Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vesiventtiilien koodaus AUKI -asentoon? APUA!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vesiventtiilien koodaus AUKI -asentoon? APUA!

    Pitäisi koodata vesiventtiilit siten että ne ovat AUKI kun virrat on pois päältä (vakiona kiinni )

    Onko kokemusta?

    Laakkonen sano että he eivät voi koodata minun ikäisiin ( ainoastaan uudempiin )

    TT-Thermo sanoi että he ovat vcds:llä koodanneet vaikka kuinka monet

    Minulla löytyy vcds

    Audi A6 C6 2007 2.7 TDi automaattinen ilmastointi, kaksi vesiventtiiliä vierekkäin

    Tarkoitus olisi asentaa TT-Thermon pumpullinen letkulämmitin

    #2
    Ei ole mahdollista. Venttiilit on jousikuormitteisia ja ne ovat kiinni ilman virtaa. Joten ei niitä auki saa kuin syöttämällä sähköä.

    Ja eipä siitä hyötyä ole kennon kautta kierrättää, kun ei puhallinkaan pyöri.

    Comment


      #3
      On sen verran hyötyä että lämmitin ei pysähdy/mene pienelle teholle kun vesi ei kierrä. Ihan vieressä on ilmanlaadun anturi, josta saa sähköt releelle, joka kytkee ohjauksen kun sytytysvirta on päällä. Venttiilit ohjataan siis sähköllä kiinni, ainakin minun ex 2007 4F:ssä. Ei sytkävirtaa > rele auki > venan maadoitus irti > vena kokonaan auki ja vesi kiertää. Harmi kun kytkentäkuva meni autonvaihdossa mukana...

      Comment


        #4
        Hmmjoo, taitaa juurikin olla niin, että ovat jousella auki: http://home.ptd.net/~rstoer/images/4parts.jpg Muistin väärin, vaikka syksyllä purinkin. Tuo ilmanlaatuanturikikka on tiedossa, kun sellainen kaverin autoon rakennettiin.

        Mutta koodata ei kuitenkaan voi, mutta se ei tässä kohtaa haittaa. Eikös tuon lämmittimen saa asennettua niin, että vesi kiertää vain moottorissa? Ei kai sitä lämppärin linjaan tarvitse laittaa.

        Comment


        • #5
          Joo olen itsekkin nuo purkanut ja täysin samanlaiset löytyy. Eli noitako ei voi koodata? Eli TT-thermo valehteli.

          Periaatteessa voi laittaa moottoriin mutta käytännössä ei tahdo mahtua mihinkään. Paluuputkiin auton alta olisi aivan loistavat tilat viritellä mutta venttiilit olisi saatava auki.


          Onko se siis mahdollista? Laakkosella sanoivat että ne on vakiona kiinni ja me voimme koodata vain uusimpia malleja. Thermo väitti koodanneensa useampia minunkin ikäisiä " vanhempia" malleja rosstechillä.


          Olisiko ideoita mihin muualle voisi sijoittaa?


          Kiitos vastauksista ja ajastanne
          Viimeksi muokannut Killeri; 2.11.2016, 07:36. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja ksarvala Näytä viesti
            On sen verran hyötyä että lämmitin ei pysähdy/mene pienelle teholle kun vesi ei kierrä. Ihan vieressä on ilmanlaadun anturi, josta saa sähköt releelle, joka kytkee ohjauksen kun sytytysvirta on päällä. Venttiilit ohjataan siis sähköllä kiinni, ainakin minun ex 2007 4F:ssä. Ei sytkävirtaa > rele auki > venan maadoitus irti > vena kokonaan auki ja vesi kiertää. Harmi kun kytkentäkuva meni autonvaihdossa mukana...
            Eli mitä minun pitää tehdä, että saan venttiilit pysymään auki? Elsa löytyy, olisiko siitä apua? Siellä ainakin löytyy joitain sähkö kaavioita joihin en ole viellä kerennyt perehtymään kun vasta asensin

            Comment


              #7
              Ovat varmaan puhuneet N279 koodauksesta, joka on mahdollista. Se on kolmitieventtiili, joka avattuna sallii kierron moottorille kun normaalisti lämppäri on sisäkennon kierrossa ja vesi kiertää ensisijaisesti lämppärin kennolle eikä moottoriin. Sen voi koodata, mutta 4F:n ilmastointilaitteen lämmönsäätöventtiilejä (2 kpl apparin edessä konetilassa) ei voi.

              Sisäilmanlaatuanturille tulee +12V kun sytytysvirta on päällä mutta ei silloin kun lisälämmitin ohjaa kliman päälle. Siihen vaihtorele josta lepotilassa auki olevat kärjet venttiilien yhteiseen maadoitukseen katkaisemaan piiri kun lisälämppäri+ klima on päällä ja virta ei ole päällä. Silloin klima ei pysty ohjaamaan venttiileitä kiinni vaan jousi pitää ne kokonaan auki (voi tulla kuuma sisällä...) kunnes sytkävirta laitetaan päälle. Kytkentää ei nyt tässä ole saatavilla kun se vanha pruju jäi entisen hanskalokeroon, sorry. Releen voi tietysti ohjata auki lisälämppäristäkin, jos sieltä saa +12V mutta sitten vesiventtiilit on täysin auki aina kun lämppäri on päällä > taas tulee kuuma.

              Comment


                #8
                Laakkosella sanoivat että ne on vakiona kiinni
                Tuosta kuvasta kun katsoo, niin jousi on venttiilin alapuolella. Eli kyllä ne auki on jännitteettömänä, kuten Kari sanoi.

