Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 virrat katosi ajossa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6 virrat katosi ajossa

    Elikkäs hain autoni (vm 2000 Audi S6 4,2l koneella nelikko)juuri kalliista laatikko rempasta. Kerkesin korjaamon pihasta ajaa 500 m kun yhtäkkiä vilahti näytössä abs valo(ehkä muitakin). Sitten jatkoin ajamista kunnes 10km jälkeen virrat vain katosivat ja auto sammui tien varteen. Kahdella buusterilla erikseen ja yhtäaikaa yritettiin antaa virtaa. Välillä ei tapahtunut mitään mutta pariin otteeseen meinasi käynnistyä. Kuulosti siltä kuin solenoidi olisi naputtanut kuitenkin.

    Pistetiin imusarjaan suoraan ainetta, jotta käynnistyisi, mutta ei. Sitten toisella akulla suoraan kenkiin (irrotettiin kengät omasta akusta) ja ei mitään. Hinausautoa odotellessa päätin kokeilla ja käynnistyi (toinen akku oli edelleen yhdistetty kenkiin), sammutin auton ja käynnistyi ekalla. Sitten pistin kengät kiinni omaan akkuun ja yritin käynnistää vara-akulla muttei mitään.

    Korjaamosta epäiltiin että bensan syötössä, akussa, laturissa tai startissa. Akku kuitenkin uusi, laturi näytti lataavan ja starttiki omasta mielestäni yritti. Ei tuo bensan syöttökää tule ensimmäisenä mieleen, voisiko olla esim tulpat yms?

  • #2
    Miten imusarjaan aineen laittaminen auttaa palauttamaan virrat? Ehkä ei kannata kovin paljoa itse koittaa korjailla, jos on korjaamon jäljiltä vika?

    Jos teillä joku ymmärtää sähkövioista, niin kannattaisi tutkia ne paikat mitkä on korjaamolla ollut auki. Koneen maajohtoja ja akulta tulevan päävirtakaapelin haarat startilta tai laturilta, missä ne nyt tuossa onkaan. Yksinkertaisinta mitata, että missä kohtaa virta katkeaa.

    Comment


    • #3
      Siinä oli korjaamon heppu, pisti "löpöä" suoraan sinne että jos olisi bensan syötössä vika.
      Tuskin tuo kuitenkaan startissakaan on, kun tuollei yritti ja käynnistykin pari kertaa?

      Comment


      • #4
        Ja korjaamo kaveri oli sitä mieltä ensin että startissa tai laturissa vika ja sitten lopuksi sitten että bensajärjestelmässä. Mielestäni tuskin noissa kuitenkaan vikaa on

        Comment


        • #5
          Onko se korjaamon kaveri käyttänyt vielä diagnostiikkavehkeitä tuossa autossa kiinni? Sieltä voisi löytyä vihjeitä ongelmaan.

          Comment


          • #6
            Ei vielä, auto hinautettiin korjaamolle tänään. Ei ole suurta luottoa kyseiseen puljuun, mutta olosuhteiden pakosta oli pakko viedä sinne. Tai jättää tienposkeen. Olisi vaan kiva tietää hieman voisiko johtua noista jottei iha viilaa linssiin kyseinen pulju

            Comment


            • #7
              Minkä alan korjaamo hänellä on? :) Starttivika ei pysäytä autoa, jos ei kyseessä ole oikosulku. Tulpat ei pysäytä autoa, kun kahdeksan tulppaa ei hajoa samalla reissulla. Ilmeisesti on sama korjaamo kyseessä, joka laatikonkin on vaihtanut tai remontoinut?

              Comment


                #8
                Ääni moottorin käyntinopeusanturille. Vikakoodien luku kertoo aika paljon.

                Comment


                • #9
                  Tietääkseni, vaikka impulssianturi(käyntinopeus) räjähtää, niin kone käy niin kauan kunnes sammuttaa. Toimii ECU:n oletus arvojen mukaisesti. Sammutuksen jälkeen se ei lähde käymään.

                  Comment


                    #10
                    Aika hurjaa touhua, jos nykyautoon aletaan suoraan imusarjaan lykkäämään bensaa käynnistymisen toivossa? Jossain kaasarivehkeessä voisi ymmärtää tällaisen kokeilun. Kyllä se vikakoodienluku on niitä ensimmäisiä juttuja mitä pitäisi jokaisen ammattitaitoisen huoltajan/korjaamon ymmärtää ja pystyä tekemään vikatilanteessa nykypäivänä.
                    Pelkästään tuo apuvirran antaminenkin n. 10v vanhoihin autoihin on sellainen riskialtis toimenpide, ellei tiedä mitä tekee. Hyvällä tuurilla tuollaisella boosterilla tai apuvirralla toisesta autosta, saa vain lisää tuohoa aikaan. Rippikouluikäinen C5 ei toki vielä ole niin herkkä kuin esim. C6/C7 sukupolvi, mutta paljon herkempi jo kuin C4:set ynm.

                    Comment


                    • #11
                      Sama korjaamo on, joka remppasi sen laatikon. Olisin hinauttanut autoni eilen muualle, mutta koska kaikki paikat olivat jo kiinni pl tämä eikä huvittanut jättää autoani viikonlopuksi tien poskeen rikottavaksi.

                      Jep, toivottavasti lukevat vikakoodit ekana, mutten ole varma näiden sankarien ammattitaidosta. Näin äkkiseltään tuntuu oudolta tuo sammuminen, koska itse suljin pois startin vikaantumisen jo alussa. Enkä sitä sammuttanut ite, joten se kai sulkee tuon impulssianturin vikaantumisen?

