Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hiukkasen sähkövikoja S4:sessa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hiukkasen sähkövikoja S4:sessa

    Tuossa uusimmassa kulkineessa on useampia sähkövikoja, asiaa ei varmaan auta se että auto on ollut ulkosalla seisonnassa pari vuotta ennenkuin kävin korjaamassa pois. Kattoluukku ei toimi, syynä oli ensinnäkin, että moottorilta puuttuu kokonaan rele. Olisko jollakulla käsitystä, että millainen rele siihen käy? Napoja oli kyllä aikalailla, harmikseni en ymmärtänyt ottaa kuvaa vaikka kamera oli mukana kun olin viikonloppuna tallilla. Toiseksi toinen mikrokytkimistä oli rikki, mistähän tällaisia kannattaa etsiä?

    Sitten tämä murheenkryyni eli mittaristo. Lukasin kaikki topicit mitä maspe oli hienosti koonnut yhteen. Mikään noista vioista ei täsmää minun autoon. eli ongelma on se, että kun laitan virrat autoon päälle nousee neula heti 40 km/h lukemaan ja kun lähtee liikkeelle nousee neula noin 60 km/h ja siihen jää vaikka lujempaakin ajaisi. Ei ilmeisesti auta muu kuin otta mittari irti ja ruveta tinailemaan.

    Sitten jarrupuolelle on mittarissa herja "ABS AUS". Anturit varmaan kannattaa tarkistaa ensimmäiseksi kun kojelaudan ABS napilla ei saa merkkivaloa sammumaan. Onko tähän vikaan jotakin yleispätevää lääkettä tai jotan tyypillistä vikakohtaa?

    #2
    Nopeusmittari ongelmaan pari veikkausta, joku anturi on rikki tai anturin liittimessä kosteutta.

    Comment


    • #3
      ABS-vioissa on se pari vaihtoehtoa, viallinen yksikkö tai anturi. Suosittelen vikakoodien lukua (mikäli tuon ikäisessä UrS4:ssä saa ABSiin yhteyden VAG-COMilla?).
      Kävipä itsellä jousien vaihdossa niinkin, että kun auton käynnistin rempan jälkeen niin ASR- ja ABS-valot paloi ja tuli sellainen olo että eiiiii, mitä mä olen rikkonu. Vikakoodien luku ja oikean etupyörän anturista herjasi. Kurkistus auton alle ja anturi oli tullut jostain ihmeen syystä hieman ulos. Painoin anturin takaisin ja avot! Eli tuollainenkin "vika" saattaisi tulla kysymykseen.

      Comment


      • #4
        Veikkaisin myöskin etupyörän anturia, niillä on tapana liikahtaa ulospäin. Coupessa oli aikoinaan anturilla tapana pyöriä kolossaan ja se tokeni liimalla.

        Comment


        • #5
          Viikonkoppuna ehdin taas pikapuoliin käväistä tallilla ja tarkistin ensimmäisenä nuo abs anturit, ne oli kaikki paikallaan. Käytin takapäästä anturit irti ja putsailin, en tiedä oliko puhdistamisella mitään vaikutusta kun autosta on mittaristo irti. Samalla selvisi miksi mittaristossa palaa jarrujen merkkivalo, molemmista etujarrupaloista oli poikki ne kulutusvaroittimen johdot. Onko kenelläkään kuvaa tai pystyttekö kertomaan mihin kohti jarrupalaa ne kulutusvaroittimen johdot tulee kiinni kun en nopealla silmäyksellä nähnyt paikkaa tai katkenneen johdon vastakappaletta jarrupaloissa.

          Mistä löytyy ne kuvalliset ohjeet S4:sen ecun halkaisemista varten? Ei meinaa suosiolla irrota nuo piirilevyt toisistaan pistokkeen puolelta.

          Comment


          • #6
            Jos et paloista löydä mitään liitintä niin vedä auton puolelta pyörän vierestä johdot yhteen.Ei kaikissa paloissa tuollaisia ole edes tietääkseni vaikkakin yleensä luulis olevan.
            Tuon tempun tein joskus tuohon omaan rassiin kun oli levy ja pala remontti tulossa eikä palat olleet
            oikeesti edes loppu kun syttyi valo.Eli piuhat yhteen ratkaisi sen ongelman.

            Comment


            • #7
              Ei välttämättä kuulu tähän viestiketjuun, mutta tulipa joutessaan avattua tuo moottorinohjaus. Tällaisia lastuja oli synepallero syöttänut Motronicille.

              Kuva1
              ahtolastu
              MAP

              Onko käsitystä mitä nuo lastut vois olla? Ei ilmeisesti minkään tunnetun pajan ole, kun ei ole mitään tuntomerkkejä päällä. Onko näissä AAN moottoreissa vakiona tuo 250 kpa mappi? Jostakin kumman syystä kuviin tulee virhettä kin siirrän ne ftp:llä tuonne Elisalle, lähtöpäässä ne näyttävät ihan normaaleilta.

              Comment


              • #8
                250kpa on vakio.

                Mahdoton noista on sanoa mitä nuo on. Ei satu olemaan listaa kaikista maailman epay-lastujen checksumeista..

                Comment


                • #9
                  Mistä noiden etupyörien ABS-antureiden liitinpistokkeet löytyvät? Takapäässä antureiden johto tulee penkin alle ja ennenkuin johto menee ABS-ohjausyksikköön on siinä liitin. Takapään liittimet on helposti näkyvillä, mutta mihin noiden etupään antureiden liittimet on piilotettu? Luulis kuitenkin aika edessä olevan.

                  Comment

                  Working...
                  X