                N279 liittyy Webastoon, jota Antonilla ei varmaankaan ole, vai? Ja tässä ei kai olla edelleenkään pyörittämässä puhallinta vaan lämmittämässä sähköllä moottoria?

                Comment


                • #9
                  Joo sähköllä lämmitän moottoria ja paluuputkiin olisi tarkoitus laittaa

                  Eli mitä, jos ne on auki jännitettämänä niin 1. Laakkonen puhui omiaan ja 2. Ei tarvitse pelata mitenkään sähköjen kanssa vaan sen kun lyö laitteen paluuputkiin kiinni niin vesi kiertää? Vai?
                  Viimeksi muokannut Killeri; 2.11.2016, 13:04. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                  Comment


                    #10
                    Juuri näin. Kuvasta sen näkee ja voit vielä varmistaa nyppäsemällä venttiilin johdon irti. Pitäisi puhaltaa täyskuumaa.

                    Comment


                    • #11
                      Mites kun Kari sanoi että pitää hieman tehdä sähkökytkentöjä ja releitä ja muita.
                      Kiitos kaikille avusta, taas sai aamulla jännittää lähteekö Audi käyntiin kun on pieni pakkanen.
                      Pahoittelen että joudutte selittämään ihan rautalangasta kun autojen asennus ei ole vahvempia puoliani...vielä....
                      Viimeksi muokannut Killeri; 2.11.2016, 13:24. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                      Comment


                        #12
                        Rele on joskus tarpeen polttoainekäyttöisen lisälämmittimen tapauksessa. Silloin suuritehoinen lämmitin kierrättää nestettä kennon kautta ja sisätiloja lämmitetään auton puhaltimella. Kun sisätilat ovat lämmenneet riittävästi, alkaa ilmastointi pienentää kennon lämpötilaa rajoittamalla vesikiertoa venttiilillä. Silloin vesi ei kierrä kunnolla ja polttoainelämmittimen lämpötila voi nousta niin suureksi, että se sammuu. Hetken päästä veden lämpötila on tasoittunut ja lämmitin käynnistyy taas. Joten aiheutuu turhia käynnistyksiä ja sammutuksia.

                        Comment


                        • #13
                          Eli nyt kun kytken lämmittimen( jossa pumppu itsessään) paluuletkuihin ja isken töpselin "seinään" nii vesi kiertää moottoritilasta ja ( varmastikko avonaisten?) venttiilien läpi sisätilaan ja sieltä takaisin asentamaani laitteeseen?

                          Eli minun ei tartae tehdä MITÄÄN venttileille?

                          Ps. Kyseessä 1850w lämmitin joten aika tehokas on, mutta teho ei tässä tapauksessa vaikuta mitenkään?
                          http://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1850w

                          Eli onko tosiaan Laakkosen huolto väärässä kun väittää että venttiilit ovat kiinni?

                          Edit: voisitko vielä vääntää rautalangasta, miten voin varmistaa että venttiilit on nytkin auki tuolla parkkipaikalla kun auto on sammutettu ja virrat pois
                          Kiitos niin hirveesti, ette tiedäkkään miten paljon ahistaa kun ei haluaisi hajottaa kumpaakaan laitetta mutta pakko olisi kohta asentaa
                          Viimeksi muokannut Killeri; 2.11.2016, 13:25. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                          Comment


                            #14
                            Auki se on: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=86919

                            Onko tuon vesiventtiilin toiminnasta tietoa virrattomana? Eli, kun auto on sammuksissa niin onko täysin auki, seuraako ulkolämpötilaa vai jääkö siihen asentoon, kun sammutettaessa?

                            Laitoin kiertovesipumpullisen letkulämppärin tuohon paluupuolelle ja alkoi mietityttämään, että rajoittaako tuo vesiventtiili virtausta auto sammuksissa ja pitääkö ruveta sitä ohjailemaan jotenkin...
                            Täysin auki virrattomana.

                            Comment


                            • #15
                              Kävin uudestaan Laakkosella uuden tiedon kanssa ( kiitos teille siitä ) ja johan rupesi asiat selvenemään


                              Vesiventtiilit jää siihen asentoon missä ovat kun sammuttaa virrat, eli tässä tapauksessa lämmöt täysille ennen auton sammuttamista.

                              webastollisessa autossa on ylimääräinen venttiili joka on virrattomana auki, mutta napsahtaa kiinni jos ilmastointilaite herää käyntiin, jos letkulämmittimesi tarkoitus on myös lämmittää sisätilaa ( mutta tässä kyseisessä tapauksessa siis tämäkin venttiili auki)

                              Lähde: Laakkosen huollon mekaanikko ( sähköpuolen erikoisasiantuntija)



                              Miksi neuvoivat väärinen ensimmäisellä kerralla:

                              He koodaavat näitä webaston tuomia ylimääräisiä venttiileitä niin, että ne eivät mene kiinni myöskään silloin kun clima käynnistyy. Tästä päättelivät että "varmaan on sitten kiinni varrattomana" mutta todellisuudessa on virrattomana auki mutta menee kiinno kun clima käynnistyy. Mutta minullahan oli koko ajan kyse eri venttileistäkin kun ei tuota webastoa edes ole.

                              Comment


                                #16
                                Kuten kirjoitin tuonne toiseen ketjuun, niin ei pidä paikkaansa tuo vesiventtiilihomma. Ovat auki virrattomana. Eli ei tarvitse tehdä mitään lämpöjen täysille kääntämistä. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...0&postcount=86

                                Comment

                                Working...
                                X