Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vakkarin +10km/h stepin asetus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vakkarin +10km/h stepin asetus?

    Onkos joku onnistunut löytämään kuinka vakkarin ison (+10km/h) stepin saisi toimimaan niin että arvo olisi käytössä oleva nopeus +10km/h (esim. 128, 138,...km/h), eikä pomppaisi tasalukuihin (110, 120,...km/h jne.)

    Tässä kyseessä A6 4G.

  • #2
    Kysykseen en tiedä vastausta mut pakko kysyy mitähän sillä tekis?

    Comment


      #3
      ...no tekishän sillä. Jos ajaa vaikka mittarinopeutta 106 km/h, niin kahdella stepillä suoraan 126 km/h. Nyt käytännössä kolme isoa steppiä ylös ja neljä pientä alas, jos haluaa edetä minimisiirroin. Näin ainakin B8:ssa.

      Comment


        #4
        Yritin etsiä vastausta tähän mutta en löytänyt. Esim 3C Passatissa sai viiksestä +- 10 tai 1 kmh stepeillä muutettua asetusta, oli toimiva ratkaisu!

        Comment


          #5
          Niin kun tuo toiminta siis nyt niin, että kun ajan esim. 88km/h ja alkaa 100 rajoistus ja haluais mennä sen 108km/h, niin nyt nuo vakkariviiksen pitkät painallukset nostaa nopeuden 88 -> 90 -> 100 -> 110km/h...
          Ja tuo nyt vaatii sit taas naputtelua...
          jos sen sijaan saisi jostain VCDSllä täpättyä, että steppi olisikin siitä sen hetkisestä nopeudesta stepeillä, ei tasaluvusta... hiukan hankala selittää mutta jos tähän siis konsteja niin kiitos.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja QHad Näytä viesti
            ...no tekishän sillä. Jos ajaa vaikka mittarinopeutta 106 km/h, niin kahdella stepillä suoraan 126 km/h. Nyt käytännössä kolme isoa steppiä ylös ja neljä pientä alas, jos haluaa edetä minimisiirroin. Näin ainakin B8:ssa.
            Minun Audi A4 toimii siten, että stepit lisätään ajonopeuteen eikä tavoitenopeuteen. Se on erittäin huono systeemi.

            Esimerkkinä tuo, kun ajat 106 ja haluat lisää 20 kahdella stepillä. Painat kerran, jolloin tavoitteeksi tulee 106+10 = 116. Painat heti perään toisen kerran ja auton nopeus on yhä 106-107 ja uudeksi tavoitteeksi tuleekin 116-117.

            Jotta lopputolos olisi mitä haluat, niin 1. steppi pitäisi lisätä ajonopeuteen ja sitä seuraavat stepit tavoitenopeuteen.

            Comment


              #7
              Näissä keskusteluissa olisi hyvä mainita mistä autosta ja vakkarista on kyse. B8.5:n ACC:ssä esim. viiksen plussalla ja miinuksella stepit on 80? asti vitosen välein, ja siitä ylöspäin kympin välein, eikä sitä saa tietääkseni muutettua. Set-napilla lukeman saa kyllä asetettua myös haluamaansa lukemaan.

              Comment


                #8
                4F:ään (perinteinen cruise) ottaisin mielelläni Jukan mainitseman 3C-Passatin ratkaisun. Se on todella hyvä. Ylös- ja alaspäin lyhyillä painalluksilla +/- 10 km/h ja pidempään pidettäessä juoksee +/-1 km/h. Todella näppärä rajoitusten vaihtuessa, kun ei tarvitse mittaristoa katsoa. Klik-klik vaan.

                Comment


                • #9
                  4G:n cruise (non-ACC siis) toiminee juurikin noin. ACC:lla stepit on vain tuo 5 tai 10km/h aloitusnopeudesta riippuen. Tuo kilometrin muutos viikseä pidempään olisi kyllä tervetullut lisä tuon ACC:n kanssa.

                  Comment


                    #10
                    Passatissakin vakkari meni huonompaan suuntaan kun tuli valkoinen näyttö punaisen tilalle 2010
                    Tuli siis tuo sama lukeman pyöristys.

                    Eikö sitä voi vaan suoraan pistää rajoitus +10 maantienopeuksissa? Useimmissa autoissa kuitenkin vähän mittarivirhettä, niin jää sopivasti alle sakotuskynnyksen.
                    Viimeksi muokannut panu; 14.8.2016, 15:25.

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Harjula Näytä viesti
                      Näissä keskusteluissa olisi hyvä mainita mistä autosta ja vakkarista on kyse. B8.5:n ACC:ssä esim. viiksen plussalla ja miinuksella stepit on 80? asti vitosen välein, ja siitä ylöspäin kympin välein, eikä sitä saa tietääkseni muutettua. Set-napilla lukeman saa kyllä asetettua myös haluamaansa lukemaan.
                      Itse kanssa hieman kaipaa +-1 km/h säätöä mutta toisaalta ACC hoitaa homman.

                      Ja nimenomaan 80 km/h vaihtuu stepit vitosesta kympin välein.

                      Comment


                      • #12
                        Bemarissa oli tämmönen toiminto että sai halutessaan +1 tai +10. Pikkujuttu mutta tosi kätevä. Onko 4F konstia saada koodattua moista? Toinen ärsyttävä on, kun kelin takia ACC sensori blokkautuu, ei sen jälkeen ole vakkaria ollenkaan, niin kauan kuin sensori on taas käytössä.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Scobo Näytä viesti
                          Onkos joku onnistunut löytämään kuinka vakkarin ison (+10km/h) stepin saisi toimimaan niin että arvo olisi käytössä oleva nopeus +10km/h (esim. 128, 138,...km/h), eikä pomppaisi tasalukuihin (110, 120,...km/h jne.)

                          Tässä kyseessä A6 4G.
                          Itse kanssa kaipais tuota toimintoa. Kun oma mittari näyttää liikaa tuon 3-4 km niin olisi mukava kun saisi suoraan tuon erotuksen lisättyä tuolla +10km toiminnolla esim. kun rajoitus muuttuu 80->100km/h.

                          Comment

                          Working...
                          X