Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 V8 -99 ei suostu käynnistymään, problem solved.
Wikipedia väittää V8 40V olevan ainakin S6:ssa ME7.1.1 ja johtojärjestystä kun ohjainlaitteella olen arponut niin vaikuttaisi että omakin on ME7.1.1.
Ongelma on se että auto ei käy ja hieman hankaloittaa tutkimista kun ei tiedä kumpiko järjestelmä on kyseessä.
Onko mitään aavistusta mistä koodista tuon voi selvittää.
Kytkentäkaaviokin olis kova juttu jos jollain olis.
C5 V8 on saanut sekä ME7.1 että ME7.1.1, poislukien RS6.
Osanumero ecun päältä tai VCDS:llä jcarlson totesi. Joko tänne tai kvg niin tulee vastaus varmaan aika nopeasti. Hatusta sanoisin että ARS on vielä ME7.1, varastossa olisi yksi ARS ECU mutta laiskottaa enkä viitsi mennä katsomaan ;)
Numerot on tässä: 4D0 907 558 A, 0 261 206 016.
Google viittaa varovasti 7.1:een, siinä tapauksessa autossa on nokka-akselien hall-anturit ristissä.
Sitä kytkistä tai pinouttia jos jollain olis.
Ihmettelen vahvasti että olisi hallit ristissä. Nehän on aivan eri päissä konetta eikä pitäisi mitenkään olla mahdollista kytkeä ristiin.
ME7.1.1 ja ME7.1 ecut sopivat liittimien puolesta keskenään mutta pinnijärjestys on tosiaan muutaman pinnin osalta erilainen eikä se väärällä käynnisty. Onko sinulla minkälainen setuppi nyt autossa kiinni?
Kiitos vepek, tuo minulla olikin jo ja se ei täsmää. G40 on bank 1:ssä kun SSP:ssä se on bank2. Ja lambdoja 2.
Hall antureita ei voi kytkeä ristiin muutoin kuin liittimen päästä, se tässä ihmetyttääkin kun liittimet eivät vaikuta avatuilta.
Alkaa vaikuttaa siltä että ecu on väärä.
Täytyy tässä mainita että auto tuli minulle trailerilla enkä ole kuullut sen käyvän eikä historiasta ole tietoa.
Niin paikoillaan on tuo 558A ja koneena ARS, G40 bank 1 oikeanpuoleinen lohko.
Abs valo sammuu mutta ei syty uudestaan. EPC ei sammu.
Huomasin nyt ensimmäistä kertaa että kierroslukumittari ei reagoi startatessa vaikka vcds näyttää kierroslukua.
G40 anturia herjaa vaikka kaikki pyörimistä tunnistavat anturit on mitattu ja ehjäksi todettu ihan ohjainlaitteelle asti.
Toista ecua kokeiltu ilman immon koodausta, ei muutosta.
Viimeksi muokannut evinrude; 14.11.2016, 20:10.
Perustelu: Lisätty tavaraa
Itse asiassa SSP:n mukaan tuo G40 on bank2 ja bank1 on G163. Osat lienee luonnossa samat, mutta jos selvästi G40:stä herjaa, niin siinä kuskin puolella se on.
Jos noita voi päikseen vaihtaa paikoillaan ja silti herjaa G40:stä, niin jossain johdoissa voisi vika olla?
Minulla on tuon ARS:n sähkökaaviot, ja voin laittaa ne sinulle sähköpostiin jos haluat niitä vilkuilla.
Netistä sain käsityksen että g40 korvataan g168:llä vikatilassa. Tuo Bank1 on kaikkien muiden tietojen mukaan apukuskin lohko paitsi ssp:n, myös mittaukset näin osoittavat.
Testasin vielä ja otin kuljettajan puolen kannen päästä anturin johdon irti; tuli vikakoodi "G168 Bank2".
Ihan selvennykseksi ettei kukaan ajattele että huvikseni tuosta väittelen.
Kun tuo nyt koko ajan tuosta G40:stä herjaa, onko ajatuksen tasolla mahdollista että antaisi vikakoodin jos pulssi tulee väärään aikaan?
Onkos arvon raadilla käsitystä missä asennossa nämä "salmiakki-prikat" pitää olla kun ajoitustyökalu laitetaan paikoilleen ?
Tiedän että vaakasuorassa, mutta keskiö on lähes D-kirjaimen muotoinen niin tässä koneessa ne on nyt selät vastakkain, onko ok?
Venttiilikopat avaamalla ehkä selviäisi mutta jos ei ihan vielä...
Tämäkin mysteeri sitten ratkesi. Nokkien välinen ajoitus on jäänyt väärään asentoon kiristimen vaihdon yhteydessä ja imuventtiilien varsia on vääntynyt ja hampaita poikki ketjupyörästä. Tuo vikakoodi G40 oli sekä harhaanjohtava että "oikeaanjohtava". Pulssi G40 anturilta tuli väärään aikaan, mutta yksikanavaisella skoopilla en pystynyt vertaamaan toisen lohkon anturiin.
Autoon oli vaihdettu G40-anturi ja samanpuolen nokkien välisen ketjun kiristin, tämän jälkeen ilmeisesti ei enää pelannut koska tuli myyntiin.
Epäilin työn onnistumista ja ihan aluksi tarkistin akselien välisen ajoituksen ja korjasin sen oikeaksi, mutta tuli niin kiireellä tehtyä että en silloin huomannut tarkastaa ketjupyöriä ja venttiilien kuntoa vaan nopeasti kasaan. Hätäily kostautui ja teetti paljon turhaa vianetsintää.
Comment