Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
On. Ei se lämmitin tarvitse kuin +12V herätteen, ei ole väliä tuleeko se kaukosäätimen ohjainpurkilta vai puhelinohjauksen ohjainpurkilta. Samaan karvaan voidaan siis liittää mikä tahansa ohjaus, kello, kaukosäädin tai puhelinohjaus. Ennen vanhaanhan noita tehtiin ihan laittamalla vanha kännykkä laturiin esim. hanskalokeron taakse ja taustavalosta / värinämoottorista releen kautta heräte Webastolle.
Etsit sen alkuperäisen kaukosäätimen ohjainyksikön, joka lienee kontissa. Kytket siitä käyttösähköt ja ohjausjohdon myös Remuciin. Jätät Remucin konttiin, koska kojelaudan painonappia et tarvitse, sillä lämmittimen saa päälle ja pois auton valikosta.
No nyt vasta huomasin, ettei sisäpuhallus menekkään päälle Remuc:lla oikein, kun laitetta ekaa kertaa käytin pitkästä aikaa itse.
Eli missäköhän olisi vikaa, jos auto lukossa laittaa remuc:lla webaston päälle niin sisäpuhallus ei mene päälle. Sitten jos avaa ovien lukot, tulee valot ilmastointiyksikköön ja alkaa puhaltamaan syklissä eli 3-4 s normipuhallusta ja 1 s sammuu. Tota toistaa hamaan tappiin asti.
Ainakin koneen lämmöt oli tuossa kohtaa +50 astetta ja akussa voltit kunnossa. Webasto menee aina päälle ja pois kyllä remuc:lla mutta tuo puhalluksen ohjaus on hukassa. Myöskään mittaristossa ei ole webaston kuvaketta näkyvissä, kuten jos mmi kautta sitä käyttää. Tehdasasennus siis Webasto.
Edit.
Autossa istuessa alkaa näköjään kuumalla koneella puhaltamaan webaston kanssa mutta edelleen tolla ihmeen syklillä. En tiedä miten sattui samaan aikaan, kun lukkoja avasi pari kertaa aikaisemmin.
Edit2
Ja nyt se sitten toimiikin.... ota nyt tästä selvää.
Tänään teki aamulla saman taas eli jotenkin pitkään kylmänä lukossa muuttaa jotain. Autossa kokeillessa aina toimii.
Webasto meni päälle ja vedet nousi lämpimäksi mutta ei sisäpuhallusta. Sitten menin auton viereen, painoin kaukosäätimestä lukot auki ja saman tien tuli valot ilmastointipaneeliin. Auton sisällä totesi puhaltavan taasko syklillä eli päälle-pois-päälle koko ajan. Puhalsi ihan kuumaa eli vesi kiertää.
Remuc ei ota mitään kantaa siihen sisäpuhallukseen, ellei sieltä ole erikseeen puhaltimen ohjauspiuhaa vedetty ilmastointipaneelin taakse. Joka tässä tapauksessa on kytkemättä, mikäli asennettu vaan T91 vastaanottimen rinnalle. Webasto itse hoitaa sisäpuhalluksen CAN väylän kautta.
Nyt katso Remucin asetuksista (verkkosivuilta ja show advanced options), että W-bus emulointi on päällä ja emuloi T91 ohjainlaitetta.
Sitten jos ei toimi, niin vikaa tulee etsiä auton asetuksista/webastosta.
Joo on kytkemättä ja nuo asetukset on kyllä päällä. Näköjään syklipuhalluskin loppuu noin 10 min päästä eli ihan kuin toimisi jotenkin coming home syklin ajan tms.
Tätä samaa ongelmaa on joillain muillakin ollut Remucin kanssa, kun se on kytketty kaukosäätimen rinnalle. En tajua, että miksi. Jotenkin tuntuu, että alkuperäinen T91 eroaa jälkiasenteisesta softan osalta.
Aika erikoinen. Käsitykseni mukaan T91, (alkuperäinen tai jälkiasenteinen) ilmoittaa vaan Webastolle W-Bus väylää pitkin: lämmitin ON tai OFF.
