Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Type 44, V8 Lasien Huuru, läppävika, ilmastointi, huurtumine

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Type 44, V8 Lasien Huuru, läppävika, ilmastointi, huurtumine

    Type 44:n ja V8:n amerikkalaismallisessa ilmastointi/ilmanvaihtokoneessa on sisäilmankieron läppä integroitu ulkoilman sisäänoton läppään. Näiden kahden läpän välillä on 0,5 eur jousi.
    Sama mekanismi on todennäköisesti myös C4 S4:ssa ????

    Mikäli (tai kun) tuo jousi menee poikki, niin oireilee seuraavasti:
    Ikkunat huurtuu tolkuttomasti kostealla kelillä ja ainoa tapa saada huuru pois on laitaa automaattiasento täysille tai ilmaa tuulilasille ja täysillä. Econo asennossa ei huuru poistu ja tropiikki on saapunut autoon.

    Todennäköisesti tällöin löydät (mittavan purun jälkeen) kiertoläpän takaa toisesta päästä irrallaan roikkuvan jousen, jonka toinen kiinnityspää on poikki. Venytä jousta hieman pidemmäksi ja taita uusi kiinnityskoukkupää. Kiinnitä jousi ensin ylempänä olevaan ulkoläpän rungon "poikkipuuhun" . Irroita sisäläpästä pyöräyttämällä muoviosa irti, jossa jousi kiinni. Kiinnitä jousi tuohon muovirimpulaan ja käännä kiinnike takaisin läppään kiinni ja ruuvaa läpän 2 ristipääruuvia takaisin kiinni, jotta läppä pysyy siirtokäpälissä kiinni.

    Putsaa samalla huoltokierroksella paineilmalla kaikki mömmö pois kennon takaa ja edestä / ilmanvaihto koneen alakaukalosta. Siellä on paljon lehtiä, havunneulasia yms.

    Lisäboonus:

    Poraa 8-10mm terällä takaluukun sisäverhous muoviin/röpelökankaaseen reikiä lähelle korin poistoilmaläppiä. Molemmille puolille reikiä noin 10-15 kpl ja ilma alkaa kiertämään paljon paremmin. Haittana, että äänitaso voi nousta, mutta vanhassa rinkelissä sillä ei ole niin väliä. Samalla estät sisäkorroosion syntyä ja homeen kasvua vähentämällä kosteutta.

    Valitettavasti tämä ei auta pätkääkään vanhalla rinkelillä ajavan kuskissa olevan homeen poistoon :-)

    #2
    Purkaa ei välttämättä tarvitse paljoa tuon jousen takia. Vänkärin puolelta kun ottaa ilmakanavan jalkatilasta irti ja menee pää edelle jalkatilaan niin näkee tuon läpän yläpuolella. Jousen vaihto onnistuu tuota kautta vaikkakin ahdasta on. Noin puolen tunnin homma.

    Lisätietoa: http://www.sjmautotechnik.com/troubl...ac.html#recirc

    Comment

    Working...
    X