Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä äänentoistojärjestelmä minulla on (A6 -01)

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Mikä äänentoistojärjestelmä minulla on (A6 -01)

Kaveri jolla Audeja ollut enemmänkin, pelottelee hintavilla johtosarjoilla ja kytkentävaikeuksilla mutta se nyt on varma ettei hänellä ole ikinä ollut niin A6:sta kuin samanlaista radiota yms.

Jätin vanhasta autosta hyvän Pioneerin soittimen joka kiinnostaisi tuohon laittaa, ja onhan noita johtosarjoja 15e-150e luokassa - ellei enemmänkin.

Olen ainakin sen verran tutkinut että mulla on ruhtinaallinen c-kasettisoitin muutamalla napilla ja jokaisessa ovessa on pääkaiutin ja diskantti (kuskin ovi vieläpä mykkä). Takatilasta löysin rakennuskuivainta etäisesti muistuttavan kapistuksen joka on ilmeisesti subbari jossa on Blaukkarin tarra. Germaanialaisessa ohjekirjassa oli kuvia cd-levyboxille mutta mulla ei sellaista ole, ja soittimessa ei olisi edes nappia millä sellaista hallinnoitaisiin.

Radion signaali ja soundimaailma on muutenkin kuin kuuntelisi musiikkia veden alla, eli ei häävi. eq-säädöt ovat huimat treble&bass. Radion signaali ei ole aina puhdas ja kovemmilla volymeilla rahiseekin. C-kasetteja ei nyt taida löytyä vaikka toki nekin oman nostalgisen vivahteen toisikin. Ulkoisia tallennuslaitteita olen tykännyt käyttää joten edes cd-levyjä ei ole vuosiin ollut autojen kyydissä. Voisin kyllä jopa haluta kuulla millaista soundia Audi on ajatellut c-kaseteilla kuunneltavan kun löytyy jopa subbarikin vakiona :D

Kiinnostaisi myös etukäteen tietää minkä tuumaiset vakiokaiuttimet noissa ovissa on.
    Viimeksi muokannut masavirta; 7.12.2016, 12:54.

Melko varmasti Audi Chorus tai Concert. Se lukenee siinä kasettisoittimen läpässä mikä systeemi autossa on.
    Kauttimet varmaan on ihan vakiot, jollei lue Bose jossain. Koot löytynee netistä googlettamalla.

Saa siihen toisen mankan vaihdettua.

Tuolla on paljon keskustelua mankan vaihdosta ja myös C5:een
    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=39843

Comment

Concert. Luulisin että noin yksinkertaisen radion vaihtamiseen muuhun, riittää se perus 15-20e johtosarja.

Comment

Kyllä sen pitäisi piisata, jos kerran ei ole Bosea. Ei suoraan Audi, mutta 2004 Caddyssä oli 2din soitin, jonka vaihdoin tarvikesonyyn. Sama ISO sovitin sinne meni kun C4 Audiin.
        Oliko joku plussien tai maan paikka vähän eri Audin liittimessä kuin normi Isossa.

Comment

Working...
        X