Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

vm.89 Audi 100 2.0E mittaristosta, taas...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    vm.89 Audi 100 2.0E mittaristosta, taas...

    Eli tuossa oli mittaristo täysin sekaisin, juottelin liittimet ja joitain huonon näköisiä juotoksia uudestaan ja sain toimimaan kaiken muun paitsi lämpömittarin ja sitten lyhkästen ja pitkien valot on sekaisin, toimii päinvastoin!Mut tuo lämpömittari kiinnostaa et missähä kohdin tuossa autossa on se lämpöanturi mistä se tiedon saa? Epäilisin et se olisi sökö, pitää viel tarkistaa uudestaan tuo mittaristo juotoksineen mut tulispa sekin anturi katottua..

    Ja sit jos joku osaa sanoo et meneekö tollaseen 200 mallin audin mittaristoon erikseen niille lisämittareille piuhat, vai saako nekin virtansa niistä kahesta liittimestä jotka tulee itse mittariston taa?olisi tuossa yks 200 audin mittaristo ollu tiedos ja tuumiskeli vaan et oisko menny heittämällä paikolleen tohon 100 audiin...En päässy sitä tutkimaan sen tarkemmin..

  • #2
    Valoista sen verran että itsellä oli myös pitkät ja lyhyet väärinpäin. Pitkät meinas pukata myös päälle vilkuttaessa ja satunnaisissa töyssyissä. Sieltä oli yksi jousi napsahtanu poikki. Vaihdoin vähemmän kriittisestä kohdasta paremman jousen tilalle. Kasasin uudestaan. Valot toimi muuten hyvin, mutta pitkät ja lyhyet oli yhä väärin. Avasin uudestaan ja vaihdoin valoja napsuttavien klipsujen paikkaa. Voilá, valot toimi niin kuin pitikin. Edellinen omistaja oli ilmeisesti tehnyt saman toimenpiteen ja kasannut viiksen väärin. Napaisuus oli päässyt vaihtumaan.

    Uudelle valoviikselle ois tullu tiskin takaa hintaa 117€. Tällä kertaa selvis pienellä vaivalla.

    Comment


    • #3
      Mittaristollahan ei taida olla juurikaan mitään tekemistä valojen kanssa. Muuta kun merkkivalon muodossa. Ja lämpötilamittarin toimintakin johtuu melko varmasti viallisesta lämpötila-anturista tai huonosta kosketuksesta jossain välillä.

      Käsittääkseni saavat virtansa noista kahdesta liittimestä. En nyt mene varmaks sanomaan, mutta niin omassa laitteessa.

      Comment


      • #4
        Tuossa vuosimallissa lämpöanturin näyttämään vaikuttaa muistaakseni myös mittariston jännitteensäätäjä. 10V regulaattori, jonka saa parilla eurolla elektroniikkaliikkeestä. Jossain oli juttua samasta asiasta löytyy varmaan haulla: mittaristo-ongelmat ym..

        http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...887&highlight=

        Comment


          #5
          juu regun kerkesin jo mitata, ei ollu muuttunu naulaksi..Pitänee tarkistaa viel kaikki kontaktit ja sit tuo lämpötila-anturi..

          Se 200 mittaristo tosiaan kiinnostaa ku siin olis ne 3 lisämittaria, voltti jne..

          Comment


            #6
            No nii, ny sain lämpömittarin toimimaan..Oli sen mittarin sisältä kummatkin kelan piuhat irti, juotoshommalla onnistu korjaus..Sit pitää ihmetellä viel tuo digikello ku jätättää ja kattoo onko valokytkin ja se virtalukon alue kasattu oikein ku tuo pitkien valojen merkkivalo palaa lyhyet päällä..

            Comment


              #7
              Noh kokeillaan viel yhtä juttua, tuossa purin tuon valoviiksikytkimen ym. ja huomasin kun otin valokytkimestä sitä liitintä irti nii sielt oli tottakai korjailtu muutamaa johtoa ja osasta oli eriste hieman "sulanut",ei kuitenkaan oikareita, mut sit oli liittimen nro.11 menevä johto katkaistu kokonaan poikki..väri on kelta-harmaa, toinen pää löyty sielt samasta nipusta mihin nuo muutkin liittimen johdot menee..Osaisko kukaan sanoa mihin tuo on menny alunperin?aika mahotonta tietty kyselen mut mitä täs menettää..Jos ei ratkasua löydy nii pitää vaan kytkee siihen joku piuhan pätkä ja kattoo mikä palaa.. =) mielenkiintoinen vehje sähköjen puolesta tää auto...

              Comment


              • #8
                Ko. johdosta en tiedä, mutta onko jo valot releytetty? Vahva suositus.
                e: tuli siis mieleen tuosta sulamisilmiöstä...

                Comment


                  #9
                  ei mun mielestä ole releytetty...En oo ainakaan löytäny mitään kötöstyksiä tuosta autosta..Pitänee varmaan laittaa tuo homma kuntoon..Biltemasta tuntu saavan edullisesti...

                  Comment


                    #10
                    Ei ole kytkentäkaaviota tässä nyt käsillä, mutta muistelen että saattaa olla se keltaharmaa piuha maahantuojan toimesta katkaistu ja liittyy "puoliparkkeihin" eli siihen että vain toisen puolen parkit palaa vilkkukytkimen asennon mukaan. Tuo sähköä säästävä ominaisuus on siis karsittu pois.
                    Korjatkaa jos meni pieleen.

                    Comment

                    Working...
                    X