Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tuplakelareleitä tai muita superpieniä releitä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tuplakelareleitä tai muita superpieniä releitä?

    Pitäisi saada 3BG Passatin ECUn muovikaukaloon siirrettyä muutamat releet jotka nyt ovat johtoineen sikin sokin moottoritilassa. Tilaa ei muoviboksissa kauheasti ole, ja kun siellä on entuudestaan jo yksi rele (esimerkkikuvassa olevan nro.30 tilalla) niin sinne mahtuisi enää vastaavanlaisia OEM-releitä kantoineen kahdet, kun tarve olisi neljälle..

    Kahdelle releelle piisaa 15A kytkentäteho (pitkät+lyhyet xenonit), kolmas kytkee 60A kuorman (lämmitettävä tuulilasi 2x30A, voi ottaa samasta kärjestä molemmat lähdöt) ja neljäs on Eberin puhallinohjaukselle, muistaakseni 25A.

    Löytyykö VAG-perheen katalogista fyysisiltä mitoiltaan samanlaista minirelettä jonka sisällä olisikin kahdet erilliset kelat ja niille erilliset NO-kärjet? Internet tarjoaa mulle uudesta Jettasta löytyvää relettä nro. 499 (5C0951253) ja se näyttääkin melko lupaavalta, mutta siihen en löydä kytkentäkaaviota mistään.

    Tuonne tyhjään tuplakokoiseen koloon voisi ehkä juuri ja juuri saada neljät mikroreleet +kannat tungettua? Ongelmaksi vaan muodostuu että en löydä 60A kuormalle riittävää mikrorelettä, tuntuvat asettuvan 25-30A nurkille kaikki. Ja jos sen jakaa 2x30A tarvitaankin jo viidet...

    Muita ideoita, vinkkejä, kommentteja?


    Viimeksi muokannut Jultsu_; 15.5.2016, 18:54.

    #2
    Onhan siellä auton sisällä kuskin jalkatilan päällä tilaa, entä jos laitat sinne? 60 A on sen verran jo, että releet ovat yleensä leveämmällä liittimellä.

    Comment


    • #3
      Samaa ehdoteltiin myös muualla. Muutama jälkiasennusrele löytyy jo jalkatilasta mutta ehkä sinne vielä saisi 4kpl ripoteltua ympäriinsä, tai sitten jätän sen tuulilasin 60A:n tuonne kaukaloon ja muut siirrän sisälle.

      Periaatteellinen seikka tässä oli että saisi vähän sisätilojen orkkissyöttökaapelin kuormitusta pienennettyä (tai siis pidettyä samana), nuo oli otettu tähän asti omilla vedoillaan suoraan akkukengältä. Kaipa tuo orkkis 21mmq johto kestää sen todellisen 60-80A kuormituksen lisäyksen vielä ihan ok.

      Comment


        #4
        Kyllähän siellä varmaan jännitehäviötä ja lämpöä tulee jonkin verran noilla virroilla, kun siellä on samaan aikaan puhallinta, takalasinlämmitintä ja penkinlämmitintä päällä. Vetäisin itse kyllä akulta oman syötön tuolle, kun kerta tulee jälkiasennuksena. Auton sähkökaavioista löytyisi, että miten tehtaalla tuo on tehty. Voi olla paksumpi syöttökaapeli tai tuolle releelle oma syöttö.

        Comment


        • #5
          Noniin, sen verran päivitystä aiheeseen että olihan siellä vapaita paikkoja vaikka muille jakaa, ja osan alkuperäisistä releistä sai vielä siirrettyä ns. vittumaisempiin koloihin jolloin nuo lähinnä olevat röörit jäivät vapaiksi. Purkuautosta kävin kaappaamassa ison nipun releitä, johtoja ja liittimiä ja niillä saatiin tehtyä lähes OEM-tyyliin viritykset, joskin kaksi pitkää päivää tuli selkä vääränä kyykittyä.

          Taisin myös laskeskella että tuon kabiinin vakiosyöttökaapelin paksuus olisi jotain 25mmq ja jos siitä ottaa roheat 150A virtaa läpi niin jännitehäviötä syntyisi vasta 0.2v, lienee ihan hyväksyttävissä.. Siistimpi ja tyhjempi konehuone vie tällä kertaa voiton.

          Comment


            #6
            Seinään asennetussa putkessa maksimikuormitettavuus on MKEM:llä 72 A. Tuossa siun tapauksessa häviötä tulee kuitenkin kymmeniä watteja. Tosin sekin pitää muistaa, että suurimmat kuormat on pakkaskelillä ja ne ovat aika lyhytaikaisia.

            Comment

            Working...
            X