla ennenkuin lähden Audi Centeriin lompakon putsaukseen (koodauksen hinta 450e per avain).

          Ja sitten laitetaankin haaste: Jos jollain on jo hankittuna tuo VCDS-laite pääkaupunkiseudulla, niin tehdäänkö treffit?

          Comment


          • #6
            Eikö kenelläkään ole antaa ohjetta, tai neuvoa missä saa avaimet kuntoon muualla kuin Audicenterissä?
            Googlaamalla löysin muutaman paikan. Helsingissä sijaitsevat etusijalla.
            Mitens nuo?
            http://www.lukitusturva.fi/hinnasto/tarjoukset
            https://www.autonavaimet.fi/yhteystiedot/
            http://www.suutarikomi.fi/2
            Viimeksi muokannut ADHWAU; 31.12.2016, 19:02.

            Comment


            • #7
              En usko että lukkosepät tai avaimia jyrsivät tahot osaa/haluaa/pystyy parittamaan auton kaukosäätimiä autoon. Sepillä harvemmin on mitään mallikohtaisia ohjelmistoja tai skannereita, yleensä vain yksi kloonauslaite jolla skannataan vanhasta avaimen sirusta tunniste ja sitten kopsataan se siinä uuteen.

              10 vuotta vanhat kaukosäätimet voi olla jo niin hajalla ettei lähettimen kantama riitä kuin muutamaan hassuun senttiin, ihan yleinen vika tän konsernin autoilla. Ei tosiaan auta paristojen vaihtokaan. Ebaystä löytynee halvalla uusia periä ja ne voi sitten itse koodailla VCDS:llä (tai ehkä tuon ovikikkailun kanssa) autoon.

              Comment


                #8
                2004 Golf meni ainakin tuolla ovikikkailulla. Eli Ebaystä kaksi uutta säädintä, hieman osien vaihtoa vanhoista ja sopivassa järjestyksessä kaukosäätimen, oven lukon ja virtalukon kanssa kikkailua.

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Jultsu_ Näytä viesti

                  10 vuotta vanhat kaukosäätimet voi olla jo niin hajalla ettei lähettimen kantama riitä kuin muutamaan hassuun senttiin, ihan yleinen vika tän konsernin autoilla. Ei tosiaan auta paristojen vaihtokaan. Ebaystä... VCDS...
                  Jepulis. Toisen kaukosäätimen toiminta (johon pariston vaihdoin) heikkeni melko heti. Toimii, ei toimi. Saattaa toimia kun räpeltää useamman kerran auton ääressä. Lähetin siis huono ja heikko, saattaa pudottaa patterinkin jännitteen, kait, äkkiä?
                  Vanhassa oli 2.7V eikä toiminut, vaihdon jälkeen toimi hetken normaalisti.
                  Toinen säädin, jossa vanha patteri, avaa sulkee ovet hyvin, mutta takaluukun lukko (keskinappulasta) ei meinaa aueta, muuten kun osoittaa takaikkunaan. Eli lopun elkeitä?
                  Tulossa on Ebaystä yksi kumimatto ja koko avain. Täytyy niillä katsoa saako paremmin toimimaan, tai yleensä ollenkaan sitä uutta avaimen puolikasta.
                  Viimeksi muokannut ADHWAU; 31.12.2016, 17:02.

                  Comment


                  • #10
                    Saakohan VCDS-litellä nuo avaimet näkyviin ja koodattua? Kaapeli on Kiinan KKL VAG-COM 409.1.
                    (Volkkarista vikakoodeja aiemmin katsonut, mutta en ole mitään arvoja muutellut.)

                    Comment


                    • #11
                      Ei onnistu rekisteröimättömällä Litellä mihinkään autoon, eikä edes rekisteröidylläkään uudempiin can-väyläisiin.

                      Comment


                      • #12
                        Kiitos!
                        Kuuluisiko jo johonkin toiseen ketjuun? Mutta pähkäilen vielä...Eli Audeissa pääsääntöisesti 2008-malleissa ja eteenpäin on Can-väylä johon tarvitsee eri kaapelin.(+ohjelman?)
                        http://www.ross-tech.com/vcds/canbus.php
                        Tuohon profiilini Audiin, mikäli esim. avaimia sopeuttaa, pitäisi siis lite rekisteröidä? Vai tuleeko rekisteröidessä jo se täysi ohjelmaversio?
                        Viimeksi muokannut ADHWAU; 31.12.2016, 20:13.

                        Comment


                        • #13
                          Profiilisi audi (eli A6 C5) ei vielä käytä can-väylää diagnostiikkayhteyteen, joten rekisteröidyllä litellä onnistunee noiden uusien kaukosäädinperien koodaus. Ohjelman rekisteröinti maksaa sen 100 dollaria, ja se ei ole sama asia kuin aito VCDS-johto (joka maksaa noin 350 euroa).

                          CAN-väylä tuli volkkarikonsernin autoihin noin suurinpiirtein 2005 paikkeilla, riippuen automallista.

                          Comment

                          Working...
                          X