Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
[niponipo]
Valmistusvuosi on eri asia kuin vuosimalli. Omani on vuosimallia 1990 ja valmistenumerosta löytyy nimenomaan tuo L kirjain. Auto on kuitekin luovutettu jo 15.8.1989, joten valmistuvuosi tapauksessani lienee -89 :)
[/niponipo]
Nipotukset sikseen ja kiitokset erinomaisista ohjeista, onpahan taas jotain puuhaa viikonlopuiksi.
mrek, toi mun ohje on osittain sama, vaikka onkin puhaltimen moottorin vaihtoon, en vaan muistanut kaikkia noita vaiheita/pikkuhiluja kuten pyyhkijät tms. Kyllä netti on sitten hyödyllinen!
Samalla työllä olis vaihtanut kennonkin. Remppaa tehdessä sitten huomaa mitä kaikkea pikkusälää on irroitettava, että homma etenee. Ilmastoinnillisessa typ44:ssa on pieniä eroja verrattuna tuohon ilmastoimattomaan.
Huvittaa tuo kohta missä neuvotaan irroittamaan lämmityslaite auton korista ruuvarilla... minä tarvitsin 2 kpl sorkkarautoja ja vasaran... ja VOIMAA. Toivon vilpittömästi, että kellään mulla ei olis niin tiukasti kiinni. Siinä nimittäin ei lämppäri lähde ihan ehjänä irti, vaan muovi lohkee.
Tohon coupen kylmästöinnillä varustettuun version purkamiseen löyty hyvät ohjeet edellisistä viesteistä.
Mutta siis jos ei halua irroittaa kojelautaa niin takas laitossa avittaa aika paljon kun:
- tuuletin ja siinä kiinni oleva muovilaippa erillään (kaksi ruuuvia)
- pujottaa jotain tarpeeksi jäykkää rautalankaa tosta laipan virtapistokkeiden reikien läpi tohon tuulettimen virtapistokkeisiin.
-taittaa sen rautalangan siihen virtapistokkeeseen. (niin kuin kuokuksi)
- laittaa sen laipan ja tuulettimen sopivasti huulille.
-vetää rautalangan avulla osat loppuun asti yhteen ja ruuvit kiinni
-ruuvarilla vääntää "koukun" suoraksi
-vetää rautalangan irti
-paketti kasaan ja menoks.
Toivottavasti edes joku ymmärsi jotain tästä mun sepostuksesta. Mutta ainakin itteä auttoi aivan helvetisti tää kikka kolmonen. :)
Comment