Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C4 ilmastointi temppuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Niin sitä olisi luullut, mutta ei paine tippunut pullon mittarin mukaan yhtään ja kuitenkin systeemi tyhjentyi iloisesti parissa päivässä. Ei löytynyt saippuavedellä näkyvistä paikoista vuotoa.
    Siksi epäilenkin, että vuoto oli jossain missä se ilmeni vain kun painetta kertyi järjestelmään tarpeeksi ja tuo 16bar(tai kiloa kuten meilläpäin sanotaan) ei riittänyt siihe. No jahka saan uuden lauhduttimen niin katotaan oliko se syypää tuossa vai jossain muualla. Nyt se ainakin vuotaa ja selkeästi. Eikai noi lauhduttimet päistä kuitenkaan nyt ratkea vielä 20barissa?

    Comment


    • #32
      Ulkolämpötilasta riippuen korkeapaine voi olla jopa 25 bar.

      Comment


      • #33
        Ei sitä pullon paineenalennusventtiilin mittaria kannata tuijottaa =D

        Comment


        • #34
          Mikä paineenalennusmittari? Pullossa oli kaksi mittaria joista toinen mittas systeemin painetta. Se vain käväisi 20barissa kunnes pääty ratkes. Kyllä se nyt suuntaa varmaan kertoo eikä sieltä mitään itsessään ulos tullut.

          Comment


          • #35
            Onkos noihin lauhduttimien letkujen irrottamiseen mitään kikkakolmosta? Sain jo yhden mutterin ja kierteet korkattua, eli projekti kallistui ja hankaloitui. En haluaisi toistakin letkua uusia.

            Comment


            • #36
              Lämpö ja vasaralla herättely sivusta päin.

              Comment


              • #37
                Mistähän saisi halvalla tuon lauhduttimelle tulevan ylemmän letkun? Siitä meni mutteri korkkaamaan.
                Vai kannattaako teettää se hydrauliikkaliikkeessä?

                Comment


                • #38
                  A6 C4 ilmastointi temppuilee

                  Kyseessä siis automaatti ilmastoinnilla varustettu A6 C4:nen. Ilmastointi puhaltaa heikosti tai ei ollenkaan kylmää ilmaa. Välillä tuntuu, että puhaltaisi kylmempää, mutta vähän ajan kuluttua kylmän tulo lakkaisi ja tulisi n. ulkoilmanlämpöistä tai vähän viileämpää ilmaa. Kondensiovettä ilmastoinnilta tuntuisi joskus tiputtavan, mutta hyvin harvoin.

                  Vikakoodit luin ja sieltä tuli tälläistä:

                  2 Faults Found:

                  01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
                  41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
                  01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
                  41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

                  Enempää en VCDS:llä osannut ilmastointia tutkia. Ainakin vikakoodien perusteella viilennyksen uupuminen ei johtuisi läppämoottorista?

                  Comment


                  • #39
                    Ootko koskaan pessyt keulalta kennoa (ja syyläriä tietysti kans)? Omassa urssissa se ainakin oli jossain vaiheessa niin tukossa että teki ihan samaa.

                    Comment


                    • #40
                      Jos tarkotat ilmastoinnin lauhdutinta, niin ainakin silmämääräsesti on ihan puhdas, ja viime kesänä sitä tuli painepesurilla ruiskittua.

                      Comment


                      • #41
                        Toimiiko flektit?

                        Comment


                        • #42
                          Jaa hyvä kysymys muuten, pitääkin tarkistaa.

                          Comment


                          • #43
                            Toimii kummatkin flektit ja lähtee pyörimään jos laittaa ilmastoinnin päälle. Katsoin vielä myös lauhdutinta ja ainakin mielestäni näyttää puhtaalta.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #44
                              Kylmäaineet?

                              Comment


                              • #45
                                Käytetty täytettävä, ei vaikutusta. Laitettiin itseasiassa vähän vähemmän nestettä sinne ku mitä otettiin pois, eli oli alkujaan ylitäytetty.

                                Ja kompressori kytkeytyy myös normaalisti päälle.

                                Comment


                                • #46
                                  Mites syyläri siellä takana, kulkeeko siitä ilma läpi?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Uskoisin kun lämmöt on kuitenkin hyvät niin rata-ajossa kuin kadullakin ajaessa. Ja jos en nyt ihan väärin muista niin se oli myös hyväkuntonen eikä likanen/tukkonen.

                                    Ilmastoinnin toiminnassa en ole huomannut eroa jos vertaa, että ajaa tai seisoo paikallaan.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Oletko tarkistanu mitä vikakoodeja ilmastoinnin näyttö näyttää?
                                      Voi olla, että VCDS näyttää ihan saman.

                                      http://forums.quattroworld.com/a6100/msgs/3334.phtml

                                      Mulla ei ole tuossa diisselissä viskoa ollenkaa, eli on vain ilmastoinnin sähköflekti, ja se flekti pyörii oikeastaan vain jos kuumalla kelillä joutuu seisottaan autoa. Bensa vehkeessä tietysti vähän eri, mutta pointti onki siinä ettei se niitä flektejä kaipaa jatkuvasti.

                                      Mitehkähän tuo kuivain sitten vois vaikuttaa?

                                      Comment


                                      • #49
                                        En ole katsonut erikseen ilmastoinnin näytöstä, sillä ainakin olen kuvitellut, että VCDS näyttää kaikki?

                                        Unohdin aikasemmin mainita, että ilmakanavista tulee välillä selkeä kostea "haju" eli sellainen kun ilmastointi päällä tulee, mutta silti ei puhalla selkeästi ulkoilmaa viileämpää. Voiko tuollaista aiheuttaa mikään muu oikein kuin jumittava lämmönsäätöläppä? Voiko se olla huonosti liikkuva vaikka ei anna vikakoodia?

