Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100:n flektin ohjaus (ei toimi vieläkään...)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 100:n flektin ohjaus (ei toimi vieläkään...)

    Auttakaa, viisaammat, mitä tehdä seuraavaksi, kun vähän kaikkea on yritetty, mutta velipojan viisipyttyisen (2,0 l) Audi 100:n (vm 88-89) syylarin flekti ei edelleenkään toimi koneen ollessa käynnissä (jälkipuhallus kyllä toimii). Mm. anturi ja rele on siis uusittu, mutta vika ei vaan poistu. Vai onko viisainta sovinnolla ohittaa koko ohjaus ja vetää suoraan akulta (toki sulakkeen läpi) piuha anturille ja sieltä puhaltimelle?

    #2
    Hyviä ehdotuksia otetaan edelleen vastaan!

    Comment


      #3
      onkos sulakkeet tarkistettu (joka nopeudelle on oma sulake)?

      Comment


        #4
        Sulakkeet ovat ok. Joku muu ei...

        Comment


          #5
          Kaapataanpa tämmöstä ketjua. Kyseessä Audi 100 C4 -91, 2.3 AAR koneella.

          Syylärin takana on kaksi flektiä, visko (joka toimii) sekä sähköinen. Nyt lämpimillä keleillä huomasin että paikallaan ollessa lämmöt nousee ja syynä että se sähköinen ei lähde päälle. Ajossa viilenee. No siitä oli moottori oikosulussa ja vaihdoin hyllystä toisen, suoraan akusta kytkemällä saan sen nyt käyntiin.

          Mutta edelleenkään se ei lähde päälle kuten tehtaalla suunniteltu eli kuumana. Ja se ihmetyksen aihe: syylärissä ei ole perinteisessä paikassa alanurkassa anturia, vain pultti tulppana. Flektin liittimelle tulee vain yksi johto (+12V) tulipellin läpi ja uskon että kukaan ei ole ranettanut vaan näin on alunperinkin.

          Kaikki releet mitä löydän ja flektin sulake on ehjiä. Missä vika, mikä ohjaa sitä +12V liitäntää?

          Ihan samaa ihmetelty ao. ketjussa, vastausta ei siinäkään.

          http://www.classic-audi.co.uk/forum/...ad.php?t=26638

          Comment


            #6
            Miten olet todennut releet ehjiksi? Ne voi kyllä naksua mutta eivät silti yhdistä.
            Mittailet mikä rele kyseessä, yhdistät kärjet (87 ja 30 ?), jos toimii niin mittailet ohjataanko sitä maalla vai jännitteellä ja kokeilet että rele toimii pakko-ohjaamalla sitä.
            ETKA ei auttanut, mulla ainakin sanoi että data ei ole saatavilla ko autoon.

            Comment


              #7
              Tästä voinee vahvistaa että ainakaan alkupään ei-ilmastoiduissa malleissa ei ole syylärissä anturia, vain tulppa.

              Pitänee lähteä mittailemaan noita releitä ja käyttää mittaristoa irti, jos sieltä löytyisi takaa jotain epäilyttävää irtonaista...

              http://www.catcar.info/audivw/?lang=...09MDk3MjA4MTE4

              Comment

              Working...
              X