Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Q7 4L spoilerin jarruvalo ei toimi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Q7 4L spoilerin jarruvalo ei toimi

    Tuli viikko sitten vaihdettua kulkinetta uudempaan ja ostohetkellä jo pimputti kojetaulussa rikkinäistä keskimmäistä takajarruvaloa.

    Eilen purkasin muovit pois takaluukusta ja sain spoilerista led-valon irti. Kokeilin suoraan akulsta laittaa virtaa lamppuun ja kas kummaa se toimi. Jostain syystä liittimeen ei kuitenkaan virtaa tule. Kaikki muut jarruvalot toimivat kyllä (takalampuissa ja puskurissa).

    Johtosarjakin näytti päällisin puolin olevan kunnossa (en sitä vielä avannut).

    Seuraavnlaisia vikakoodeja kylläkin löysin:

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 19: CAN Gateway (J533) Labels: 4F0-907-468.clb
    Part No SW: 4F0 907 468 M HW: 4F0 907 468 F
    Component: GW-BEM 4CAN-M H06 0035
    Revision: LB100029 Serial number: 2900L10429819F
    Coding: 000303
    Shop #: WSC 31414 790 00001
    VCID: 3973C02FB0854C8AA7-806C
    Subsystem 1 - Part No SW: 8K0 915 181 D HW: 8K0 915 181 D
    Component: J367-BDM H07 0125
    Serial number: 00000000002790219873
    3 Faults Found:
    02252 - Generator
    004 - No Signal/Communication
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100100
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 254
    Reset counter: 240
    Mileage: 92865 km
    Time Indication: 0
    Date: 2015.11.25
    Time: 07:23:30
    Freeze Frame:
    Bin. Bits: 10111
    Voltage: 12.20 V
    Count: 7
    Bin. Bits: 10110
    03041 - Energy Management Active
    000 - - - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 7
    Fault Frequency: 10
    Reset counter: 18
    Mileage: 99392 km
    Time Indication: 0
    Date: 2016.07.10
    Time: 15:16:37
    Freeze Frame:
    Bin. Bits: 11000
    Voltage: 11.20 V
    Count: 8
    02252 - Generator
    012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00101100
    Fault Priority: 1
    Fault Frequency: 2
    Reset counter: 18
    Mileage: 99440 km
    Time Indication: 0
    Date: 2016.08.13
    Time: 15:26:18
    Freeze Frame:
    Bin. Bits: 11111
    Voltage: 10.70 V
    Count: 7

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 46: Central Conv. Labels: 4L0-910-289.lbl
    Part No SW: 4L0 910 289 H HW: 4L0 907 289 H
    Component: Komfortgeraet H10 0110
    Revision: 0110 --- Serial number: 01297240670000
    Coding: 3612913
    Shop #: WSC 31414 790 00001
    VCID: 356BCC1F5C9DA8EA43-8060
    Subsystem 1 - Part No: 1K0 951 605 C
    Component: LIN BACKUP HORN H05 1501
    Subsystem 2 - Part No: 4F0 910 177
    Component: Innenraumueberw.H01 0020
    1 Fault Found:
    01503 - Bulb for 3rd Brake Light (M25)
    009 - Open or Short to Ground
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01101001
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 84
    Reset counter: 240
    Mileage: 98395 km
    Time Indication: 0
    Date: 2016.05.31
    Time: 17:09:38

    Autossa oli alhainen jännite akussa kun sillä liikkeelle lähdettiin kohti Suomea (seissyt jonkun aikaa liikkeessä). Mistäköhän tuota ongelmaa nyt osaisi ruveta ratkomaan? (akku, laturi, jarruvalon katkaisija). Jostain luin että tuo lipan jarruvalo olisi erillään muista jarruvaloista?

    Kiitos.

    -Jaska

  • #2
    Eilen kerkesin hieman pähkäilemään ongelmaa. Jos tuosta alla olevasta jotain ymmärrän niin eikös tuo nyt viittaa laturi vikaan?