                                        Miten ilmastointi reakoi jos kondensioveden poisto on tukossa jäähdytyskennolta?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Oletko tarkistanu mitä vikakoodeja ilmastoinnin näyttö näyttää?
                                          Voi olla, että VCDS näyttää ihan saman.
                                          Se ilmastoinnin oma näyttö on täysin turha jos on VCDS käytössä. VCDS näyttää samat koodit helpommin.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Missähän kohti toi lämmönsäätöläppä sijaitsee? Jos sen nyt kuitenkin irrottas ja tarkistas, ettei vika ole siinä. Jos sen irrottaa niin pitääkö läppää jotenkin sopeuttaa VCDS:llä vai toimiiko se aina suoraa?

                                            Pääseekö tuota lämmönsäätöläppää jotenkin käsin säätämään, jotta saisi testattua onko siinä vika?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Aja basic settings, niin näät samalla, että se liikkuu ääriasennoista toiseen. Ei tartte turhaan irrotella.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Eli se Basic settings näyttää jotain arvoja tehdessään näytöllä? Mistä tiedän mitä mun pitää katsoa siitä vai onko kaikki niin selkeesti siinä, että ei tarvitse mitään tietämystä näytöllä lukevan lisäksi?

                                                Basic settingsin ajaminen ilmeisesti menee näin?:
                                                Controller 08 - Auto HVAC
                                                Basic Settings - 04
                                                Group 001
                                                Go!

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Ainakin se heittää vikakoodin, jos ei basic settings mee läpi. Voit myös kattoo niitä arvoja measuring blokeista samalla kun näpytät panelista lämmönsäätöö laidasta toiseen. Ainakin measuring blokeista löytyy tavotearvo ja mitattu arvo.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Täällä on jo jaettu hyviä vinkkejä ja tosiaan ensin tuo "Basic settings" testi läpi niin se kertoo hyvin läppämoottorienn kunnon. Noiden pettäminen on ihan tyyppivika C4 malleissa. Noita on hyvä olla muutama ylimääräinen varalla.

                                                    Toinen tyyppivika on sen ilmastoinnin säätöyksikön regulaattorin hajoaminen (kuvassa ympyröity) joka aiheuttaa myös ylläolevat vikakoodit. Tuo on myös helppo/halpa korjata. Nopea testata jos saat joltakulta lainaan säätöyksikön. Mulla on noita useampi hyllyssä jos toteat rikkinäiseksi ja et jaksa alkaa korjaamaan.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Yleensä tuo regulaattori oireilee useamman läppämoottorin vikakoodina, eikä se ole silloin satunnainen - intermittent.
                                                      Sen takia en ole tässä tapauksessa regulaattorin vaihtoa ehdotellut.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Tuli vedettyä tuo output test läpi ja sen jälkeen tuli nämä vikakoodit:

                                                        2 Faults Found:

                                                        00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112)
                                                        09-00 - Adaptation Limit Surpassed
                                                        00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
                                                        09-00 - Adaptation Limit Surpassed

                                                        Basic settingsistä en ymmärtänyt mitä siellä pitäisi tehdä? Kuva 1. Basic settingsistä ja kuva 2. measuring blokeista. (sori huonot kuvat, piti samat laittaa whatssappiin niin ei voinut screen shottia ottaa)

                                                        Huomasin myös, että mielestäni puhaltaa aluksi kohtuu kylmääkin, mutta vähän ajan päästä haalenee vain asteen ulkolämpötilaa viileämmäksi. Myöskään kondensiovettä ei tiputtanut yhtään auton alle.

                                                        Mitähän seuraavaksi tutkimaan? Olisi kiva saada tuo kuntoon...

                                                        Edit: Ja nyt kun kävin ajelemassa niin aluksi puhalsi saman lämpöistä kuin ulkolämpötila ja hetken ajamisen jälkeen viileni ihan vähän ulkolämpötilaa matalammaksi. Ei kondensiovettä taaskaan tiputtanut.
                                                        Attached Files
                                                        Viimeksi muokannut 54mmy; 15.6.2016, 19:44.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Eikös tuossa ole ihan selvästi mitä vikakoodeja siellä on ja mistä ne johtuu?
                                                          Jotain vikaa läpissä.
                                                          Olikohan kumpikaan noista raitisilman läppä?

                                                          Jos haluat selvittää mikä sitä vaivaa, niin ammattilainen kytkee mittarisarjan kiinni ja seuraa toimintaa. Sieltä löytyy vastaus, jos imupaineet/korkeapaineet ovat poikkeavat...JOS vika on kylmäainepiirissä.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Temperature flappihän ei näytä kuvien perusteella menevän haluttuun arvoon.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Basic settingsissä juu näyttää, että ei menis haluttuun, mutta tuossa ruudussa muutenkin noi arvot liikku koko aika johonkin suuntaan (ajo läppää edes takas?). Measuring blokeissahan taas näyttäisi, että läppä on halutussa kohdassa jos ymmärrän tuota oikein?

                                                              Vikakoodeista ei ymmärtääkseni yksikään vaikuta lämpötilaan vaan muihin asioihin. Tuo "00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)" taitaa olla raitisilman läppä, mutta eihän se vaikuta lämpötilan tuottoon?

                                                              Voisi viedä joo ammattilaiselle jos vaan olis rahaa siihen... Sen takia pitää koittaa nyt ensin tutkia parhaansa mukaan itse. Jos painepuolella olisi ongelmia niin eikö paineanturin pitäisi silloin estää kompressoria käynnistymästä ja se kuitenkin toimii normaalisti?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X