Olisin ilmastointiosaajien neuvoja vailla. A2:ssa on ns. yksialueinen automaatti-ilmastointi Climatronic, joka ei puhalla kylmää. Lähtötiedot:
- Kompressori ja kuivain vaihdettu 2015 huoltokirjan mukaan
- Kompressorin hihnapyörässä tuntuu hyvin pieni pituussuuntainen välys. Pyörä ja keskiö pyörivät yhdessä, joka Brittifoorumin mukaan tarkoittaa, että kompura lienee ainakin mekaanisesti ehjä.
- Järjestelmän tiiveys tarkistettu ja kylmäaineet vaihdettu viime viikolla. Järjestelmässä oli vain 100g ainetta ja 2g öljyä, kun oikeat luvat lienevät 500g ja ~10-20g. Samalla todettiin, että kompressori ei tuota painetta ulkoisella mittarilla mitattuna.
- Ei vikakoodeja, ainoa koodi oli höyrystimen lämpöanturista G263, jonka vaihdoin ja koodi katosi nollauksen jälkeen
- Järjestelmä näyttää absoluuttiseksi paineeksi 6,5-7,2 bar kun VCDS:llä lukee measuring blockseja
- Niin ikään Measuring Blockseista kompressori menee on-off kun ECON ja AUTO-nappeja painaa. ECON-napissa ei pala valo koko ajan.
Mistä auto lukee tuon absoluuttisen paineen? Keulan kennolta kun ottaa paineanturin johdon irti antaa auto koodia G65:stä kuten kuuluukin, mutta VCDS:llä absoluuttisen paineen arvo ei muutu. Onko järjestelmässä muuallakin paineanturi / kytkin?
Käsittääkseni A2:ssa on jatkuvatoiminen ilmastointi, eli kompressori pyörii koko ajan ja päälle-pois kytketään vain kiertoventtiiliä. Oletan, että tämä venttiili on kompressorin takaosassa, koska siihen menee sähköjohto.
Ideoita / tietoa?
- Kompressori ja kuivain vaihdettu 2015 huoltokirjan mukaan
- Kompressorin hihnapyörässä tuntuu hyvin pieni pituussuuntainen välys. Pyörä ja keskiö pyörivät yhdessä, joka Brittifoorumin mukaan tarkoittaa, että kompura lienee ainakin mekaanisesti ehjä.
- Järjestelmän tiiveys tarkistettu ja kylmäaineet vaihdettu viime viikolla. Järjestelmässä oli vain 100g ainetta ja 2g öljyä, kun oikeat luvat lienevät 500g ja ~10-20g. Samalla todettiin, että kompressori ei tuota painetta ulkoisella mittarilla mitattuna.
- Ei vikakoodeja, ainoa koodi oli höyrystimen lämpöanturista G263, jonka vaihdoin ja koodi katosi nollauksen jälkeen
- Järjestelmä näyttää absoluuttiseksi paineeksi 6,5-7,2 bar kun VCDS:llä lukee measuring blockseja
- Niin ikään Measuring Blockseista kompressori menee on-off kun ECON ja AUTO-nappeja painaa. ECON-napissa ei pala valo koko ajan.
Mistä auto lukee tuon absoluuttisen paineen? Keulan kennolta kun ottaa paineanturin johdon irti antaa auto koodia G65:stä kuten kuuluukin, mutta VCDS:llä absoluuttisen paineen arvo ei muutu. Onko järjestelmässä muuallakin paineanturi / kytkin?
Käsittääkseni A2:ssa on jatkuvatoiminen ilmastointi, eli kompressori pyörii koko ajan ja päälle-pois kytketään vain kiertoventtiiliä. Oletan, että tämä venttiili on kompressorin takaosassa, koska siihen menee sähköjohto.
Ideoita / tietoa?
Comment