Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 mittaristo lämpö ja polttoainemittari ei toimi.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 mittaristo lämpö ja polttoainemittari ei toimi.

    Moi

    Eli B6 A4 2004 1.8T 291tkm mittarissa. Oireet ei puhalla lämmintä sisälle eikä mittari nouse yhtään.
    -Vaihdettu lämpötila-anturi ei vaikutusta.
    -Jäähdyttimen alaputki haalea mutta vcds näyttää moottorin anturin lämmöksi 90-95 astetta ja pysyy siinä. Lämppärille menevät molemmat letkut "kuumia". Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään ilmaus taikka termostaatti? Koitin hiukan raottaa lämppärin toista letkua missä ilmareikä niin hyvin vähän tuli ilmaa.Kierrosten nostolla ei juurikaan vaikutusta lämmöntuloon. Vesipumppu vaihdettu noin 10tkm sitten.

    Toinen on polttoainemittari näyttää nollaa vaikka tankki täynnä.koitin ottaa anturin tankista irti ja heilutella kohoa ja mitata nastoista niin vastusarvo muuttuu tasaisesti kohon mukaan. Laitoin anturin takaisin paikoilleen niin näytti täyttä ja rupesi hitaasti tippumaan taas kohti nollaa.

    Ottaako varoitusvalo ja jäljellä olevan matkan laskuri tiedon mittariston viisarilta vai tankin anturilta?

    Osaisitteko sanoa mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään? Voiko vcds jollain tavalla testata mittariston toiminnan?
    Viimeksi muokannut okkim; 2.6.2016, 14:27. Perustelu: Poistettu turhia rivityksiä.

    #2
    Oisko lämppärin kenno tukossa. Kokeile laittaa puutarhaletkulla vettä läpi.

    Mitä se matkan laskuri näyttää. Näyttääkö loogisia vaikka viisari on nollassa?

    Comment


    • #3
      Täytyy yrittää huuhdella kennoa.
      Voiko tuo kylmän puhallus johtua viallisesta termostaatista ?

      Matkamittari tippuu samaa vauhtia tankin määrän kanssa.

      Comment


        #4
        Olikohan B6:ssa 2kpl tankin antureita?

        Voihan se lämpöongelma olla termarikin, mutta tyypillisesti jaksaa 70 asteeseen silti nousta.

        Comment


        • #5
          Minusta oli vain yksi johon pääsi takaluukusta käsiksi.
          Samassa pumppu ja kohoanturi.

          Comment


          • #6
            Nyt kun alkaa tankki tyhjenemään niin alkaa viisari nousemaan nollasta.Eli tuntuu että toimii täysin päin vastoin mitä pitäisi... olisko ehdotuksia mistä kannattaa vikaa lähteä etsimään.

            Comment


              #7
              Onko quattro?
              quattrossa on kaks anturia.

              Comment


              • #8
                normi etuveto

                Comment


                  #9
                  Mittariston koodaus kannattaa tarkistaa, jos on koodattu quattrolle.

                  Comment


                  • #10
                    Saako tuon vcds:llä tarkistettua?
                    Auto on minulle uusi mutta en usko että mittaristo olisi vaihdettu.

                    Comment


                      #11
                      Joo VCDS:llä.

                      Comment


                      • #12
                        Osasitko neuvoa miten? Itse olen vain vikakoodeja lukenut ja nollaillut.

                        Comment


                          #13
                          Ei noita ulkoa muista, eikä tarvitsekaan. Selaat Codingin ja adaptaatiot läpi. Kun viet hiiren kentän päälle tulee ohjeet. Varsinkin moottorityyppi, quattro/etuveto koodaukset ja adaptaatiot kannattaa kattoo.

                          Comment


                            #14
                            Tuosta tankin anturista voi olla hyvä tarkistaa vielä liitos tankin luukussa sisäpuolella. Omassa vekottimessa oli liittimet löystyneet niin että mittari ei noussut yli puolenvälin täydellä tankilla, kyseessä siis quattro jossa juurikin kaksi anturia. Pelkkä liittimien puristaminen varovasti kasaan korjasi ongelman vain n. kuukaudeksi. Pysyvänä korjauksena uudet abiko -liittimet anturijohtojen päihin ja vedonpoisto johtoihin.

                            Comment


                            • #15
                              Pojalle piti ostella Audi A4 B6 1.8t 2002 Quattro. Siinä tuo polttoainemittari välillä jää nollaan, ja väilllä näyttää taas ihan oikein. Se ajotietsikan "ajomatkamittari" näyttää kyllä oikein kokoajan. Ilmeisesti joku kosketushäiriö anturin liittimissä ?

                              Comment


                              • #16
                                VCDS kertoisi jos vika on sähköinen, jos sieltä ei löydy koodeja niin katseet kääntyy mekaaniseen vikaan viisarissa.

                                Comment


                                  #17
                                  Ei siitä välttämättä vikakoodia jää, jos on sopivasti rikki. B6:ssa on kyllä yleisempi se tankin anturin vika kuin mittaristovika.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Varasuunnitelmana sopivan rikkoutumisen varalle: jos se livedata näyttää pomppivan laidasta toiseen niin silloin epäilys siirtyy sähköpuolelle.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X