Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABS-ohjausyksikön korjausta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Auto a6 c5 2.4 V6 - 98

    itselläni alkoi abs poksi temppuilla vikoja ilmeni (abs + pun. huutomerkki ) , öljyvalo , kierroslukumittari meni mykäks.

    sain käytetyn poksin sama sarjanumero ja samasta pumpusta kun oma oli.
    kaikki viat korjaantuivat mutta

    osaako joku sanoa mistä johtuu että kierrosluku mittari nousee ja laskee asteittain. ei tasasesti

    vikakoodit luettu ja nollattu, ei mitään viitaten abs tai mittaristoon.

    diagnisoitu delphi ohjelmistolla joka testaa mittarin. kierrosluku mittari ei mene ihan täysi tai puoleen väliin.

    onko mittari hajoomassa ? onko mittarille jokin kierrosluku anturi mikä voisi aiheuttaa vikaa
    Viimeksi muokannut pulla; 30.5.2018, 23:06. Perustelu: Siistitty turhia huutomerkkejä ja välejä

    Comment


    • Melkeimpä uskaltaisin väittää että mittaristosi on sitä huonoa mallia, löytyy juttua toisesta topikista ja Jos näin on, suosittelen ottamaan Amaliin yhteyttä sillä vika korjaantuu ammattimiehen käsissä

      Comment


        B5 Facelift ABS-yksikön koodaus.

        Potilaana B5 facelift farkku.

        ABS-valo ja kolme piippausta käynnistyksen jälkeen tauluun ja sitten ross-techin limited roikka kiinni: ohjainlaitteeseen ei saanut edes yhteyttä. Pumpun kyljestä boksi irti ja purkuosaa metsästämään. Samalla numerolla oleva löytyi ja pultattiin pumpun juureen, niin johan alkoi löytymään ohjainlaitetta. Varaosa-auto josta palikka löytyi oli identtinen, lukuunottamatta vaihteistoa(oma auto automaattilaatikolla). Tiedossa siis koodausta. Yritin ross-techin sivujen mukaan -Login:iä pr-koodien perusteella, mutta login failed. Tongittua foorumia, kokeilin samaa auto käynnissä, mutta tuloksitta. Yritin ensin loginia pumppuun varaosa-auton pr-koodeilla ja taasen varsinaisen auton koodeilla. Missä mättää?

        Alku=0
        8D kori=9
        1LZ jarrut=6
        4 cyl bensa=7
        Manuaali=5

        Pitäisi tulla= 09675 mutta no go!?

        Comment


        • Näyttää löytyvän pari eri ohjetta sen mukaan onko purkki Bosch 5.3 ABS/EDS/ASR vai Bosch 5.3 ABS/EDS/ASR/ESP. Ilmeisesti tuossa siis on myös ESP jolloin se vaatii tuon loginin? Ilman ESP:tä oleviin näyttää menevän sisälle suoraan pelkkä koodaus, kokeilitko sitä?

          http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...DS/ASR)#Coding

          Comment


            Ei ole esp:tä unohtui perhana mainita. Kokeilen tuolla ja palaan tänne asiaan, jos selvenee.

            Comment


              Jos se on 5.3, niin ei tarvitse loginia.

              Mä voin lunastaa sen vanhan ohjaimen, jos sitä ei ole avattu.
              Ja voin korjata sit sen uudenkin, kun se kohta hajoaa saman tyyppivian seurauksena ;)

              Comment


                Onko Akille (tai muille) sellainen vika tuttu, että ABS jättää paineet päälle kun jarruttaa kerran niin että ABS aktivoituu? Sen jälkeen jarrut on jumissa siihen asti kunnes löysää jarrunipasta paineet pois.

                Törmäsin tähän B5 ässässä.

                Comment


                  Ei oo tullu itelle vastaan. Jossain tapauksessa oli kuulemma jarruputket laitettu väärään järjestykseen.

