Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mystinen ongelma ulkoilman lämpötilanäytön kanssa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mystinen ongelma ulkoilman lämpötilanäytön kanssa

    Eli ... Maantiellä 60-75km/h vauhdissa ulkoilman lämpötila alkaa painua nopeasti pakkaselle ja laskee aina -50 C asti. (Siis tietenkin vain ajotietokoneen näytössä. :)) Jos ajaa nopeammin tai kaupungissa niin lukemat palaavat taas normaaleiksi, mutta tuo ongelma esiintyessään sotkee automaattisen ilmastoinnin toiminnan.

    Yleensähän noissa anturin resistanssi kasvaa lämpötilan noustessa ja mittaus perustuu siihen, eli tässä tapauksessa voisi ajatella että resistanssi syystä tai toisesta pienenee olemattomiin. Olisi esim. mahdollista että anturin johdon eriste on jostain nirhautunut puhki ja ilmanvirran painamana lyö maihin tuossa tilanteessa.

    Osaisiko joku neuvoa suoraan mistä tuo johtuu tai varmistaa tuon toimintaperiaatteen oikeaksi ... ja kertoa mistä se anturi Audissa löytyy? :)

    #2
    Anturi pitäisi olla siinä jäähdyttimen edessä. Pitäisi näkyä kun konepellin aukaisee ylhäältä tai sitten puskurin alaritilän läpi tiiraamalla edestä tiiraamalla.

    Se että se nopeasti menee pakkaselle tarkoittaa käytännössä sitä että liitos menee poikki ja mittaristo alkaa liukuvalla keskiarvolla tiputtamaan arvoa. Eli tarkastaisin ensiksi sen anturin liitoksen ja mittaisin anturin resistanssin.

    Comment


    • #3
      mulla teki samaa omassa a3 -99.
      Otimme puskurissa sijaitsevan anturin pois, ja nyt näyttää oikein n. 3 asteen toleranssilla.
      Mielestäni omituinen onnistunut ratkaisu ongelmaan tapauksessani.

      Comment


        #4
        Autossa taitaa olla 2 anturia, joista ilmastointi käyttää sitä joka on kylmempi(?). Joten irrotettaessa toinen toimitaan vain yhden varassa.

        Comment


          #5
          Oletettavasti toinen anturi löytyy tuttuun tapaan raitisilmasuodattimen kotelosta.

          Comment


            #6
            Takapuskurin sisässäkin on anturi, etupuskurissa olevan lisäksi. Mitäs se mittailee ?
            Peruutustutkan anturithan ovat vielä tietysti erikseen.

            Comment


            • #7
              Siltahan se nayttaa etta joku antureista pitaisi vaihtaa, ilm. etupuskurin sisalla oleva. On taas insinoori ajatellut merkkihuollon veloitusta kun on sijoittanut anturin metrin mittaisen piuhan paahan, anturin loysi viela helpolla muttei kasi mahtunut sen piuhan peraan, onkos sen vaihtamiseen muita keinoja kuin tiputtaa puskuri?

              Auttaisikohan ensiapuna anturin johtojen katkaisu, nailla sailla olisi kiva etta ilmastointi toimisi jatkuvasti?

              Comment


                #8
                Luultavasti johtojen poikkaisu tiputtaa lukeman juuri tuonne -55 jne. Ainakin näin toimi omassa Golfissa. Ilman anturia ts. korkealla resistansilla näytti huimia pakkaslukemia.

                Comment

                Working...
                X