Hyvä ja laitappa ohjeet siitä :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B5 S4/RS4 biturbo ECU päivitys MaxxECU
Collapse
X
-
Elikkäs laitoin maxxecu moottorinohjauksen ja kierroslukumittarille tarviis löytää johto. Öljynpaineita myös herjailee auton käydessä. Jostain muistelisin että on jotenkin yhteydessä kierroslukumittariin?Olisko jollakin kytkentäkaaviota tai muuten tietoa minkä värinen johto alkuperäisestä ecusta menee kiekkamittarille ja millä jännitteellä toimii? Maxxecusta pitäis saada säädettyä signaalijännitettä.
Auto tosiaan A4 vm.1996. 1.8TQ. VDO mittaristo
Comment
-
Cruiseen liittyen; Te jotka oletta softaa ja kruisea käyttäneet niin pystyykö määrittämään "Switch decoderilta" signaalit?
Eli tähän malliin kytkemällä riittäisi yksi analogia tulo aika pitkälle:
https://www.maxxecu.com/webhelp/sett...h_decoder.html
Riskinä tietty jos kaapeli katkeaa tms. Näen kuitenkin aika pienenä ongelmana kun jarrukytkimeltä tulee varma katkaisu.
Comment
-
Onkos teille maxxecu-miehillä suotokondensaattoria sytkän syötössä?
Maxxecun sähkökuva sanoo että 10uF konkka jos tarve. RS6 sähköissä on toisella lohkolla 4,7uF konkka sytkässä.
Multa ei tuollaista hyllystä löydy. Enkä heti ole löytänyt 10uF konkkaa mikä kestäisi konehuoneen lämpötilat. Jännittää myös kestääkö normikonkka tärinöitä yms. mitä koneen päällä sellainen kokisi.
Varmaan yksi konkka riittäisi, kun alkuperäisessäkin sarjassa on vain yksi.
Eli onko kokemuksia?
Comment
-
Olisiko tästä apua: https://www.maxxecu.com/webhelp/can-...1_8t_me75.html
Tämä löytyi edellisestä sivusta.
Comment
-
Laitetaanpa tänne tietoa Ecotronsin lambdakontrollerista. Halusin itselleni "uusinta uutta" ja se oli ostohetkellä ADV-lambda. Löysin Ecotronsin sivuilta dual ALM-CAN kontrollerin, tosin niiden sivuilta sitä ei löydy helpolla. https://www.ecotrons.com/accurate_la...oller-alm-can/
Tuon purkin nopeus on oletuksena 250 kbit/s, ja se pitää muuttaa sopivalla CAN viestillä 500 kbit/s. MaxxECUun CAN-väylän nopeus piti ensin vaihtaa 250 kbit/s, sitten lähettää viesti "81 00 01 00 FF 0C 01 03" CAN test ouputilla osoitteeseen CAN ID 0x100, standard frame. Sen jälkeen MaxxECUn nopeus takaisin 500 kbit/s ja kontrollerille sekä ECUle resetti.
Kuvassa on Maxxecun asetukset. Ei ollut ihan helppo nakki selvitellä noita, mutta sain viimein toimimaan.
- 1 like
Comment
-
Sen saa toimimaan ja helposti. Joku osaava säätäjä tekee sen etänä vartissa. Ota yhteys esimerkiksi TTSPEED teroon. Itsellä ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia saada mitään toimimaan, Maxxecu hoitaa homman = )
Comment
-
Eikös AEB:ssä ole mekaaninen kaasuläppä ja siinä samassa sähköinen tyhjäkäynnin ohjaus? Tuolla on vähän juttua siitä: https://www.vwvortex.com/threads/aeb...sible.4251905/
Maxxecun sivuilla sanotaan ettei ainakaan PnP johtosarjalla onnistuisi tyhjäkäyntiventtiilin ohjaus: https://www.maxxecu.com/webhelp/wiri...di_a4_aeb.html
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pipo_esa Näytä viestiOlikos vinkkiä miten AEB tyhjäkäynnin sais pelaa Maxxecun kanssa? Hieman haastavaa saada toimii
Comment
-
Onko sulla plug and play adapterilla ?
Ohjeet mitkä sain maxxeculta suoraan samaan ongelmaan.
plug and play adapterissa ei ole piuhoja tyhjäkäynnin ohjaukseen. Eli ecun 2. Liittimestä lähtee nää
” E-Throttle Motor + to Pin 66
E-Throttle Motor - to Pin 59
AIN 0-5v to Pin 74 use TPS as E-Throttle Pedal Position
use AIN 0-5v Pin 74 as E-Throttle Main Position
" That Idle Motor is very tricky in PID setup ”Viimeksi muokannut Tommi16; 4.6.2022, 18:48.
