Hankin ensimmäisen audini viime viikolla (B7 2007 3.0TDI Avant).
Saksassa horsti oli säästänyt ja vaihtanut vain toisen xenonin, vaihdoin eilen molemmat uusiin ja sen takia luonnollisesti keula oli huoltoasennossa. Tuon jälkeen tallilta kotiuduttuani (10km) huomasin että molemmat flektit jäi pyörimään hiljaisella nopeudella kun auton sammutti. Kävin katsomassa autoa ~10min kotiutumisen jälkeen ja flektit oli sammuneet. Tuolla ulkona nyt ei kovin kuuma ole, tänä aamuna työmatkan (6km) jälkeen ulkolämpötilan ollessa jotain 4 ja 5 asteen väliltä jäi auto parkkipaikalle flektit pyörien. Työkaveri tuli reilu 5min myöhemmin ja mainitsi että taas on tultu kaasu pohjassa töihin kun flektit pyörii. Oli pakko mennä katsomaan, niin flektit oli kyllä sammuneet 10 minuutin jälkeen.
Mitähän mä olen saanut ryssittyä tuon puskurin kanssa puuhatessani? Onko tuolla jotain konehuoneen lämpöanturia erikseen, vai minkä hiton takia noi flektit jää sinne omia aikojaan näinkin kylmällä ilmalla puhaltelemaan?
Mulla on kaverilta Vchecker lainassa, muita vikakoodeja ei ainakaan moottorinohjaimelta tule kuin 4608 joka lienee imusarjan läppiin liittyvä, mutta vikavalo ei pala joten tuosta en jaksa ressata.
Tuntuu olevan auto siinä iässä että uusia ominaisuuksia alkaa putkahtelemaan. Auton saadessani ei oikealle puolelle tullut lämmintä ilmaa kabiinissa ollenkaan, vikakoodina oli Potentiometer V159-G221. Sen sain elvytettyä kun otin läppämoottorin irti, putsailin, voitelin ja painoin potikkaan elektroniikan puhdistussprayta ja laitoin kalibroinnin noille läpille. Nyt oli sitten ilmaantunut recirculation valve v113. Tuota en kyllä toiminnasta huomannut (katsoin vaan näin aamulla vikakoodit tuota flektiä selvitellessäni), mutta kai se pitää taas nykiä hanskalokero irti.
Myös webasto loistaa toimimattomuudellaan. Näkyy olevan ihanassa paikassa, kuskin puolen etupyörän etupuolella aivan hemmetin ahtaassa välissä. Täytyy joku päivä yrittää avata ja katsoa mitä se on syönyt.
Saksassa horsti oli säästänyt ja vaihtanut vain toisen xenonin, vaihdoin eilen molemmat uusiin ja sen takia luonnollisesti keula oli huoltoasennossa. Tuon jälkeen tallilta kotiuduttuani (10km) huomasin että molemmat flektit jäi pyörimään hiljaisella nopeudella kun auton sammutti. Kävin katsomassa autoa ~10min kotiutumisen jälkeen ja flektit oli sammuneet. Tuolla ulkona nyt ei kovin kuuma ole, tänä aamuna työmatkan (6km) jälkeen ulkolämpötilan ollessa jotain 4 ja 5 asteen väliltä jäi auto parkkipaikalle flektit pyörien. Työkaveri tuli reilu 5min myöhemmin ja mainitsi että taas on tultu kaasu pohjassa töihin kun flektit pyörii. Oli pakko mennä katsomaan, niin flektit oli kyllä sammuneet 10 minuutin jälkeen.
Mitähän mä olen saanut ryssittyä tuon puskurin kanssa puuhatessani? Onko tuolla jotain konehuoneen lämpöanturia erikseen, vai minkä hiton takia noi flektit jää sinne omia aikojaan näinkin kylmällä ilmalla puhaltelemaan?
Mulla on kaverilta Vchecker lainassa, muita vikakoodeja ei ainakaan moottorinohjaimelta tule kuin 4608 joka lienee imusarjan läppiin liittyvä, mutta vikavalo ei pala joten tuosta en jaksa ressata.
Tuntuu olevan auto siinä iässä että uusia ominaisuuksia alkaa putkahtelemaan. Auton saadessani ei oikealle puolelle tullut lämmintä ilmaa kabiinissa ollenkaan, vikakoodina oli Potentiometer V159-G221. Sen sain elvytettyä kun otin läppämoottorin irti, putsailin, voitelin ja painoin potikkaan elektroniikan puhdistussprayta ja laitoin kalibroinnin noille läpille. Nyt oli sitten ilmaantunut recirculation valve v113. Tuota en kyllä toiminnasta huomannut (katsoin vaan näin aamulla vikakoodit tuota flektiä selvitellessäni), mutta kai se pitää taas nykiä hanskalokero irti.
Myös webasto loistaa toimimattomuudellaan. Näkyy olevan ihanassa paikassa, kuskin puolen etupyörän etupuolella aivan hemmetin ahtaassa välissä. Täytyy joku päivä yrittää avata ja katsoa mitä se on syönyt.