Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

coupen digimittaristo

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• coupen digimittaristo

eli vanhakoppasen coupen digimittarista sen verran että näyttä erehdyttävästi opelin digimittarin kanssa saman kokoiselta? onko kukaan laittanut audiin opelin digimittaria ja mitkä on audin mittarin ulkomitat(leveys,korkeus,paksuus)?

Enpä ole moisesta kuullut. HIeman tekisi kyllä mieli kyseenalaistaa tuon homman järkevyys. Itsellä useamman vuoden kokemus Opelin digimittaristosta Monzassa. Äkkiseltään en keksi siitä mitään hyviä ominaisuuksia, paitsi ehkä sen että se toimi.

Nopeusmittarissa kun oli pelkät numerot, ei ollut hajuakaan mihin suuntaan oli nopeus muuttumassa ennen kuin odotti sen johonkin suuntaan muuttuvan, 2km/h pykälissä. Lisäksi lämpö- ja painemittarit olivat erittäin epätarkkoja kun koko näyttöalue oli jaettu vain neljään segmenttiin.

Eli suosittelen erittäin lämpimästi pysymään paremmin luettavassa analogisessa.

Comment

Voipi olla melkoinen työmaa! Olen joskus muinoin purkanut ja ihmetellyt Kadett GSI:n versiota. Purkuhommissa selvisi, että mittaristoon liittyvää johdostoa tuli vissiin viitisen kiloa. Sitten on nämä
      erikoisanturit vaihdelaatikkoon, bensatankille ja lämmöille. Kamalaa!

Projektista voisi kyllä saada jonkinlaisen tekniikan Nobelin kenties?

Comment

digimittari

olen kuullut että antureiden pulssit olis samat audin ja opelin mittareissa kun valmistaja on sama ja ainakin golffiin saa helposti asennettua,ja tosta johdotuksesta mäen saa kyllä viittäkiloa millään kun tässä kädessäni olevasta lasken(18 karvaa),mut en tiedä aattelin tossa joku ilta kokeilla kun teen ensin semmosen adapterin mikä käy suoraan audin liittimeen

Comment

Itse vaihdoin Opel Vectraan GSI digitaalimittariston ja johdotus oli hyvin helppo. Muistaakseni vain katsoi alkuperäisen mittariston piirilevystä johdot mittareille ja muutti liitännän vectran ja GSI osien välille niin, että oikea liitin ja johdot oikeissa kohdissa. Sähköinen anturi nopeudelle oli ainut asia mikä piti lisätä karvalakki mallin 1.6 gl vectraan 1992.

Tästä on siis aikaa jo viitisen vuotta, joten ei minusta apua sen enempää.

Comment

Working...
          X