Comment
-
Testiajojen aikana huomasin, että rajoitin on melko raju omaan makuun. Hienon kuuloinen se on, mutta tarkoitus olisi että auto elää mahdollisimman kauan.
Rajoittajan iskiessä putkesta tulee lisäksi haulikon ääntä kuvastava pamaus, joka on niin raju, että se näkyy jo nakutunnistimissa eculla.. Ensimmäisessä kuvassa peruskäyrä nakuantureilta pyörii n 40-120 alueella tyhjis-> täys veto. Rajoittajalla ollessaan KO arvo hyppää luokkaa yli 300, joka liipaisee ecun nakukorjauksen. ( vaikkakin "turhaan" )
Kuvissa vasemmalla 2 ensimmäistä kuvaa alkuperäiset rajoittajaan liittyvät asetukset,joilla ääntä lähti.
Kuvissa 2 seuraavaa kuvaa on hienotunteisemmat rajoittajan asetukset.
Viimeisessä kuvassa pätkä logista, jossa näkyy rajoittajan hetki.
Kaasuläppää aletaan ajaa kiinni ennen varsinaisen PA ja sytkärajoittajan kiinniottamista, sitten katkaistaan bensa, viimeisenä kipinä. Tällä ehkäistään jälkipalon/pamauksen syntyä.
- 2 tykkäystä
Comment
-
Tälläisillä nakukorjauksilla on toiminut nyt hyvin kevyellä radalla ja kadulla.
Aiemmin oli tuo nakusta palautuminen 0.2 astetta/sek, ja nakukorjaus oli 5 astetta per nakutus.
Viinalla nakua ei niinkään ilmene, mutta rajoittimeen lyödessä auto puutui aina hetkeksi, ja sittemmin palautui.
Comment
-
Tässä vielä logi viestin NRO 82 modattuun rajoittimeen.
Tämä modattu rajoitin ikäänkuin puutuu rajarille, ei paukkaa kuin haulikko, sekä nakutasot putosivat 330-> 130 rajoittajan lyödessä.
Nakutaso viestii samaa mitä kuljettajan persus, tämä on paljon hellempi koneelle.
Kursori on kohdassa, jossa poljin on vielä pohjassa, mutta kaasuläppä on enää 70% auki, ja sytkärajoitus alkaa ottaa kiinni.
- 1 like
Comment
-
Tohon AEB:n tyhjäkäynnin ohjaukseen tuli TT-speedin terolta vinkkiä että voi ajaa sitä läppää sähkökaasumaisesti, testaaminen vielä venyy kun kone on osina
Kuinkas sähkökaasun pedaalianturin sais B4:seen? Tuntuu olevan diiselin kaasupedaalit hakusessa niin onko joku viritellyt potikka alkuperäiseen polkimeen vai käykö esim B5:sen osat miten?
Comment
-
AEB:n spekulointi on rajusti kyllä offtopiccia.. Mutta. Ei mekaanista kaasuläppää voi ajaa sähkökaasumaisesti mitenkään. Tyhjäkäyntiventtiiliä voi ohjata eculla, ja se hoitaa sen tyhjäkäynnin säädön. Mihin tarvitset pedaalin anturia, jos sinulla on jo kaasuläpän asentoanturi olemassa, ja näiden kahden välillä on kiinteä vaijeriyhteys?
Comment
-
Joo pitäs olla lanka AEB jutuille
Jos nyt olen oikein ymmärtänyt niin tarkoitus on ohjata sähkökaasumaisesti AEB kaasuläppää kääntävää moottoria joka ohjaa tyhjäkäyntiä, vaijeri on siis vielä yhteydessä pedaaliin ja sillä poljetaan kaasua. Eli sähkökaasu ohjaa vain tyhjäkäyntiä. Eli AEB:ssä ei ole normi tyhjäkäynti solenoidia ollenkaan.
Poljinanturia kyselin kun tarkoitus on jossakin vaiheessa päivittää täysin sähköisesti ohjattuun kaasuläppään niin sais vakkarit etc toimii.
Comment
-
Maxxecu ja 2.7 biturbo. Onko niin että plug'n play race ecun kanssa N249 venttiili ei ole toiminnassa, eli ei ole outputtia sille? Tämä N249 on vakio ecussa siis pinnissä 105. Output löytyy kyllä "IAC cutoff valvelle" pinnistä 9, vaikka näissä biturboissa ei tuollaista venttiiliä edes ole.
Comment
Comment