Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

b5 S4:n mittaristohäikkä ja penkinlämmittimen nopeus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • b5 S4:n mittaristohäikkä ja penkinlämmittimen nopeus

    2001 Avant S4:een on ilmestunyt sellainen pikkuvika että välillä ajotietokoneen näytöltä muutama pikselirivi menee pimeäksi. Tuo näkyy siis alimilla rivillä joka näyttää vaihteen.

    Toinen vaiva jota ihmettelen on kuskin penkin lämmittimen hitaus. Jos ulkona on ollut vaikka +5C ja lämmittäjän laittaa lähtiessä päälle niin lämmön tuntee vasta reilun 10 minuutin ajon jälkeen. Mahtaako tuo johtua S:n penkkien muotoilusta. Penkin pinta kun on uritettu niin vastukset lienee siellä urien pohjaa alemmalla tasolla. Allroadissa penkki lämpenee huomattavasti nopeammin.

    No, tällä viikolla vien auton määräaikaishuoltoon. Toiveena on uusi mittaristo jatkettuun takuuseen 50 dollarin omavastuulla. Penkinlämmittimetkin saavat varmistaa samalla.

  • #2
    Minkämoiset penkit sulla on? Itellä on nahkaiset, jossa erittäin syvät urat. Kuitenkin penkinlämmitin toimii hetkessä... Täysille laitettaessa alle minuutissa tuntuu.

    Comment


      #3
      Mulla on selkeä ero kuskin ja apukuskin penkinlämmittimissä. Apukuskilla lämpee tosi vinhaa ja kuskilla kestää varmaan 5 minsaa että on kuuma.

      Kai nuo vastuksetkin kuluu käytössä?

      Comment


        #4
        Noissa mittaristoissa on kai vähän tyyppivikaa, USAssa ne ovat kai tekemässä joukkokannetta, ei muuta kuin mukaan kimppaan ;)

        Eipä se sähkö sitä vastusta kyllä kuluta, joku muu vika siinä pitää olla. Olisiko termostaatti, tai säädin rikki?

        Comment


          #5
          Hidastuuhan hellan levytki vanhemmiten?
          Kai sitten termari/kontaktit tms siellä vanhemmiten ettii paikkaansa.

          Comment


            #6
            En ole kyllä kuullut että vastus muuttaisi arvoaan käytettäessä. Jos niin kävisi, ei nuo telkkarit ym vekottimetkaan toimisi "lopun ikää" kun säädöt menisi pieleen. Elektroniikkaakin on tullut jonkin verran opiskeltua. Mutta jos joku osaa perustella toisin niin mielenkiinnosta kyllä asiasta kuulisin.

            Comment


              #7
              Ei hajuakaan, mutulla mennään :)
              Onko nuo ny mun "havaintoja" vain?

              Mihin perustuu nää uunien ja hellanlevyjen (miksei myös perskrillien) lämpenemisen hidastuminen?

              Comment


                #8
                Siihen en kyllä osaa sanoa mitään, hidastuuko ne oikeasti? Ei ole koskaan tullut mitattua veden kiehumista uudella ja vanhalla hellalla kymmenen vuoden päästä ;)

                Comment


                • #9
                  Tänään vein S:n 36000 mailin kohdalla vuosihuoltoon ja valittelin samalla näistä pikkuvioista.
                  - Penkin lämmityselementti menee kuulemma vaihtoon.
                  - Mittariston ajotietokoneen näytön vika tuntui olevan aika vakiokamaa. Huollossa juttelin yhden kaverin kanssa niitä näitä ja hänen A6:ssa oli sama vaiva. Mittaristokin menee siis vaihtoon.
                  - Ajovalojen pesimen toimimattomuus johtui toimimattomasta pumpusta. Sekin menee vaihtoon.

                  Hintaa koko lystillä tulee olemaan 50 dollaria, joka on jatketun takuun omavastuu osuus. (Jatkettu takuu tulee USA:ssa 5. - 6. käyttövuodeksi tai 80 tkm - 160 tkm väliselle ajolle).
                  Tuohon 50 dollarin hintaan saa nautiskella quattro cafessa ilmasta kahvia ja pullaa. Myös jääkaapista otettavat virvoikkeet ovat ilmaisia.

                  Jos odotusaika kahvikupin ääressä käy pitkäksi niin, myymälän puolella voi nautiskella musiikista vaikka Audi A8L:n takapenkillä, kuten itse tein tänä aamuna.

                  Comment


                    #10
                    Tässä just pohdin että paljonko maksaisi käyttöautolla moinen huolto, saattais helposti tulla hintaa jopa pari tonnia, eli apaut $2500. On noi jatketut takuut kyllä aivan ykkösiä..

                    Comment


                    • #11
                      Hirvittää mitä omaan olis maksanu täällä suomessa :(
                      Eipä oo hirveen reilua tollanen.

                      Comment


                      • #12
                        Kyllä jenkkimarkinoita subventoidaan saksanautoja ihan tosissaan sekä lähtöhinnoiltaan että takuun osalta. A4 2.0T Avant quattro näyttää lähtevän kaupasta n. 24300 eurolla. Saksassa vastaavantehoinen 2.0 TFSI malli maksaa 32300 euroa ja takuu tuskin on 4 vuotta/80 tkm kuten USA:ssa.

                        Comment


                        • #13
                          Nyt on S:n penkinlämmittäjä vaimon juttujen mukaan nopea. Vaihtoivat huollossa koko lämmityselementin. Vika ei siis ollut penkin muotoilusta johtuva ominaisuus. Penkinlämmittäjälle ei tosin tällä hetkellä ole tarvista (Työreisussa tehtaan pihataulu näytti lämpötilaa +104F, eli vähän rapiat +40C ;-) ) ja autokin on jo merellä kohti Eurooppaa.

                          Comment

                          Working...
                          X