Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2,7 bit lataushäiriö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2,7 bit lataushäiriö

    Kysytäänpä suoraan, kun haulla en sopivaa löytänyt.

    Eli ongelma seuraava: Välillä auto ei ala lataamaan kun sen käynnistää, sammutus ja uudelleen käyntiin, joskus useamminkin niin lataa. Latauksen valo pelaa normaalisti, kun laittaa virrat ja luonnollisesti sammuu jos alkaa lataamaan käynnistettäessä.

    Välillä jos ei ladannut, niin kierroksia annettaessa heräsi henkiin, muttei aina,

    Sitten mittasin herätteen, johto irti virrat päällä johdolle 6,5v, johto kiinni virrat päälle 0,8v, eikä käy korkeammalla käynnistettäessä, missä vika?

    Edit. käy se jopa 1,5voltissa kun käynnistää.

    #2
    Oisko regulattorista hiilet kulahtanu. Mulla oli samat oireet ja tuo oli syy. Mulla on muutamia reguja ylimääräsenä kun ostin erilaisia että varmasti on oikea sit kun purkaa.

    Comment


    • #3
      Sijaitseeko tämä "satiainen" mittaristossa? Googlettaessa jossakin passatissa joskus ollut vissiin siellä hämminkiä.

      Comment


      • #4
        Ei vaan laturissa.
        Ne mittariston regulaattorhommat on noita viimevuosituhannen autojen ongelmia, eikä ne liity lataukseen mitenkään.

        Comment


        • #5
          Jännitteensäädin? vai vielä erillinen kikkare laturin sisällä?
          Mutta onko oikein tuo herätteen määrä?

          Edit. Vai antaako se isomman sykäyksen käynnistettäessä?
          Viimeksi muokannut a.d.e; 7.7.2016, 09:47. Perustelu: Lisäys

          Comment


          • #6
            Lisämittailuja:
            Mittariston liittimeen (B) latausvalolle (pinni1) tulee 12v, Laturin valolta lähtevään liittimeen (A) (pinni12), laturin päässä heräte ollessa kiinni tulee sama 0,8v ja irti 6,5v.

            Comment


            • #7
              Missä sinulla oli mittarin toinen pää kun tuota mittasit? Jos tulee eri tulos mittajohdon pään ollessa auton rungossa tai moottorissa niin tarkista maadoitukset. Säädin on se osa missä hiilet ovat kiinni, löytyy laturin takapuolelta. Tarkista myös kollektorin kaulat ovatko kovin kuluneet.

              Comment


              • #8
                Kokeilin aijemmin jo heti akulta maadottaa kaapeleilla runkoon ja moottoriin, suljin sen vaihtoehdon ensimmäisenä pois.
                Nyt viimeisin mittaus mittariston takaa heti liittimestä ja rungosta.
                Silloin kun oireet alkoivat, vaihdoin ensin pelkät hiilet säätimeen ja kun ei auttanut, niin vaihdoin koko säätimen uuteen, lataili silloin tällöin edelleen.
                Kollektorin kaulat on jonkun verran kuluneet, epäilys oli kyllä välillä niissäkin.
                Nyt vain kun tietäis kuuluuko sieltä mittaristolta lähteä enemmän kuin nuo ilmoittamani lukemat?

                Comment


                • #9
                  Voihan siihen b+ :aan laittaa suoraan 12v ja katsoa lataako.

                  Comment


                  • #10
                    Tarkotit vissiin D+ , senkin olen kokeillut, ei vaikutusta.
                    Kyllä alan olla sitä mieltä, että laturi vaihtoon.

                    Comment


                    • #11
                      Niin se b+ on päävirta, herätevirta on D+. Herätevirta laturille saadaan syöttämällä akkujännite merkkivalon läpi ja laturin puoleinen pää johdosta pitäisi nousta lähelle akkujännitettä kun johto on irti, olettaen että mittari ei kuormita mitattavaa piiriä.

                      Comment


                      • #12
                        Juu, siis D+.

                        Comment


                        • #13
                          Voisko se nyt olla sitten niin, ettei sinne tulekkaan sen enempää pelkät virrat päällä?
                          Tuo cabrio nimittäin äsken kotiutu, niin mittasin siitä piuha paikoillaan ja anto vähän yli 1v pelkät virrat päällä, mutta auton käynnistyttyä pomppas n.14v, onko se nyt kumminkin itse laturissa vika.

                          Comment


                          • #14
                            Jos herätevirtajohto on laturissa kiinni, säädin maadoittaa lampun ja lamppu palaa, silloin johdossa ei voi olla jännitettä volttia enempää ja latauksen alettua nousee akku-jännitteeseen -> molemminpuolin merkkilamppua sama jännite -> lamppu ei pala -> laturi lataa.
                            Jos koitit B+ -> D+ eikä laturi alkanut lataamaan (miten totesit ?) on laturi rikki.
                            Viimeksi muokannut evinrude; 7.7.2016, 15:03. Perustelu: välimerkkejä

                            Comment


                            • #15
                              Laitoin lampun väliin ja volttimittarin akun napoihin, auto käyntiin, ei reagointia.
                              No laturi on nyt tuossa pöydällä ja nyt vasta näkee kunnolla miten hiilet asettuu, kun vaihdoin säätimen alakautta laturia irroittamatta.
                              Sen verran kollektorit kumminkin kuluneet ja sen uuden säätimen toinen hiili ei olekkaan samalla tasolla kuin entisessä ja otti vain vähän reunasta, mutta silloin kun vaihdoin entiseen säätimeen hiilet, niin ne on ottanut tasaisesti, mutta oireet kumminkin samat.

                              Comment


                              • #16
                                Herätevirtajohtoon ei mikä tahansa lamppu käy, 3W:n polttimo antaa riittävän virran, 5W:n ei. Suoralla johdolla voi testata lyhyen aikaa.

                                Comment


                                • #17
                                  Jep oli 3W:n

                                  Comment


                                  • #18
                                    Laitoin sitten uuden laturin ja toistaiseksi lataa, kop kop.
                                    Ajattelin piruuttaan kokeilla ilman keulan huoltoasentoon ottamista ja sinnehhän se tupsahti vaihtua, toki ei milliäkään pienempi kolo saa olla.
                                    Kiitos kaikille remppaan osallistuneille ;)

                                    Comment

                                    Working...