Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8 servotronicin poisto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A8 servotronicin poisto

    Autooni vaihdettiin ohjausvaihde viikko sitten, ja siitä korkkas vaihdon yhteydessä servotronic yksikkö. Pikainen googlettelu heitti uudelle anturille hintaa about 300€..
    Siirryin siitä tutkimaa Ameriikan poikien foorumeita, aiheena servotronic.. Nämä arjen ahertajat suositteli järjestään koko ominaisuuden poistoa..

    Onko kukaan poistanu servotronicia, ja jos on, mitä kävi?

    Multa poistetaan servotronic, mutta ennen ku saan "aivot" pois, kuinka paljon auto herjaa, ja mitä?
    Aivoilla tarkotan sitä servotronic-ohjausyksikköä, jota kutsutaan myös servotronic-releeksi..
    Sijaintihan on ilmeisesti pelkääjän jalkatilassa?
    Auto on vuosimallia 1996, ilmeisesti oleellinen tieto, koska Saksan-pojat on heitelly näitä rasioita välillä sinne, ja välillä tänne.. ;)

    Servotronic poistetaan siis melkein kokonaisuudessaan, sähköt jätetään, jos sen joskus haluan takas.. Ohjausvaihteeseen servotronicin reikä tukitaan laipalla.

    #2
    Otat vain sen releen irti ja sillä selvä. Miksi sitä viallista venttiiliä kannattaa poistaa?

    Comment


    • #3
      Vanha hammastanko tuli tiensä päähän, vaihdatin uuden hammastangon, ja vaihdon yhteydessä venttiili otti ja hajos. Nyt lykkää öljyt pihalle venttiilistä. Siksi.

      Itseäni kiinnostaa tietää, mitä tapahtuu kun pistän auton käymään, ja lähden liikkeelle. Minkälaiselta joulukuuselta mittaristo näyttää, ja vaikuttaako johonki muuhun? Ohjaimen nyppään irti, ku saan auton takas kotiin.
      Siitä en rupea korjaamolle maksamaan. ;)

      Comment


        #4
        Ok, no sinne ei syty mitään valoa minnekään kun otat sen releen irti. Tosin voit sen kyllä ihan jättää kiinnikin. Tuo on melko analoginen systeemi vailla mitään älyä. Joskus kun joku haluaa tuon toimimaan niin laittaa uuden venttiilin ja pistokkeen kiinni ja homma valmis.

        Comment


          #5
          Onko kokemusta servotronicin retrofittauksesta? Omassa kasissa sitä ei ole ja hiukan kaipaisin kun monessa edellisessä ja toisessa nykyisessä autossakin on. Pihalla olevassa purkuautossa olisi servotronic ja kaikki osat sitä myöten valmiina. Ohjausvaihteen jumppaaminen on jo pelkästään ihan riittävän hankala homma mutta se nyt on silti vaan ruuvaamista. Paljonkohan sähköjä tarvitsisi vetää ja kuinka paljon servotronic on naimisissa muiden ohjainlaitteiden kanssa vai onko lainkaan?

          Comment


          • #6
            SSP 119:ssa ainakin on jotain kuvaa servotronicin toiminnasta: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_119.PDF

            Käsitin, että nopeusdatan perusteella magneettiventtiili säätyisi auki/kiinni, ja se vaikuttaa mitä reittiä ohjaustehostinöljy kulkee. Reitin perusteella sitten ohjaus tehostuu enemmän tai vähemmän. Saksaa pitäisi reenata enemmän, että tuota ymmärtäisi paremmin.

            Se vaan, että onko faceliftissä väyläpohjaiset sähköt, ja pre-faceliftissä normaalit...? En tiedä sähköistä juuri mitään, mutta luulisi että tuollainenkin asia voisi haitata.

            Comment

            Working...
            X