Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3B moottori sammui ajossa radion etupaneelista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    3B moottori sammui ajossa radion etupaneelista

    Radion etupaneelin paikalleen laitto ajon aikana sammutti auton eikä enään ole sen jälkeen käynnistynyt. Luultavasti oikosulku koska radion kohdalta kuului ritinää. Starttimoottori pyörittää mutta kipinä puuttuu. Irroitin radion kokonaan johdotuksista sekä tarkistin näkyvissä olevat sulakkeet. Puola ja sen ohjausyksikkö on vaihdettu sen jälkeen uuteen. Syöttöpumppu toimii eli onkohan moottorin ohjausboxi (ECU ) saanut siipeensä ?
    Etukäteen ystävällisesti vinkeistä kiittäen.

    Joo, konehuoneen sähkökeskuksesta on tullut mitattua ne läpi. Onko konehuoneessa "piilossa" lisääkin sulakkeita ?

    #2
    Kannattaa tarkistaa sulakkeet sieltä konehuoneen puoleltakin....

    Comment


      #3
      Kovasti vaikuttaa sulakevialta. Aloittaisin itse moottorinohjauksen sulakkeesta. Sulakkeet irti ja mittarilla käyden läpi niiden toimivuus. Pelkkä ulkopuolinen tarkastelu ei usein ole tarpeeksi tarkka seula.

      Comment


        #4
        jos radion etupaneelin kautta pystysii polttamaan moottorinohjauksen tm. vastaavan piirin sulakkeen, niin kyllä alkaisi nousta epäily siitä, miten ja mihin kyseisen poppikoneen virtajohdot on kytketty...

        Comment


          #5
          Vaikkapa väärin ja ilman omaa sulakettaan :). Samassa akussa ja piirissä kuitenkin kuin kaikki muutkin sähköt.

          Comment


          • #6
            Toisaalta luulis johtojen käryävän...

            Comment


            • #7
              Vaikkapa väärin ja ilman omaa sulakettaan :)
              [OT]No kelläpä ne nyt oikein olis :/ ei oo vieläkään sulaketta johdon ja vahvarin välissä, pitäs ottaa takapenkki pois että vois laittaa sulakkeen, 2 kk sitten meinasin laittaa mutta se sitten jäi laittamatta.. [OT]

              Comment


                #8
                Matti: Toivottavasti sulla on sulake siellä mistä johto lähtee (mahdollisimman lähellä akkua), yleisesti pidetään käytännössä pakollisena varusteena. Tuppaa käymään vähän huonosti jos piuhan eriste on esim. jostain kohti rikki ja osuu runkoon, johto lipsahtaa runkoa vasten vahvaria laittaessa tai ihan mitä tahansa... Yleensä ei edes tarvita vahvarin päähän sulaketta kun vahvareissa lähes poikkeuksetta on oma.

                Comment

                Working...
                X