                  Comment


                    Rikkinäinen jarruletkuhan tekee tavallaan samaa, tosin ei vaadi ABS aktivoitumista. Voisiko olla joku vastaava vika abs-yksiköllä?

                    Comment


                      Putket eivät olleet väärin, koska se toimi ennen jarrupalojen vaihtoa. Siellä luultavasti oli jossain roskaa joka lähti silloin liikkeelle. Minä tulin siihen tulokseen että siellä venttiililohkossa on sisällä jotain tukossa. Sitä ei oikein voi purkaakaan koska kaikki reiät on lyöty kuulilla tukkoon. Heitin sen venttiililohkon roskiin.

                      Comment


                      • Onnistuuko abs yksikön vaihto 0 265 950 055 eri numerolla olevaan? Minkälainen homma koodata? Vai etsinkö suosiolla samalla numerolla olevan? Auto -03 1.9tdi manuaali

                        Osaako joku koodata Keski-Pohjanmaalla?

                        Comment


                          Normaalisti ei ole yhteensopiva muun numeron kanssa, ellei merkkitiskiltä saa varmaa tietoa yhteensopivuudesta.
                          Tuo on Bosch 5.7, mikä siinä on vikana? Noiden korjaaminen on ihan rutiinijuttu mulle.

                          Comment


                          • Joo varmaanki 5.7. Abs ja luistonestovalot palaa vähä miten millonki. Näyttää vikakoodia etuvasemman anturin +virtapiiristä. Paljoko tinaaminen kustantaa?

                            Comment


                            • Audi a6 2002 2.0 bensa.

                              Mitä mieltä olette, onko abs yksikön elektroniikka kyseessä. Jo pitemmän aikaa polttanut punaista jarruvikavaloa huutomerkillä ja nyt alkanut pikkuhiljaa ajaessa sytyttää myös abs ja eps valoa yhtä aikaa.
                              Pitänee vielä vcds varmistaa mutta kuvassa näkyy toisen laitteen koodi.

                              Sitten kysymys elektroniikka osan saanee irti ilman rautaosan (abs) irrotusta mutta pitääkö sisälokarin kautta tehdä tilaa vai nouseeko laite niin, että pohjan liittimen saa auki ilman säiliöiden irrotusta?
                              Attached Files
                              Viimeksi muokannut Akives73; 1.5.2020, 18:45.

                              Comment


                                Sen saa irti yläkauttakin erikseen muokatulla työkalulla. Tuosta autosta tosin sisälokarin ja niiden säiliöiden siirto on sen verran helppo homma että olen aina purkanut ne edestä pois niin pääsee ihan tavallisilla työkaluilla käsiksi. Takaisin laitto varsinkin on hankalampaa yläkautta, jos pudottaa yhdenkin kiinnityspultin niin saa joka tapauksessa purkaa sisälokarin pois. Samalla näet miten paljon on sitä märkää hiekkaa ja paskaa hieromassa siellä sisä- ja ulkolokarin välissä.

                                Ensimmäiseen kysymykseen en osaa sanoa mitään.

                                Comment


                                  Jos se on Bosch 5.7, niin on ohjainyksikkövika todennäköisimmin. Olen noita paljon korjannut.
                                  Tekstissä olisi hyvä mainita auto, koska profiilin autot tuppaa vaihtumaan.

                                  Comment


                                    jatketaas tähän. pitäisi löytää ehjä abs boksi. Vanhassa numerot 8E0 614 111 A / 0 265 220 408. Kumpi numero noista on merkitsevä? ja nyt kun noita on ostatellut niin on tarjottu AH, B-loppuista ja ilman loppukirjainta olevaa. ihan Bingoa ei ole vielä löytynyt, voiko tuohon laittaa jonkun muun kun just oikealla numerolla olevan?. Potilas on -98 nelikko passati 2,8 ilman esp.

                                    edit, vai vieläkö näitä joku korjailee?
                                    Viimeksi muokannut samza; 28.1.2021, 20:56.