Miksi muuten lämmityksen kestoaika asetetaan ajotietokoneesta/katossa olevasta paneelista? Eli jos tähän on laitettu vaikka 30min ja painat kaukosäätimen käynnistysnappia, kohta ajotietokoneessa/käyttöpaneelissa lukee "29min left". Eli T91 ohjain on vaan kertonut lämmittimelle, että mene päälle.
Olen nyt asentanut Remucin VW Touareg vm. -08 ja VW Passat vm. -12 tehdasasenteisen T91 vastaanottimen rinnalle ja ongelmia ei ole ollut. Liekkö sitten vanhemmissa jotenkin erilainen tuo ohjaus?
No on, toki itse Webasto toimii remuc:lla mutta puhallin tai mittaristo ei sitä toimintaa huomio. Kaukosäädöllä T91 tulee symboolit kyllä mittariston tauluun.
Oletko varma että ongelma johtuu Remuc:sta?
Omassa on sellainen ongelma että satunnaisesti ei lähde puhallin päälle eikä HVAC yksikköön syty valot.
Tapahtuu kaukosäätimellä ja ajastuksella.
Ainakin heti perään toimi omilla systeemeillä ok. On mullakin joskus jäänyt puhallus pois mutta pääosin toimii. Remuc:n kanssa ei toimi ollenkaan.
Vaikka puhallus jäisi mmi käskyllä pois, silti mittariston Webasto logo palaa. Se ei pala koskaan Remuc:n kanssa, vaikka Webasto on toiminnassa.
Edit.
Kaukosäätö ei siis toimi enää, siksi Remuc tuli. Voisikohan tässä olla ongelmaa, jos T91 on rikki ? Mutta en tiedä kumpi, kaukosäädin vai vastaanotin. Mutta edelleen mmi kautta kaikki toimii.
Semmosen huomasin tänään, kun jatkoin ihmettelyä puhalluksen kanssa. Syy siihen, miksi puhallus menee on/off taitaa olla se, jos samaan aikaan katsoo ilmastoinnin asetuksista webaston tilaa niin siellä menee kanssa On/Off status samaa tahtia ??
Eli On pari sekunttia ja sitten menee Off, sekä samalla vaihtuu näyttö pois asetuksista näyttämään vain puhalluslämpöä. Sitten kun painaa setup taas niin näkee ton on/off shown ja taas vaihtaa näyttö heti kun off tulee tauluun.
Eihän remucin käyttökytkintä pääse mikään painamaan, voisi aiheuttaa tuota resetointia. Toinen vaihtoehto, että remuc asennettu ahtaaseen paikkaan ja reset painiketta pääsee joku painamaan.
"Webasto". Löytyy monesta otsikosta tuo sana, ja automyynti-ilmoituksissa usein sekin mainitaan varusteiden kärjessä. Mulla on kolme viimeisintä autoa ollut ilman koko lohkolämppäriä, ja nyt A6:ssa on tämä Webasto. Säädinlaite laitettu ratin vasemmalle puolelle kojelautaan ja näytti olevan Suomenkielinen ohjekirjakin vaikka loput laput autosta on Saksaa. Tiedän että tuo härveli on auton omaa polttoainetta imevä lämppäri mutta mikä siitä tekee sellaisen että sitä suorastaan ylistetään? :)
Kertokaa joku tiivistetysti tietämättömälle.
Onko mahdollista että akku alkaa olla ehtoo puolella? Näissä D3 kopissahan on se ns. akkuvahti joka jakaa virtaa niille tärkeimmille toiminnoille akunjännitteen mukaan.
Omassa huomasin kovien pakkasten aikaan ettei webasto toiminut kuin muutaman minuutin kunnes tappoi itse itsensä että virtaa jäi vielä käynnistykseen. Tuo järjestelmä kun tappaa huonon akkujännitteen vuoksi niitä ei niin tarpeellisia toimintoja pois sitä mukaa kun jännite laskee.
Vahvaa mutuilua ilmoilla mutta ajatuksena tarkistamisen arvoinen.
Vielä sen verran että omassa alkoi taas webasto pöhisemään kuin kuuluukin kun vaihdatin akun.
Viimeksi muokannut varja; 19.12.2016, 23:57.
Perustelu: Typot pois.
Comment