Hiukan alustusta aiheeseen:
On ruvennut vähitellen hatuttamaan kun ei kärryssä oikein pelitä nopeusmittari.
Välillä:
1) ei viisari liiku ollenkaan
2) nousee lähes normaalisti 60 tietämiin ja jähmettyy siihen, pudoten
takaisin nolliin joskus kauan pysähtymisen jälkeen (jos muistaa)
Lueskelin vanhoja ketjuja koskien noita C4:n mittaristoja ja huomasin porukan kyselleen mistä saisi uudet pohjat kun vanhat ovat
enemmän tai vähemmän riekaleina. Itsellä sama ongelma ja juuri nopeusmittarissa.
Aluksi ajattelinkin että vika olisi todennäköisesti siinä että tuo mittarin tausta on päässyt kipristelemään itsensä solmuun ja
liimapinta haittaa nyt viisarin työskentelyä. Lähempi tarkastelu kuitenkin paljasti ettei viisari pääse ottamaan kiinni tuohon taustaan.
Loppupäätelmänä olikin että itse nopeusmittarissa on vikaa. Mistäköhän kannattaisi sitä kannattaisi alkaa paikallistaa kunhan saisi
ensin otettua mittariston irti? Vai kannattaako suoraan etsiä uusi mittaristo jostain ja vaihtaa tilalle?
Tästä päästäänkin varsinaiseen kysymykseen:
Löytyi tuosta läheltä toinen kokonainen mittaristo missä ei ainakaan pohjat repsota ja muutenkin näyttäisi ihan hyvältä, ajokilometritkään
eivät heitä kuin muutamalla kymmenellä tuhannella (onneksi). Mittaristo kuitenkin on ABS:lla varustetusta autosta ja omassani ei
tällaisia hienouksia (turhuuksia) ole, aiheuttaako ongelmia vai pitäisikö lähteä toimimaan heittämällä?
Ohjeistusta löysin hiukan jo netin syövereistä, räjäytyskuva mittariston komponenteista ja osien listaus (englanniksi kylläkin). Silti
kaikenlaisia (hyviä) vinkkejä kuulisin mielelläni ettei tartte tehdä samoja virheitä mitä muut ovat varmaankin jo aikaisemmin tehneet.
Vaikkapa pienestä remontin työvaiheista joku lyhyehkö listaus olisi hyvä juttu ettei tarvitse kiroilla kun auto makaa pihassa vaikka sitä
ehkä tarvittaisiin :)
Lisäksi oon ymmärtänyt että suunnilleen C4 100 -> A6 vaiheessa rupesi Audeihin tulemaan mittaristoon ajonestoja. Jos sellainen tuossa
"uudessa" mittaristossa olisi niin pystyisikö sen kiertämään ja kuinka helposti? Searchilla löytyi juttua, että sen voisi ohittaa muutamia
kantoja siltaamalla.
Niin ja anteeksi pitkästä tarinoinnista, toivottavasti joku jaksaa lukea koko romaanin. Tietysti jos jollakulla olisi tiedossa viestiketju
jossa näihin kysymyksiini jo löytyy vastaus niin olisin tyytyväinen kun voisitte avittaa linkin verran (itsellä tuo searchin käyttö aika
lapsen kengissä vielä).
On ruvennut vähitellen hatuttamaan kun ei kärryssä oikein pelitä nopeusmittari.
Välillä:
1) ei viisari liiku ollenkaan
2) nousee lähes normaalisti 60 tietämiin ja jähmettyy siihen, pudoten
takaisin nolliin joskus kauan pysähtymisen jälkeen (jos muistaa)
Lueskelin vanhoja ketjuja koskien noita C4:n mittaristoja ja huomasin porukan kyselleen mistä saisi uudet pohjat kun vanhat ovat
enemmän tai vähemmän riekaleina. Itsellä sama ongelma ja juuri nopeusmittarissa.
Aluksi ajattelinkin että vika olisi todennäköisesti siinä että tuo mittarin tausta on päässyt kipristelemään itsensä solmuun ja
liimapinta haittaa nyt viisarin työskentelyä. Lähempi tarkastelu kuitenkin paljasti ettei viisari pääse ottamaan kiinni tuohon taustaan.
Loppupäätelmänä olikin että itse nopeusmittarissa on vikaa. Mistäköhän kannattaisi sitä kannattaisi alkaa paikallistaa kunhan saisi
ensin otettua mittariston irti? Vai kannattaako suoraan etsiä uusi mittaristo jostain ja vaihtaa tilalle?
Tästä päästäänkin varsinaiseen kysymykseen:
Löytyi tuosta läheltä toinen kokonainen mittaristo missä ei ainakaan pohjat repsota ja muutenkin näyttäisi ihan hyvältä, ajokilometritkään
eivät heitä kuin muutamalla kymmenellä tuhannella (onneksi). Mittaristo kuitenkin on ABS:lla varustetusta autosta ja omassani ei
tällaisia hienouksia (turhuuksia) ole, aiheuttaako ongelmia vai pitäisikö lähteä toimimaan heittämällä?
Ohjeistusta löysin hiukan jo netin syövereistä, räjäytyskuva mittariston komponenteista ja osien listaus (englanniksi kylläkin). Silti
kaikenlaisia (hyviä) vinkkejä kuulisin mielelläni ettei tartte tehdä samoja virheitä mitä muut ovat varmaankin jo aikaisemmin tehneet.
Vaikkapa pienestä remontin työvaiheista joku lyhyehkö listaus olisi hyvä juttu ettei tarvitse kiroilla kun auto makaa pihassa vaikka sitä
ehkä tarvittaisiin :)
Lisäksi oon ymmärtänyt että suunnilleen C4 100 -> A6 vaiheessa rupesi Audeihin tulemaan mittaristoon ajonestoja. Jos sellainen tuossa
"uudessa" mittaristossa olisi niin pystyisikö sen kiertämään ja kuinka helposti? Searchilla löytyi juttua, että sen voisi ohittaa muutamia
kantoja siltaamalla.
Niin ja anteeksi pitkästä tarinoinnista, toivottavasti joku jaksaa lukea koko romaanin. Tietysti jos jollakulla olisi tiedossa viestiketju
jossa näihin kysymyksiini jo löytyy vastaus niin olisin tyytyväinen kun voisitte avittaa linkin verran (itsellä tuo searchin käyttö aika
lapsen kengissä vielä).
Comment