    Eilen mittasin auton käynnistyksen jälkeen moottoritilassa olevasta +navasta jännitteeksi 11.8v. Hetken kun anto kierroksia niin jaksoi nostaa jännitteen 13.5v.

    Comment


    • #3
      Se johtosarja kulkee siitä saranan vierestä luukkuun. Minulla oli ainakin sieltä volkkarissa johtosarja rikki eikä takalasin aukaisu toiminut sen takia. Volkkarissa jarruvalon johto taisi tulla oikealta puolen ja sarjan liitos oli kattoverhouksen alla heti takaluukun jälkeen. Kaasujousi/saranapoteron läpivienti on hieman hankala, samoin pilariverhoukset joutui irrottamaan että sai kattoverhousta riittävästi alas.

      Tuo laturi voi olla ihan oma ongelmansa.

      Comment


      • #4
        Edelleen mystistä tämä takajarruvalon toimimattomuus...

        Voisiko vika olla jarrupolkimen katkaisijassa vai olisiko kaikki jarruvalot pimeitä jos vika olisi siellä?

        Millään ei viitsisi kokeeksi ostaa uutta lamppua, kun tämä nykyinenkin toimii kun siihen virtaa syöttää.

        Laturin tarkastivat Vianorilla ja tuomioi oli että joku katkos on tiedonvälityksessä, koska vikaa herjaa. Onko se sitten laturissa vai ohjaimessa niin kuka tietää... ihania nämä sähköautot. Akkukin tuli eilen tarkistettua. Akku on vaihdetu marraskuussa 2015 ja näytti olevan VAG varaosanumeroilla varustettu alkuperäisakku.

        Comment


        • #5
          Onko akku koodattu oikein? Ei sitä virtaa voi mitata jos ei oo lamppu kiinni/ehjä ja ohjainlaite ei anna virtaa/maita jos huomaa vikaa. Mut jos toimii virralla niin, tarkastitko ne johtosarjat?

          Comment


          • #6
            Nyt toimii taas valot. Monen veikkaama johtosarjahan siellä on jo antautunut. Ei vaan ollut moisia ongelmia VW Touranin kohdalla vaikka oli autolla ikää jo 9v / 134 tkm. Tämän kulkineen mittarissa on 100 tkm ja ikää 6v. Sanoisin että melkoinen suunnittelun kukkanen koko systeemi.



            Kuvassa nimettömän sormen kohdalla on muovikiinnike jolla johdot on kiinnitettynä saranan vieressä olevaan peltilirpakkeeseen. Juurikin tuon kiinnikkeen kohdasta oli yksi piuha poikki, yksi puoliksi poikki ja neljästä johdosta kuoret jo poikki. Johtonippu ei pääse selvästikään "elämään" riittävästi. Koitin ensin jättä tuon muovikiinnikkeen pois, mutta se ei onnistunut, koska luukkua kiinni laittaessa johtonippu työntää saranan päältä muovisen suojakuoren pois paikoiltaan. No päätin sitten laittaa johtonipun kiinni jotta saan suojalirpakkeen pysymään paikallaaan. Onhan se varma että porsii taas jossain kohti tuosta samasta paikasta. Sen jälkeen jää kyllä suojamuovi pois ja johdot saa liikkua vapaammin = kestävät pidempään.

            Comment


            • #7
              Onko muuten q7 luukun johtosarja millä puolen saranaa? Touaregissa jos se suojakouru irtoaa niin johtosarja hankaa katon reunaan vapaana ollessa. Tosin siinä sarana on hieman erilainen koska takalasi aukeaa.

              Comment


              • #8
                Q7:ssa johtonippu kulkee kuskinpuolella. On vedetty kyllä omasta mielestä liian tiukalle kulkemaan siihen saranan päälle. Seurataan nyt kauanko korjaukset kestää.

                Comment

                Working...
                X