                                    Comment


                                      Kyllä nimim. amalin korjailee niitä. eleworks@outlook.com

                                      Comment


                                        joo, korjaushomma on kysytty ja on varmasti toimiva. Tämän ikäluokan autoja on myynnnissä satasilla ja purussa reippaasti ja noita bokseja voisi kuvitella löytävänsä ihan kympeillä, jos vaan numerot sattuu. Pitänee hetki vielä koettaa metsästää jos vaikka tärppäisi se oikea numeroinen jostain :)

                                        Comment


                                          Siinä käytetyssä on se sama tyyppivika, joten se voi hajota milloin vain. Yleensä ennemmin kuin myöhemmin, kun ovat jo aikaa nähneet.

                                          Comment


                                          • v2009 A3 1.9 TDi esc- ohjainlaitteen ohjelmisto päivitettiin 2017 ja nyt syttyivät abs ja esc valot. Vikakoodeina 01130 ja 16352. Audi Center ei tule vastaan, vaan uuden vaihto 1800€. Onko kokemuksia englantilaisesta Ecutesting yrityksestä. Lupaavat korjata ja antavat elinikäisen takuun. 240€ plus lähetyskulut. Jos audilta ottaisi uuden, niissä on mahdollisesti sama ongelma edessä koska juurisyytä ei ole korjattu. Olenko vain hyväuskoinen jos uskon...

                                            Comment


                                              B6:sen yksikkö kävi vuosi sitten Hollannissa korjauksessa. Asian hoiti paikallinen yritys http://www.autotronix.fi/ . Maksoi muistaakseni 400€ koko homma mutta minulta jäi lähetyskulut Suomessa pois kun pystyin viemään yksikön itse firmalle.

                                              Comment


                                              • Mitä tarkoitat tuolla "juurisyytä ei ole korjattu"?

                                                En tiedä miten A3:n ABS-pumppujen kanssa on, mutta ainakin saman ikäpolven A4:n pumppu vaihtuu autosta toiseen kunhan huolehtii koodauksen siirtämisestä vanhasta uuteen pumppuun. Tämän tekee vaikka VCDS:llä. Koodaus sisältää tiedon esim. vajaaveto vs. neliveto. Eli jos joltain rommarilta löytyisi osanumerolla vastaava pumppu edukkaaseen hintaan, niin sekin on yksi mahdollinen vaihtoehto.

                                                Comment


                                                  B6:sen yksikkö kävi vuosi sitten Hollannissa korjauksessa.
                                                  B6:ssa on hyvin erilaiset viat ja niihin löytyy suomestakin korjaus alle puoleen hintaan tuosta.

                                                  En tiedä miten A3:n ABS-pumppujen kanssa on, mutta...
                                                  Tuo A3/Golf... -09 on ATEn ABS/ESP ja siinä on vähän hankalampi koodaus. Käytettyjä yksiköitä ei juuri ole koska ne on tyyppivikaisia. A4:ssa ei ole samaa ongelmaa

                                                  Comment


                                                  • Alkuperäinen kirjoittaja villho Näytä viesti
                                                    Mitä tarkoitat tuolla "juurisyytä ei ole korjattu"?.
                                                    Tarkoitan sitä, että tilalle vaihdetuissa ohjainlaitemoduuleissa on ilmennyt sama ongelma. Maadoitusliitoksessa saattaa ilmetä häiriö ohjainlaitemoduulien lämpömekaanisen ylikuormituksen vuoksi. Tätä yritettiin korjata ESC- ohjainlaitteen ohjelmistopäivityksellä, toisin sanoen ongelmaa siirrettiin eteenpäin. Nyt kun niitä hajoilee, kädet nousee pystyyn ja kertoivat, että jos vika olisi ilmennyt 6kk päivityksen jälkeen olisi ohjainlaite ja pumppu vaihdettu veloituksetta.
                                                    Viimeksi muokannut Killeri; 18.8.2021, 18:04. Perustelu: Lainaus kuntoon.

