Miten ja mistä pääsee muuttamaan pienen, 4km, virheen pois nopeusmittarin näytöstä? Potilas 4G A7.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nopeusmittarin virhe
Collapse
X
-
Nyt pitää kysyä, mitä teet todellisella nopeudella mittarissa, koska sehän löytyy ilmastoinnin näytöstä, jos se on oleellista. Itse ajan Kehä1 aamuin illoin, nopeus jotain 10-90km/h. Mittari näyttää n.7-8km/h liikaa, joten voi ajaa mittarin mukaan 90km/h(virhemarginaali-3km/h) eikä pellepoliisit välähdä. Ja käsittääkseni on ihan laissa, että auton mittarin on näytettävä enemmän, kuin oikea nopeus.Viimeksi muokannut Hilakitkutin; 7.11.2016, 10:45. Perustelu: Vastausta en onneksi kerennyt lukita. Hyvä pointti Eemeli82
Comment
-
Ei se ilmastoinnin näytöltä löytyvä nopeuskaan ole täysin tarkka. Tarkempi kuin mittari, mutta eroa jää GPS-nopeuteen. Viimeksi taisin katsella radion näytöltä Driving school -moodissa, että ero mittarinopeuteen oli 2-3 km/h.
Olen saanut sellaisen käsityksen, että nopeumittarin virhettä pienentämällä saattaa vastaavasti matkamittarin virhe kasvaa. Mitä autolehtien testeistä on noita katsellut, niin matkamittarin virhe saattaa olla +/- 2 % haarukassa, kun nopeus voi olla +5 %
edit: Mahtaako tuosta VW ohjeesta olla mitään apua, kun koodauslogiikat tuntuu menevän uusiksi jokaisessa isommassa malliuudistuksessa? http://www.myturbodiesel.com/wiki/sp...ction-mk5-mk6/
Alempana long coding -ohje pikkasen uudempiin.Viimeksi muokannut panu; 6.11.2016, 14:33.
Comment
-
Audi A3, 2009, 1.9TDI. Vakkari ja ajotietokone löytyy.
GPS:llä mitattu, että vakkarin nopeus heittää vähän. Kun vauhtia on:
40km/h, vakkari heittää -1km/h.
50-70km/h, vakkari heittää -2km/h
80km/h, vakkari heittää -3km/h
100km/h, vakkari heittää -4km/h.
Saisko sitä jotenkin säädettyä esim +2km/h? Kelpaisi mulle hyvin. Tietty jos alueittain saisi säätää, niin parempi, mutta flat +2km/h riittäs mulle ihan hyvin.
Onnistuukohan tällainen mitenkään?
Comment
-
Joo ei sitä pysty säätämään, mittarivirhe on ihan tarkoituksella olemassa:
https://yle.fi/uutiset/3-10902449
Comment
Comment