                      Toivon mukaaan siinä ei enää isompaa vikaa ole, eikä mielestäni voi olla. Kai senkin olisi pitänyt näkyä autolla ajettessa jos ei kone saa kunnolla tavaraa? Esim. nykivänä ja epätasaisena ajona?

                      Comment


                      • #12
                        Satanen pimeällä talvisessa metsätaipaleella kerran sammui mittariston valojen välähtelyn jälkeen. Vika oli pian selvillä kun, takapenkki oli tulessa. Ettei olis jääny rempassa sähköt vähä kesken. Vai olisko uusi akku mennyt oikosulkuun.
                        Viimeksi muokannut JVTL; 21.5.2016, 19:49.

                        Comment


                        • #13
                          Juu, akkukengät irti ja vastuksen mittaus niiden väliltä voisi myös olla hyvä idea.

                          Comment


                            #14
                            Miten meinasit mitata akun vastusmittauksella? Ei onnistu, paitsi jos se on oikeasti kunnolla oikosulussa eikä sieltä tule yhtään virtaa. Jos tulee, niin mittari hajoaa. Jännite sieltä pitää mitata.

                            Comment


                            • #15
                              (irtiotetuista) Akkukengistä vastuksen mittaus, ei akun navoista..

                              Comment


                                #16
                                Akun navat kunnolla kiinni samoin kuin koneen maadoitus runkoon?

                                Comment


                                • #17
                                  Ehdottavat, että olisi kampiakselin asento tunnistin vialla. Voiko olla? Maksaa Ruotsista tilattuna 168€.
                                  Ei kehtaisi turhasta maksaa, mutta käsittääkseni voi tuollaista vikaa aiheuttaa?

                                  Comment


                                    #18
                                    Sitähän minä ekana ehdotin. Onko siitä jo ne koodit luettu? Pelkän ehdotuksen perusteella vähän turha arpoa kun siitä jää kyllä koodi. G28 on taikasana.

                                    Toisaalta se anturi on pirun tarkka etäisyydestä pulssikehään. Se anturi on kuitenkin käytetty irti ja jos se on nyt huonosti vaan paikallaan eikä rikki.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vikakoodit kuulemma lukivat, mutta mitään vikakoodia ei antanut. Välillä lähti käyntiin korjaamolla ja välillä ei. Antaako se aina vikakoodin? Nyt ei antanut, joten voisiko olla sitten joku muu?

                                      Comment


                                        #20
                                        Millä ne koodit on luettu?

                                        Tunnistimelle silti ääni täältäkin. Oma kasi jätti eilen työpaikan pihaan, tänään jäähdyttyään taas lähti.

                                        Comment


                                          #21
                                          Oma ässä alkoi kevättalvella temppuilemaan, välillä toimi pari viikkoa, sitten taas saattoi jättää starttaamatta. Siinä ekoilla kerroilla ei vielä jäänyt vikakoodeja. Lopulta se sitten ryytyi viimeisen kerran ja siinä vaiheessa jäi jo vikakoodi.

                                          Olisi kamalan hyvä jos sitä joku oikeasti asiasta ymmärtävä kävisi katsomassa VCDS:n kanssa ja katsoisi vaikka measuring blockista mitä kierrosluku näyttää startatessa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mulla urs4 sammuili satunnaisesti ajosta eli katkaisi virrat releiltä (mm. J17 eli bensapumpun, joka on myös muuhun liittyvä rele). Luulin niiden olevan varsinaisen syyn, mutta olikin seuraus. Onkohan näissä sellaisia lämpösulakkeita? Ne kun vaihtoi tavan sulakkeisiin, kaikki ongelmat kaikkosi. Luulen, että mm. puolakonversio hörppää enemmän virtaa tai olivat muuten vain väsyneet.

                                            Itsekin putsailin nuo G40 ja G28 magneetit, olivat kakkaisia kyllä, että hyvä ennakoiva toimenpide sekin ..

                                            Comment


                                            • #23
                                              nyt kuulemma auto starttaa mutta eilen vielä sanoivat, että laturi antaa vain päälle 12V. En jaksa uskoa, että laturi ois rikki ja edellisessä a6 tuntui lähtevän lataamaan vasta kun ajoin. Ainakin jos oli uskomista mittaritaulussa olevaan taulukkoon. Siinä tyhjäkäynnillä oli päälle 12 eli yllä pito... miten tuo oikesti toimii? Lataako laturi noissa oikeasti vasta ajaessa ja paikallaan tyhjä käynnillä 12? Tänään oliki että uusi exciten akku ei antaisi tarpeeksi virtaa ulos. Kuulemma käynnistyy silti. Ehdotti uuden akun ostamista, johon en ruvennut kun tammikuussa vasta 200e pistin akkuun.

                                              Comment


                                                #24
                                                Ehjä laturi lataa kyllä tyhjäkäynnilläkin. Tästä kaikesta voi nyt kuitenkin vissiin päätellä että moottori käy?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Siellä on nyt selvästi ammattilaiset korjaamassa. Laturi lataa 14 V riippumatta käyntinopeudesta. Jännä että ei anna tarpeeksi virtaa ulos, mutta käynnistyy. Käynnistysvirta on satoja ampeereja ja auto käydessä puhutaan kymmenistä. Suosittelen, että autosi korjaa joku sellainen, joka ymmärtää sähköstä muuta kuin että se on sinistä ja sattuu ja että laitteet toimivat savulla... :)

                                                  Jos kerta vika on tullut laatikkorempassa niin lähtisin sieltä suunnasta vikaa etsimään.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X