Eli ... Maantiellä 60-75km/h vauhdissa ulkoilman lämpötila alkaa painua nopeasti pakkaselle ja laskee aina -50 C asti. (Siis tietenkin vain ajotietokoneen näytössä. :)) Jos ajaa nopeammin tai kaupungissa niin lukemat palaavat taas normaaleiksi, mutta tuo ongelma esiintyessään sotkee automaattisen ilmastoinnin toiminnan.
Yleensähän noissa anturin resistanssi kasvaa lämpötilan noustessa ja mittaus perustuu siihen, eli tässä tapauksessa voisi ajatella että resistanssi syystä tai toisesta pienenee olemattomiin. Olisi esim. mahdollista että anturin johdon eriste on jostain nirhautunut puhki ja ilmanvirran painamana lyö maihin tuossa tilanteessa.
Osaisiko joku neuvoa suoraan mistä tuo johtuu tai varmistaa tuon toimintaperiaatteen oikeaksi ... ja kertoa mistä se anturi Audissa löytyy? :)
Yleensähän noissa anturin resistanssi kasvaa lämpötilan noustessa ja mittaus perustuu siihen, eli tässä tapauksessa voisi ajatella että resistanssi syystä tai toisesta pienenee olemattomiin. Olisi esim. mahdollista että anturin johdon eriste on jostain nirhautunut puhki ja ilmanvirran painamana lyö maihin tuossa tilanteessa.
Osaisiko joku neuvoa suoraan mistä tuo johtuu tai varmistaa tuon toimintaperiaatteen oikeaksi ... ja kertoa mistä se anturi Audissa löytyy? :)
Comment