Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämppärinkennon irroitus (for dummies)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Tyyppi 44 valmistusvuosi L=1990

    Tyyppi 44 valmistusvuosi L=1990

    Comment


    • #32
      Alkuperäinen kirjoittaja mrek
      Tyyppi 44 valmistusvuosi L=1990
      [niponipo]
      Valmistusvuosi on eri asia kuin vuosimalli. Omani on vuosimallia 1990 ja valmistenumerosta löytyy nimenomaan tuo L kirjain. Auto on kuitekin luovutettu jo 15.8.1989, joten valmistuvuosi tapauksessani lienee -89 :)
      [/niponipo]

      Nipotukset sikseen ja kiitokset erinomaisista ohjeista, onpahan taas jotain puuhaa viikonlopuiksi.

      Comment


      • #33
        mrek, toi mun ohje on osittain sama, vaikka onkin puhaltimen moottorin vaihtoon, en vaan muistanut kaikkia noita vaiheita/pikkuhiluja kuten pyyhkijät tms. Kyllä netti on sitten hyödyllinen!
        Samalla työllä olis vaihtanut kennonkin. Remppaa tehdessä sitten huomaa mitä kaikkea pikkusälää on irroitettava, että homma etenee. Ilmastoinnillisessa typ44:ssa on pieniä eroja verrattuna tuohon ilmastoimattomaan.

        Huvittaa tuo kohta missä neuvotaan irroittamaan lämmityslaite auton korista ruuvarilla... minä tarvitsin 2 kpl sorkkarautoja ja vasaran... ja VOIMAA. Toivon vilpittömästi, että kellään mulla ei olis niin tiukasti kiinni. Siinä nimittäin ei lämppäri lähde ihan ehjänä irti, vaan muovi lohkee.

        Comment


          #34
          Tohon coupen kylmästöinnillä varustettuun version purkamiseen löyty hyvät ohjeet edellisistä viesteistä.
          Mutta siis jos ei halua irroittaa kojelautaa niin takas laitossa avittaa aika paljon kun:
          - tuuletin ja siinä kiinni oleva muovilaippa erillään (kaksi ruuuvia)
          - pujottaa jotain tarpeeksi jäykkää rautalankaa tosta laipan virtapistokkeiden reikien läpi tohon tuulettimen virtapistokkeisiin.
          -taittaa sen rautalangan siihen virtapistokkeeseen. (niin kuin kuokuksi)
          - laittaa sen laipan ja tuulettimen sopivasti huulille.
          -vetää rautalangan avulla osat loppuun asti yhteen ja ruuvit kiinni
          -ruuvarilla vääntää "koukun" suoraksi
          -vetää rautalangan irti
          -paketti kasaan ja menoks.

          Toivottavasti edes joku ymmärsi jotain tästä mun sepostuksesta. Mutta ainakin itteä auttoi aivan helvetisti tää kikka kolmonen. :)

          Comment

          Working...
          X