                                                    Comment


                                                      Ohjelmapäivitetyissä on ilmennyt ongelmaa uudestaan ja on käynyt juuri niin, että ongelmaa on siirretty sopivasti softalla myöhemmäksi, ettei takuu ole enää voimassa, mutta tehdasuusissa laitteissa en ole kuullut olevan ongelmia, ne on tietääkseni päivitetyllä osanumerolla.

                                                      Comment


                                                        Moi,
                                                        Potilas -07 TT 3.2 ja vika seuraava:
                                                        -virrat päälle ja käynnistys -> EPC-valo jää palamaan. Sammu usintakäynnistyksellä.
                                                        -jarrutus niin, että ABS puuttuu pelin -> jarruvaroitus ja ESP ja EPC vikavalot päällä, ABS ei toimi.
                                                        Vika tullut pikkuhiljan vuoden aikana ja nyt aina päällä kun ABS reagoi.

                                                        Ala Petrin lukemat viat Kymiringiltä:

                                                        Address 03: ABS Brakes Labels: 8J0-614-517.clb
                                                        Control Module Part Number: 8J0 614 517 HW: 8J0 614 517
                                                        Component and/or Version: ESP MK60E1 0130
                                                        Software Coding: 0018001
                                                        Work Shop Code: WSC 01236 785 00200
                                                        VCID: 6ADA407445766DDB7D-803E
                                                        4 Faults Found:

                                                        00668 - Supply Voltage Terminal 30
                                                        002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
                                                        Freeze Frame:
                                                        Fault Status: 00100010
                                                        Fault Priority: 2
                                                        Fault Frequency: 1
                                                        Reset counter: 6
                                                        Mileage: 179984 km
                                                        Time Indication: 0
                                                        Date: 2021.03.23
                                                        Time: 11:08:10

                                                        Freeze Frame:
                                                        Count: 128
                                                        Count: 13061
                                                        Count: 128
                                                        Count: 41728

                                                        00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45)
                                                        012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
                                                        Freeze Frame:
                                                        Fault Status: 00101100
                                                        Fault Priority: 2
                                                        Fault Frequency: 1
                                                        Reset counter: 6
                                                        Mileage: 179984 km
                                                        Time Indication: 0

                                                        Freeze Frame:
                                                        Count: 128
                                                        Count: 13061
                                                        Count: 56
                                                        Count: 43008

                                                        00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)
                                                        012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
                                                        Freeze Frame:
                                                        Fault Status: 00101100
                                                        Fault Priority: 2
                                                        Fault Frequency: 1
                                                        Reset counter: 6
                                                        Mileage: 179984 km
                                                        Time Indication: 0

                                                        Freeze Frame:
                                                        Count: 128
                                                        Count: 13061
                                                        Count: 40
                                                        Count: 43008

                                                        01130 - ABS Operation
                                                        008 - Implausible Signal - Intermittent
                                                        Freeze Frame:
                                                        Fault Status: 00101000
                                                        Fault Priority: 2
                                                        Fault Frequency: 8
                                                        Reset counter: 230
                                                        Mileage: 178577 km
                                                        Time Indication: 0
                                                        Date: 2021.02.27
                                                        Time: 10:30:19

                                                        Freeze Frame:
                                                        Count: 11024
                                                        Count: 12547
                                                        Count: 124
                                                        Count: 49664

                                                        Mistä alkaisi vikaa haarukoimaan?

                                                        Sen verran vielä, että ABS-anturit silmämääräisesti ok ja niiden kaapelien liittimet tsekattu ja puhdistettu.
                                                        Viimeksi muokannut okkim; 23.8.2021, 08:18. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                                        Comment


                                                          Eiköhän tuo ole ihan selvä ohjainlaitevika. Eleworksille remonttiin vaan.

                                                          Comment


                                                            Osisko joku vinkata mistä tuo ohjainlaite löytyy...
                                                            Viimeksi muokannut JPohja; 23.8.2021, 21:12.

                                                            Comment


                                                              Olisiko tästä apua: www.youtube.com/watch?v=Y9yAqK2P9dc

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X