Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C4 ajonesto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 C4 ajonesto

    Löytyykö täältä ketään ajonestoon perehtynyttä?
    Käynnistin auton muutaman seisonta päivän jälkeen, lähti käyntiin suht hyvin, mutta sammui. Yritin käynnistää uudestaan, mutta ei lähtenyt.
    Ajoneston merkkivalo jää vilkkumaan, joten otaksuttavasti ajonesto on päällä. Toisia avaimia ei tietenkään ole, joten otin varaosa autosta virtalukon, sekä ajonestoboxin. Vaihdoin ne ja nollasin vikakoodit. Nyt ajonesto ei enää vilkkunut, kuin vasta starttauksen jälkeen. Vanhalla boxilla vilkkui heti kun laittoi virrat päälle ja vaikka vikakoodit nollattu.
    Ilmeisesti vanha boxi sökö? Tai mahdollisesti ns. antenni virtalukossa. (olisin vaihtanut ja kokeillut antennisilmukan, jos olisin keksinyt miten sen saa virtalukosta irti ehjänä...)
    Seuraavaksi suunnittelin kokeilla moottorin ohjausboksin vaihtoa, mutta luovuttavassa osapuolessa Hella ja vastaanottavassa Bosch. Ja liittimet tietysti aivan erilaiset.
    Luin tältä palstalta, että ajonesto ja moottorin ohjausboxit voisi ns. sopeuttaa. Vaatiiko näin vanha vielä jonkin pin koodin tai vastaavan?

    Auto on A6 avant quattro ACK koneella. Autossa ei ole leimaa enää jäljellä kuin pari viikkoa ja pitäisi vaan saada käyntiin ja siirrettyä omalle pajalle. Voiko tästä saada ohitettua ajoneston jotenkin???
    Viimeksi muokannut aq95; 7.12.2016, 22:34. Perustelu: Vielä tarkennusta

    #2
    Immo1 ilmeisesti näissä.
    Ohjeita esim immoboksin opetukseen.
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...r_Generation_1

    Comment


    • #3
      Kiitokset vastauksesta Puuhapetelle.
      Lueskelin kyseistä ohjetta eilen, mutta kun siinä sanotaan:
      Audi models as well as the early VW Passat (3B) may show different Serial Numbers, so this does NOT apply to these models.

      Lisäksi vaatii 4 tai 5-numeroisen pin-koodin. Mistähän sellaisen koodin voisi löytää?

      Sellaisen ihmeellisyyden huomasin eilen, kun laitoin ovet lukkoon kaukosäädöllä. Ovet meni lukkoon, mutta hälyt ei. Huomasin, että virtalukkoon oli unohtunut "uudet" avaimet. Siksi häly ei mennyt päälle. Avasin ovet ja otin avaimet pois virtalukosta, sekä laitoin ovet uudelleen lukkoon. Hälyt meni päälle, niin kuin pitääkin.
      Illalla availin ovet vielä uudelleen, kun tarvitsin työkaluja autosta. Samalla kokeilin vielä, että josko se käynnistyisi. No ei se perkele käynnistynyt... Mutta ajonesto ei mennyt enää käynnistysyrityksien jälkeen päälle, kuten aiemmin???
      Vaikuttaakohan keskuslukituskin ajonestoon?? Eli oliko ovien lukitsemisella/avaamisella vaikutus? Ei ymmärrä, mutta nyt ei ajoneston valo vilku... mutta ei se perkeleen romu käynnistykkään...
      Pitää vielä illalla hämmästellä...

      Comment


        #4
        Tuossa vielä itse aiheesta vanha threadi.
        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=30623

        Immon puuttuessa peliin moottorin pitäs käynnistyä ja sammua samantien.
        Ei ole tullut kokeiltua meneekö hälyt päälle jos on toiset avaimet lukossa.

        Sulla ilmeisesti on VCDS käytössä? Mitä sanoo vikakoodit?

        Comment


        • #5
          Lueskelin tuon keskustelun pikaisesti, mutta en oikein saanut mitään järkevää siitä irti. Pitää vielä lukea se "hartaudella" uudestaan...

          Jep, on käytössä läppärillä joku vanha: VCDS Version: 15.7.1.0 (x64)
          En jaksa muistaa onko se orkkis vai cragätty versio. Ilmeisesti orkkis, kun muistaakseni tuo ohjelma oli ilmainen, mutta johto maksullinen. Johto on lainassa kaverilta... Pitää varmaan joskus hommata oma johto.

          Vikakoodeja tuli ensin:
          18010 - Power Supply Terminal 30
          P1602 - 35-10 - Voltage too Low - Intermittent
          17967 - Throttle Body (J338)
          P1559 - 35-10 - Fault in basic settings - Intermittent
          16716 - Knock Sensor 2 (G66)
          P0332 - 35-10 - Signal too Low - Intermittent
          Readiness: 0110 0101

          + ajonestolta: 1 Fault Found:
          01176 - Key
          07-10 - Signal too Low - Intermittent

          Vikakoodien nollauksen jälkeen:
          17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
          P1570 - 35-00 -
          17967 - Throttle Body (J338)
          P1559 - 35-10 - Fault in basic settings - Intermittent
          Readiness: 0110 0101

          ja immolta:
          01177 - Engine Control Unit
          65-10 - Unauthorized - Intermittent
          -------------------------------------------------------------------

          Sitten vaihdetuilla lukolla ja ajonestoboxilla:
          17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
          P1570 - 35-00 -

          01177 - Engine Control Unit
          65-10 - Unauthorized - Intermittent
          --------------------------------------------------------------------
          Tämän jälkeen nollattu vikahistoria.
          Lukko kikkailujen jälkeen en ole vielä katsonut vikakoodeja, mutta ajonestonvalo ei vilku. Ilmeisesti vikalista on ehkäpä vielä tyhjä.

          Mutta eipä käynnisty...

          Comment

          Working...
          X