Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Valon on täytynyt edellisessä katsastuksessa toimia. Soittaisin edelliselle omistajalle, että laittaa auton kuntoon ja jos ei laita, niin rikosilmoitus menemään. Yksityinenkin myyjä joutuu vastaamaan tuollaisista kusetuksista.
Onkohan se väri mikä siinä ledissä,kummassa lie tehty se väri. siinä mittarin taustassa vaiko valolla?
jospa tämä oli vain myyjän yksittäinen tekemä huolto.
Varmuudeks kun otat keltasen ledin, niin ei pitäs mennä pieleen. Nykyajan lesit on sitten huomattavasti kirkkaampia, joten ota semmonen missä on mahdollisimman pieni valovoima.
Tuollanein neliskantti kai sinne kuuluu. Täytyy ottaa kunnolla se auki. Katsoin vaan siitä mittarin taustan takaa että ledi oli viety. Veikkaan mallia 5050.
Tuo 5050 ledi on sitten aikas kirkas, ja tuo luku kertoo koon, 5050 on 5x5mm. Muut ledit varmasti saman kokoisia, joten mittailemalla löydät oikean.
Saattaa olla aika haasteellinen juottaa tuollainen SMD perinteisellä kolvilla...
Kunhan ei mene liian pieneen kokoon. 5050 on jo valtava. Ihan pikkuiset kolvi tuppaa imaisemaan mukaansa, kun ei oikein ole tilaa pitää toisella kädellä paikoillaan.
Mikroskoopin kanssa menee helposti 0603-kotelo (0.6*0.3 mm), 0402-kotelokin onnistuu (0.4*0.2 mm). En ole puhallinta käyttänyt kuin isojen piirien irrottamiseen.
En minä ainakaan saisi noin pientä lediä ehjänä vaihdettua kuin tuurilla. En epäile hetkeäkään etteikö se olisi mahdollista kunnon välineillä ja harjoittelulla.
Lediksi tuli hopsikselta samanlainen kuin siellä oli joskus ollut. Suunnan katsoin vastuksien perusteella muista ledeistä. Ja sehän alkoi pelamaan. Normi kolvilla juotin kiinni.
Comment