Nyt kun on testit tehty ja homma valmis, voisin esitellä yhden mahdollisuuden S4 virittämisen kanssa, jos haluaa itse paneutua säätöihin. Varsinkin jos kokoonpano muuttuu jatkuvasti tai radalla paljon viettää aikaa, on tämä yksi vaihtoehto, jonka itse koin must hommaksi radalle.
Hommasin siis MaxxEcu merkkisen moottorinohjauksen, asennus on helppo, koska se liitetään adapterilla suoraan orggis ecun kampaan (vakio ecu toki jää pois autosta). Lisäksi tarvii ainoastaan asentaa laajakaista lambda/tai lambdat, riippuu miten valitsee, sekä egt-anturit.
Itsellä oli jo vems egt anturit, joten ne meni suoraan niiden liittimillä kätevästi ecun kyljessä olevaan liittimeen. Maf jätetään pois ja käytetään ecun sisäistä 4 bar mappia. Ei siis normaalia johtotyöhelvettiä.
Noilla eväillä ja mukana tulleilla perusohjelmilla (triggeröinti ja muut asetukset valmiina) saa auton käytiin ja säätö alkakoon. Olen nyt säätänyt bensa ja viinaohjelmat, ajanut autolla myös radalla ja toimii kuin junan vessa ! Bluetooth:n kautta saa kätevän mittariston tabletin kautta, jonka näkymän voi itse täysin valita. Mahtuu juuri ja juuri vakio ecukoteloon eli homma bueno.
Abs toimii tämän kanssa normalisti, ESP:n ja vakkarin joutuu uhraamaan. Sähkökaasu toimii tietenkin jne.
Oman purkin otin kaikilla lisärakseilla:
- Tupla laajakaista lambdat, joten molemmat bankit säädetään erikseen rajoittajalle asti.
- Tupla nakutussysteemi ulkoisena, josta outputtina tieto eculle. Eculle tein korjauskartan nakutukselle jne. Otin uudet anturitkin, kun vanhoilla oli ajettu jo 400 tkm...
- Tulpa egt anturointi (mahdollisuus liittää 8 anturia suoraan ecun kylkeen).
Laitteen hommasin TT-Speedin kautta:
http://ttspeedin.omaverkkokauppa.fi/...axxECU-AGB-AZB
Ja voin suositella asiantuntemusta ja asiakaspalvelua tuolta kyllä varauksetta, jaksanut kuunnella mun jatkuvia kysymyksiä ja hommat hoituneet :)
Logitus on myös laaja, koskien varmaan kaikkia mahdollisia suureita monipuolisesti. Se on kaksiosainen, ecu logittaa koko ajan sisäiseen muistiin halutulla taajuudella ja pyyhkii lopulta vanhat logit uusilla. Sitten voi logittaa suoraan tietokoneelle usb-piuhan kanssa manuaalisesti, jota käytän siis säädöissä. Tuo ecun sisäisen muistin logi on hyvä asia, jos tien päällä tulee jotain ongelmia, sen kun imaisee login ecusta ja katsoo sieltä mitä tapahtui. Liitteen logissa muutama perussuure vaan esillä.
Hommasin siis MaxxEcu merkkisen moottorinohjauksen, asennus on helppo, koska se liitetään adapterilla suoraan orggis ecun kampaan (vakio ecu toki jää pois autosta). Lisäksi tarvii ainoastaan asentaa laajakaista lambda/tai lambdat, riippuu miten valitsee, sekä egt-anturit.
Itsellä oli jo vems egt anturit, joten ne meni suoraan niiden liittimillä kätevästi ecun kyljessä olevaan liittimeen. Maf jätetään pois ja käytetään ecun sisäistä 4 bar mappia. Ei siis normaalia johtotyöhelvettiä.
Noilla eväillä ja mukana tulleilla perusohjelmilla (triggeröinti ja muut asetukset valmiina) saa auton käytiin ja säätö alkakoon. Olen nyt säätänyt bensa ja viinaohjelmat, ajanut autolla myös radalla ja toimii kuin junan vessa ! Bluetooth:n kautta saa kätevän mittariston tabletin kautta, jonka näkymän voi itse täysin valita. Mahtuu juuri ja juuri vakio ecukoteloon eli homma bueno.
Abs toimii tämän kanssa normalisti, ESP:n ja vakkarin joutuu uhraamaan. Sähkökaasu toimii tietenkin jne.
Oman purkin otin kaikilla lisärakseilla:
- Tupla laajakaista lambdat, joten molemmat bankit säädetään erikseen rajoittajalle asti.
- Tupla nakutussysteemi ulkoisena, josta outputtina tieto eculle. Eculle tein korjauskartan nakutukselle jne. Otin uudet anturitkin, kun vanhoilla oli ajettu jo 400 tkm...
- Tulpa egt anturointi (mahdollisuus liittää 8 anturia suoraan ecun kylkeen).
Laitteen hommasin TT-Speedin kautta:
http://ttspeedin.omaverkkokauppa.fi/...axxECU-AGB-AZB
Ja voin suositella asiantuntemusta ja asiakaspalvelua tuolta kyllä varauksetta, jaksanut kuunnella mun jatkuvia kysymyksiä ja hommat hoituneet :)
Logitus on myös laaja, koskien varmaan kaikkia mahdollisia suureita monipuolisesti. Se on kaksiosainen, ecu logittaa koko ajan sisäiseen muistiin halutulla taajuudella ja pyyhkii lopulta vanhat logit uusilla. Sitten voi logittaa suoraan tietokoneelle usb-piuhan kanssa manuaalisesti, jota käytän siis säädöissä. Tuo ecun sisäisen muistin logi on hyvä asia, jos tien päällä tulee jotain ongelmia, sen kun imaisee login ecusta ja katsoo sieltä mitä tapahtui. Liitteen logissa muutama perussuure vaan esillä.
Comment